Marketing X Business

Jutro je najvažnije: Pet razloga zašto je rano ustajanje genijalna ideja

Marx.ba

(Foto: ACE Fitness)

Čini vam se nekad da 24 sata jednostavno nije dovoljno? Dan ne možemo produžiti, ali postoji način kako možemo dobiti koji ekstra sat – ustanemo li dovoljno rano. Umjesto da namjestite svoju budilicu tako da jedva imate dovoljno vremena istuširati se i obući za posao te možda pojesti brzi doručak s nogu, ustanite barem sat vremena prije imat ćete mirno jutro i nešto vremena samo za sebe.

Inače, bestseler naziva The 5 Am Club: Own Your Morning. Elevate Your Life iz 2018. Robina Sharme, nastao je upravo na ovoj tezi i bavi se benefitima ustajanja u 5 ujutro. Tipičan dan popularnog kanadskog autora knjiga za samopomoć počinje u zoru, a ranojutarnje sate posvećuje vježbanju, samorefleksiji i osobnom rastu. Naime, prema njemu, naš mozak najbolje radi rano ujutro i u to smo doba fokusirani i najmirniji – a ovu teoriju podržava i neuroznanost.

Osim toga, naučna istraživanja pokazuju da ako započneš jutro u pozitivnom raspoloženju i aktivnostima koje te “pune“ ta će se vibra reflektirati na cijeli tvoj dan, sve do odlaska na spavanje. No, vrijedi i obrnuto, ako u dan uđemo u strci i pod stresom jer opet kasnimo na posao ili smo zapeli u prometu, tako ćemo se osjećati i u preostalom dijelu dana.

Ustati tako rano nije lako, ali je moguće ako promijenimo vrijeme odlaska na spavanje. Također, nakon nekog vremena rano ustajanje postat će nam navika i buđenje će biti sve lakše. Evo pet razloga zašto je izvrsna ideja priključiti se tako zvanom 5 AM klubu, odnosno “klubu” osoba koje ustaju u 5 ujutro.

Kvalitetniji san

Ljudi koji su stekli naviku ranog ustajanja primjećuju kako se osjećaju odmornije i imaju više energije za svoje obaveze tokom dana. Naravno, jedino pod uvjetom da dovoljno rano odlaze na spavanje – ali opet, i tu je riječ o rutini koju trebamo svjesno uvesti u svoj život.

Kvalitetan san ključan je za fizičko i psihičko zdravlje pa je svakako dobro probati pomaknuti vrijeme odlaska na spavanje za koji sat ranije.

Veća produktivnost

Produktivni i proaktivni ljudi su oni koji ustaju rano – potvrđuje istraživanje objavljeno u Journal of Applied Social Psychology. Oni među nama koji odlaze na spavanje u planirano vrijeme, ustaju rano te odmah potom provode svoj plan aktivnosti, rade na svojoj disciplini i jačanju volje, a te karakteristike pomažu im za uspješno obavljanje svih poslovnih i porodičnih obaveza.

Uvođenje novih navika u životu nije jednostavno, ali kad vidite kako će ovo pozitivno utjecati na vaš život, shvatit ćete da se itekako isplati.

Polagan početak dana

Nakon što se probudimo, naš mozak još minimalno pola sata ostaje u magli i treba mu neko vrijeme da se „zagrije“. Zato je rano buđenje idealno za ugodno i nježno startanje u dan. Odaberite opuštajuće aktivnosti poput meditacije, joge, tehnika disanja, pisanja dnevnika ili lagane šetnje. Tako će se vaš mozak imati vremena razbuditi i do 8 sati bit ćete potpuno spremni za nove radne izazove.

Pobjedite stres i osjećajte se dobro

Želite imati dobar dan i biti dobrog raspoloženja? Najbolje što možete napraviti je vježbati odmah nakon ustajanja. Ustanete li u 5 ujutro imat ćete dovoljno vremena za tuširanje, make-up, frizuru, odijevanje, opušteni doručak s kafom – ali i za vježbanje. Tako nećete morati brinuti kad ćete u svoj gusti raspored ugurati još i trening – vježbat ćete svaki dan, a osjećat ćete se izvrsno i energično.

Bolji fokus

Naš fokus nije isti tokom cijelog dana i obično pada kako dan prolazi. Možda ćete osjetiti kako ti je sve teže obavljati zadatke i počet ćete se osjećati umorno. Zato nije pametno zahtjevnije obaveze ostaviti za drugi dio dana, naprotiv, najbolje ih je riješiti ujutro, dok smo još „svježi“. Ustajete li u 5 sati, imat ćete vremena za sve, a čim stignete na posao, neće vam trebati još sat vremena da se počnete koncentrirati, nego će te odmah biti spremni za rad. Osim toga, na ovaj ćete način ranije uvečer osjetiti potrebu za odmorom pa ćete i ranije poći u krevet – a upravo je to rutina kakvoj trebamo težiti želimo li postati uspješniji, produktivniji i generalno se osjećati bolje.

Povezani članci