Marketing X Business

Koliko u Evropi djeca troše na igrice

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Evropske grupe potrošača prošle su sedmice optužile najveće svjetske kompanije za videoigre da namjerno obmanjuju potrošače, uključujući djecu, kako bi ih naveli da troše više novca.

Prema podacima objavljenim prošli mjesec, videoigre su nevjerovatno popularne u Evropi, gdje ih igra više od polovice stanovništva. Zbog toga je krovna evropska organizacija za zaštitu prava potrošača BEUC podnijela pritužbu EK-u uz podršku organizacija članica iz 17 evropskih zemalja, uključujući Francusku, Njemačku i Italiju.

Kako je rečeno, grupe koje stoje iza igara “Fortnite”, “Minecraft” i dr. optuženi su za manipulativne taktike potrošnje koje uključuju virtualne valute u igrama. To su digitalni predmeti poput dragulja, bodova ili kovanica, koji se mogu kupiti pravim novcem, često u samim igrama ili na tržištu aplikacija.

– Kada se digitalna valuta zatim koristi za kupovinu opcija ili predmeta u igri, igrači gube iz vida stvarne iznose koji su uključeni i prekomjerno troše. Uglavnom ga uzimaju djeca. I kompanije su svjesne da se radi o osjetljivoj populaciji pa se služe različitim trikovima kako bi ih privukle da potroše više novca, rekao je Agustin Reina iz BEUC-a.

Jedan od zahtjeva je da se proizvodi potrebni za igre nude u stvarnom novcu ili da se to prikazuje kao opcija.

Prema podacima BEUC-a, 84 posto korisnika u dobi od 11 do 14 godina igra videoigre u Evropi, dok je tržište kupovine unutar igre u 2020. globalno vrijedilo oko 50 milijardi dolara. Djeca u EU troše u prosjeku 39 eura mjesečno na kupovinu “stvari” u igrama, objavio je BEUC.

Iako su među onima koji najviše igraju, vrlo su malo finansijski pismeni i lako su podložni virtuelnim valutama, stoji u priopćenju.

Kako je najavljeno, riječ je o kršenju propisa EU te se očekuje da će regulatori djelovati i promijeniti ta pravila.