Marx.ba

Iz Luke Ploče su izvijestili kako zbog rata u Ukrajini i trenutne globalne geopolitičke situacije do daljnjeg neće obavljati djelatnost trgovine robom. Ono što je bitno, s aspekta bh. ekonomije, nema nikakvih pomjeranja kada se radi o osnovnoj djelatnosti ukrcaja, iskrcaja, prekrcaja i skladištenja robe.
Koliko je Luka Ploče bitna za BiH nije nepoznato. Tako je samo u prvih sedam dana od prekida veze u Donjoj Jablanici, nakon katastrofalnih poplava, u toj hrvatskoj luci nakupilo više od 400.000 tona robe namijenjene BiH.
Još jednom je potvrđeno koliko je lanac snabdijevanja u BiH ovisan o toj željezničkoj vezi, a zapravo o Luci Ploče, koja decenijama predstavlja ulazna vrata za robu i proizvode u BiH. Iz Luke Ploče tom se prugom godišnje preveze više od 2,3 miliona tona razne robe, što je u prosjeku oko 35 posto ukupno ostvarenog godišnjeg prevoza željeznicom u Federaciji BiH.
U prosjeku 430 brodova godišnje koji uplove u Luku Ploče uglavnom prevozi teret za potrebe bh. ekonomije, dok se dio robe iz BiH prevozi za zemlje iz okruženja. Naravno, dio robe u Luku Ploče i iz nje prevozi se i kamionima, odnosno cestovnim putem. Ali većina, pa i više od 60 posto, otpada na željeznicu.
VEZANO
Evo kako je Vlada raspodijelila 257,5 miliona KM za izgradnju puteva u FBiH