Marketing X Business

Marketing bez prakse: ESG u regionu još uvijek samo lijepa riječ

Marx.ba

Prime Communications

Istraživanje otkriva da se ESG principi češće koriste u komunikaciji nego u svakodnevnoj poslovnoj praksi.

U regionu Zapadnog Balkana, ESG se sve češće spominje u marketinškim kampanjama i strateškim dokumentima velikih kompanija. Međutim, rezultati istraživanja LEAD projekta pokazuju da iza ove javne slike rijetko stoji ozbiljna praksa. ESG je, za mnoge organizacije, još uvijek više komunikacijski alat nego operativna stvarnost.

Kao što istraživanje otkriva, više od polovine firmi nema ni osnovnu ESG strategiju, dok čak 77,6% njih još nema zakonsku obavezu izvještavanja. U praksi, ESG se svodi na upotrebu poznate skraćenice u korporativnim izvještajima i promocijama, bez stvarnog, materijalnog ulaganja u procese, interne politike ili edukaciju zaposlenih. „Mnoge kompanije nemaju dovoljno znanja o ESG-u i njegovim koristima,“ ističe jedna od ekspertica koja je učestvovala u kvalitativnom dijelu istraživanja. “Ovaj nedostatak znanja ne sprečava upotrebu ESG-a u promotivnim materijalima, ali predstavlja ozbiljnu prepreku za njegovo uvođenje u svakodnevnu poslovnu praksu.”

ESG kao „korak unazad“?

Stručnjaci upozoravaju da trenutni pristup ESG-u u regionu može čak imati i kontraproduktivan efekat. Projekti poput Omnibus-a, koji bi trebali olakšati implementaciju održivih praksi, stručnjaci su ocijenili kao „korak unazad“. U tom kontekstu, ESG postaje još jedna korporativna parola, lišena stvarne težine.

Pojava „greenwashinga“, odnosno lažnog predstavljanja firmi kao održivih, sve češće se prepoznaje i u zemljama regiona. Marketing sektor koristi ESG kao sredstvo reputacijskog pozicioniranja, dok operativne službe nemaju kapacitete da odgovore na obećanja.

Zašto firme koriste akronim ESG, ali ne primjenjuju standard u praksi?

Rezultati istraživanja jasno pokazuju nekoliko ključnih razloga za ovaj paradoks:

· Nedostatak znanja i stručnosti: gotovo 41% anketiranih firmi ističe to kao glavni izazov.

· Nedostatak vremena i budžeta: za male i mikro firme, ESG je dodatno administrativno i finansijsko opterećenje.

· Nejasan regulatorni okvir: firmama nedostaju jasne smjernice koje bi ESG pretvorile iz opcije u standard.

Uprkos tome, poslovni sektor je svjestan reputacijskog značaja ESG-a, što objašnjava njegovu prisutnost u marketinškim porukama čak i kad izostaje stvarna primjena.

Od riječi do prakse: potrebna konkretna rješenja

Rješenje trenutne situacije u kojoj ESG ostaje „lijepa riječ“ krije se u uspostavljanju praktične i dostupne infrastrukture za poslovnu zajednicu regiona. Ključna prepreka nisu samo nedostatak znanja i resursa, već i činjenica da mnoge kompanije, posebno male i srednje, nemaju jasnu predstavu odakle uopšte da počnu.

Upravo zbog toga, istraživanje ističe važnost razvoja lokalizovanih digitalnih alata, jednostavnih i pristupačnih svima, uključujući i nestručne članove timova. Potrebne su aplikacije za samoprocjenu ESG znanja i statusa, mobilne i web platforme koje omogućavaju početnu orijentaciju, edukaciju i kontinuirano praćenje napretka. Takvi alati bi mogli biti transformacijski za mala i mikro preduzeća pretvarajući ESG iz složenog administrativnog zahtjeva u konkretan i izvediv poslovni proces.

Osim tehnologije, firmama je potrebna i regulatorna jasnoća, sistemska edukacija, te podrška kroz konkretne studije slučaja i regionalne „hubove“ znanja. ESG se ne može širiti organski kroz individualni entuzijazam – potrebno ga je spustiti sa nivoa globalnih trendova na teren mikro i malih firmi, koje čine okosnicu ekonomija regiona.

Ako se ne krene tim putem, ESG će u regionu ostati marketinška fasada, iza koje stvarne održive prakse neće postojati. A to, pokazuje ovo istraživanje, već prepoznaju i sami učesnici poslovne zajednice.

ESG nije pitanje reputacije, nego poslovne održivosti. Vrijeme da ta razlika postane vidljiva je upravo sada.

Pratite projekat putem interneta i društvenih mreža da budete u toku:

Instagram – https://www.instagram.com/esg.coach/

LinkedIn – https://www.linkedin.com/company/esg-coach/

Facebook – https://www.facebook.com/profile.php?id=61574549316304

Web – www.esgcoach.me

LEAD se realizuje zahvaljujući podršci EmBRACE projekta za unapređenje konkurentnosti mikro i malih preduzeća koji provodi HAMAG-BICRO, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije. Projekat je sufinansiran sredstvima Interreg VI-A IPA Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2021-2027 Programa. Sadržaji u okviru LEAD projekta izrađeni su uz pomoć Evropske unije.

Svi sadržaji kreirani u okviru LEAD projekta su isključiva odgovornost konzorcijuma koji čine Alicorn (CG), PRO-MAP (HR) i PRIME Communications (BiH) i ni na koji način se ne može smatrati da odražavaju stavove Evropske unije.