Marx.ba

Njemački proizvođač fotoaparata Leica u četvrtak slavi stogodišnjicu svog prvog masovno proizvedenog 35-milimetarskog fotoaparata, a istovremeno izvještava o snažnom rastu u svojoj posljednjoj finansijskoj godini.
Izvršni direktor Matthias Harsch rekao je za dpa da se prodaja približila granici od 600 miliona eura (701 milion dolara) u finansijskoj godini koja završava 31. marta, nazvavši je “apsolutno fantastičnom godinom” za kompaniju.
– Leica je rasla na globalnom nivou, rekao je Harsch, dodajući da je također uvjeren u tekuću godinu, unatoč međunarodnim trgovinskim sukobima.
Budući da u Sjedinjenim Državama – važnom izvoznom tržištu – ne postoji lokalna proizvodnja objektiva i fotoaparata – Leica je tamo isporučila velike količine na početku kada su visoke tarife postale vjerovatne. Harsch očekuje skora rješenja trgovinskog spora, što će kompaniji omogućiti da gleda unaprijed s “velikim optimizmom”.
Leica također istražuje nove segmente proizvoda, uključujući moguće izdavanje pametnog telefona s Leica optikom za evropsko tržište.
– Nešto će se uskoro dogoditi, rekao je Harsch, bez navođenja detalja.
Do sada se Leitz Phone, koji je Leica razvila u saradnji sa Sharpom, prodavao samo u Japanu. Leica optika se također koristi u vrhunskim pametnim telefonima kineskog proizvođača Xiaomi. Prema Harschu, kamere ostaju ključni faktor u odlukama o kupovini pametnih telefona.
Harsch je rekao da globalno tržište kamera, koje je naglo opalo tokom porasta fotografije pametnim telefonima, sada bilježi oporavak, s dvoznamenkastim rastom u nekim područjima. Leica ima koristi od ovog trenda, posebno s kamerama punog formata poput Leica Q serije.
U fiskalnoj godini 2023./24. Leica je povećala prihod za 14% na 554 miliona eura.
Leica, sa sjedištem u Wetzlaru u centralnoj njemačkoj pokrajini Hessen, zapošljava oko 2.400 ljudi širom svijeta, piše Seebiz. Njihova prva 35-milimetarska kamera predstavljena je prije stoljeća na Leipziškom proljetnom sajmu – prekretnici u fotografiji.