Marketing X Business

Istraživanje: Uz tradicionalne destinacije na moru, jedan grad će biti u žiži ovog ljeta

Bloomberg Adria

(Foto: Europcar)

Potrošnja na putovanja na globalnom nivou je porasla, a istraživanja pokazuju da će se ovaj trend nastaviti do kraja 2024. godine. Također, u poređenju s 2019. godinom, prosječna dužina trajanja putovanja duža je za jedan dan, što ukazuje na rastuću želju turista da obiđu nove predjele i prošire svoje horizonte. Kada je riječ o destinacijama, najveći broj Evropljana ovog ljeta će godišnji odmor provesti u Albaniji, Hrvatskoj i Turskoj.

Turistički sektor u Evropi je opstao unatoč inflaciji i drugim izazovima nakon pandemije, a očekuje se da će sektor nastaviti rast. Prošla godina bila je važna prekretnica za evropski turizam, kako su svi pokazatelji ukazali na potpuni oporavak tržišta nakon prethodnih izazovnijih godina. Ovo je dovelo do jačanja ekonomije u državama koje su na evropskom nivou omiljene turističke destinacije, kao što su Hrvatska, Grčka, Portugal i Španija, a prema broju zakazanih noćenja u ovoj godini, čini se da će ova sezona premašiti prošlogodišnju.

Istraživanje Mastercard Ekonomskog Instituta pokazalo je da je u periodu od juna do avgusta pored tradicionalnih primorskih destinacija, prema svemu sudeći zahvaljujući Evropskom prvenstvu u nogometu, Minhen “u trendingu” kao ljetna destinacija broj jedan.

Rast cijena na evropskom kontinentu doprinio je rastu popularnosti destinacija koje su pristupačne, ali i sunčane.

– Najveći rast aviosaobraćaja primjetan je na jeftinijim destinacijama u Albaniji, Hrvatskoj i Turskoj, navodi se u istraživanju.

Pojašnjavaju da se turizam u Albaniji brzo razvija, te se od 2019. godine broj letova udvostručio s 12 miliona na 17 miliona u 2023. Kada je riječ o vikend putovanjima, najpopularnije su pristupačnije destinacije kao što su Bukurešt, Varšava, Budimpešta i Prag.

S druge strane, destinacije u Italiji su najskuplje, pa italijanski gradovi zauzimaju više od polovine od top 20 city break destinacija, a najskuplji je San Michele al Tagliamento. Turisti koji putuju u Evropu se primarno opredjeljuju za London, Pariz i Rim, dok se najviše novca troši u Dublinu.

Povezani članci