N. DEMIROVIĆ
CORE kompanija osnovana je 2011. godine i kako kažu, do sada uspješno djeluju u tri poslovne cjeline – razvoj i konstrukcija, softver i informatika, i usluge izrade tehničke dokumentacije.
Od samog početka strategija kompanije bila je pratiti tržišne trendove, biti inovativan, imati kompetentan i zadovoljan tim ljudi, biti profesionalan i odgovoran prema poslovnim partnerima, ali iznad svega naš glavni cilj ostaje “dati idejama oblik”, i to takav da za posljedicu dobijamo potpuno zadovoljnog klijenta, poručuju.
U razgovoru sa Jensom Ceribašićem, direktorom ove kompanije saznali smo šta je ono čime se bave, ko su im klijenti, kakvim se načelima vode, šta očekuju u budućnosti…
Kako je tekao Vaš poslovni put?
– Krenuo sam studije u Sarajevu, a u Berlinu sam završio mašinstvo ili kako to zapadna varijanta kaže strojarstvo. Smjer je bio konstrukcije i razvoj, a nakon završetka sam našao posao u Minhenu. Tu sam krenuo bukvalno od osnove, kao konstrukter sam počeo i u jednom preduzeću sam radio osam godina. Veoma brzo sam se razvio u vođu odjela, a onda sam počeo razmišljati da nešto krenem sam. Dvije i po godine sam bio freelancer, a 2011. smo osnovali firmu Core u Sarajevu. Krenuli smo sa pet konstruktera, friških s fakulteta. Neki još nisu bili ni diplomirali u to doba i tako je krenula priča Core.
Možete li nam u kratkim crtama predstaviti Core?
– Ja sam uglavnom u Minhenu. Naš glavni klijent što se tiče automotiva je BMW. Odmah nakon što smo krenuli te 2011. imali smo i drugu stajnu nogu, a to su oracle aplikacije, gdje su nam klijenti iz državnog i privatnog sektora. Posebno je zadnjih godina pojačan privatni sektor. Ne u BiH, ali u regiji da, a i van regije. U međuvremenu imamo klijente u Saudijskog Arabiji i u SAD. Treba reći da smo 2016. otvorili i Core u Njemačkoj.
Gdje je Core danas na tržištu?
– Više ću se forusirati na automotive. Oracle biznis je jedna grana koju vodi moj partner, istovremeno i badžo, tako da bi on o tome mogao reći puno više. Što se tiče automotiva mi pokrivamo uglavnom premum proizvođače. Čitava BMW grupacija nam je klijent sa svojim markama BMW, Rolls-Royce i Mini. Bentley nam je klijent, a u međuvremenu preko nekih dobavljača radimo i projekte Porschea, AMG-a, Maseratija… Stvarno smo tu otvoreni, tako da smo veoma vezani za automobilsku industriju. U međuvremenu smo ovdje u Minhenu otvorili još jedan odjel koji više ide u smjeru novih tehnologija, jer vidimo u našem radu i našem životu da nam trebaju novi alati ako želimo da imamo nešto bolje naspram ostalih. Mi smo u digitalnom svijetu. Mi razvijamo ili savjetujemo naše klijente za dijelove u interijeru. Znači, od kokpita, do sjediša, pa i drugih stvari.
Koji je projekat trenutno aktuelan?
– Trenutno je aktuelan projekat za Bentley. Radimo prednja i zadnja sjedišta, dakle ne dijelove, nego kompletna sjedišta koja su jako kompleksna sama po sebi. Sjedišta su na kraju krajeva intrefejs između putnika i automobila. Tu se gleda i ergonomija i komfor i zakonske regulative u kontekstu pasivne i aktivne sigurnosti i tako dalje. Sve te palete mi pokrivamo, tako da mi kada radimo razvijamo kompletne sisteme, naravno od pojedinačnih dijelova.
Koliki je prostor da se napreduje u industriji koja je trenutno u krizi?
– Mi stvari ne vidimo kao kritične. Razvijamo se od 2011. godine. Nismo nikada kopirali druge kompanije koje rade slično što i mi i mi smo uvijek tražili neki svoj put. Na kraju krajeva mi kroz ovu krizu i kroz sve što smo radili u prošlosti, vidimo našu šansu. Mi cijelo poslovanje zasnivamo na inovativnosti, novim putevima i definisanjem novih rješenja. Nismo kompanija koja želi kopirati nekoga, jer ako bi pokušali kopirati, ne bi došli daleko. Tako da je ključ u inovativnosti i bitno se nositi sa modernim izazovima današnjeg doba. Kriza jeste u automobilskoj industriji, a istovremeno mi smo uvjereni da će za one koji kvalitetno rade svoj posao, uvijek biti projekata.
Sigurno je da je za jednu takvu kompaniju jako bitan stručni kadar. Kako se nosite s tim?
– Mi se u Sarajevu s pronažanjem kadra nosimo fantastično. Sarađujemo s Mašinskim fakultetom i tu moram pomenuti profesora Adisa Muminovića. Mi nudimo studentima Mašinskog fakulteta i praksu kod nas u Sarajevu, a to nam isto tako daje šansu da vidimo i testiramo te mlade ljude koji nama odgovaraju. Moram priznati da smo malo teški u kontekstu naših zahtjeva. Malo veći su naši zahtjevi, nego što to fakultet izbaci, ali moram, reći da su studenti zadnjih godina sve bolji i bolji i mi se stvarno ne možemo požaliti na rad Mašinskog fakulteta. Želim im da samo nastave u tom smjeru.
Dokle se stiglo sa projektom električnog skutera koji je radio Core?
– Taj električni skuter je imao par poruka. Nije to samo pokušaj da mi nešto postavimo. Kada smo krenuli s tim projektom, htjeli smo da to predstavimo kao jedno rješenje za budućnost. Imamo Sarajevo, primjera radi, sa veoma lošim kvalitetom zraka. Naša je želja uvijek bila da nešto ponudimo tržištu i na kraju krajeva odlučili smo se za električni skuter. Nismo išli na recimo neki hyperautomobil kao neki startup ili nešto drugo, već je odluka bila da idemo na ovaj malo masovniji projekat. Prototipom smo htjeli pokazati šta je moguće u BiH razviti i da mi nismo samo država šuma i prirodnih bogatstava, nego i znanja i inteligencije. Nadam se da nam je ta poruka donekle uspjela, ne samo u državi nego i van nje. Projekat je koncept i prototip koji se može voziti. Znači nije bio samo za pokazivanje, a da se poslije toga odnese. Sada smo u fazi traženja investitora koji bi s nama išli u serijsku proizvodnju.
Elatrični skuter je imao za cilj pokazati i potencijal BiH. Kako gledate na tu temu?
– Potencijal BiH je ogroman. Potencijali postoje i mislim da je potrebno vratiti neke vrijednosti. Trebamo vjerovati sa se radom, inovacijama i znanjem može itekako daleko dobaciti. Ne samo BiH, nego i cijela regija se bavi nekim stvarima – da bitnim stvarima, ali moramo imati ciljeve u životu koji su nekada i stresni, ali su ostvarivi.
Kakve marketinške pristupe preferirate?
– Kod nas je marketing specifičan. Kod nas je ovo više B2B biznis tako da se mi pojavljujemo na ovim modernim kanalima društvenih mreža, mi objavljujuemo, mi ih koristimo, ali nije presudno za naše projekte. Nama su puno važniji sajmovi i izložbe ili određeni samiti koji se bave našim temama gdje možemo doći u kontakt s klijentima.
VEZANO