Marx.ba
Proteklih dana svjedočili smo preokretu na tržištu e-vozila, kada su objavljeni poslovni rezultati kineske kompanije BYD i američkog lidera Tesla. Naime, BYD se u četvrtom kvartalu 2023. istakao po prodaji, nadmašivši brojke koje je zabilježila Tesla.
Jedno je jasno – Kina sve više dominira tržištem e-vozila i želi da bude “vođa”. Više od 5.000 električnih vozila “ukrcano” je ove sedmice na ogroman brod u kineskom Šenženu – za Njemačku i Nizozemsku. Ti automobili dolaze upravo iz kompanije BYD.
Domaće tržište je pokoreno, ali da bi zadržao svoj poslovni uzlet, BYD sada mora agresivnije da krene u svijet. U tome će mu pomoći dva “saveznika”, odnosno dvije države – Mađarska i Meksiko.
Iako nijedna od dvije zemlje nema veliko tržište automobila, prema pisanju CNN-a, “poslužit će kao odskočna daska” BYD-u da se nametne u Evropi i Sjevernoj Americi.
Inače, kineska kompanija se u decembru obavezala da će otvoriti fabriku u Mađarskoj, što će biti njen prvi pogon za proizvodnju ličnih automobila u Evropi.
Vlada premijera Viktora Orbana rekla je da je to “jedno od najvećih ulaganja u historiji zemlje”, i da će otvoriti hiljade radnih mjesta u Segedinu.
Takođe, BYD je iskazao interesovanje da otvori pogon u Meksiku.