Marx.ba
Po prvi put, Opensignal je analizirao mobilno iskustvo među grupama operatera u zapadnoj i srednjoj Evropi, fokusirajući se na dosljednu kvalitetu (consistency quality, CQ), piše Bug.
Takva je metrika ključna u procjeni mogu li mreže pouzdano podržati uobičajene mobilne zadatke na zadovoljavajućem nivou kao što su videopozivi, korištenje društvenih medija itd. Umjesto da se fokusira isključivo na brzinu, CQ ističe korisničko iskustvo mjerenjem kada mreže ne uspijevaju ispuniti očekivanu izvedbu za svakodnevne zadatke, budući da ti trenuci oblikuju percepciju korisnika više nego povremeno velike brzine.
Analiza pruža uvid u to koji operateri unutar svake grupe evropskih korisnika imaju najdosljednije iskustvo i kako se njihov učinak promijenio tokom godina. Osim toga, uspoređuje se položaj svakog operatera na nacionalnom tržištu i procjenjujemo kako napreduju grupe operatera u cjelini. Analizirano je šest grupa operatera.
Deutsche Telekom u vodstvu
Evropski operateri Deutsche Telekoma ostvaruju izuzetno dobre rezultate na svojim domaćim tržištima, sa sedam od 10 operatera koji su na prvom mjestu za dosljednu kvalitetu. Od šest analiziranih grupa operatera, nijedna druga grupa nije postigla takav nivo uspjeha. No, polovica operatora A1 Grupe zauzima prvo mjesto na svojim tržištima bilo direktno ili zajednički, a isto vrijedi i za United Group.
Operateri Vodafone grupe napreduju na ljestvici s četiri od 10 koji su poboljšali svoj rang u odnosu na svoje konkurente koji nisu Vodafone na godišnjem nivou, dok su ostali zadržali svoj rang od juna do avgusta 2023. godine.
Nasuprot tome, tri od pet analiziranih operatera PPF Grupe pala su niže u rangu na svojim tržištima, dok su druga dva zadržala svoje postojeće rangiranje.
Rascjepkano tržište
Jedna od najupečatljivijih razlika između Evrope i nekih drugih regija jest pitanje fragmentacije — Evropa je šarenilo malih do srednjih zemalja po broju stanovnika, a sve imaju vlastite regulatorne okvire i različite pristupe spektru. To znači da je samom operateru na jedinstvenom tržištu teško izgraditi ekonomiju razmjera. Grupe operatera, koje obično rade na više tržišta često koncentrirane u određenom dijelu Evrope, mogu donekle ublažiti taj problem. Grupe operatera uveliko se razlikuju s obzirom na to koliko centralne kontrole i utjecaja “glavni ured” vrši nad njihovim pojedinačnim podružnicama. Na primjer, Telia grupa postaje sve više decentralizirana, odbacujući svoju centralnu funkciju zajedničkih proizvoda i usluga. Neke grupe odlučile su se potrošačima predstaviti kao jedan brend (Orange i Vodafone), dok su druge mješavina različitih brendova.
Šest grupa operatera prikazanih u analizi imaju zajednički tržišni udio od 46% kada se izračuna na evropskim tržištima na kojima je predstavljena jedna ili više od tih grupa, na temelju podataka GSMA Intelligence za ukupne mobilne veze. To znači da bi prepoznavanje i primjena najboljih praksi unutar grupa za poboljšanje mobilnog iskustva imalo pozitivan učinak na veliki broj potrošača širom Evrope.
Grupa A1
Poslujući širom Austrije i zemalja srednje i istočne Evrope, A1 Grupa fokusirana je na pružanje konvergentnih usluga kako bi zadovoljila rastuću potražnju za integriranim rješenjima. Nedavno je objavio da A1 Srbija postaje posljednje tržište unutar grupe za ponudu konvergentnih usluga, nakon akvizicije Conexio Metroa. Tokom prošlogodišnjeg Dana tržišta kapitala, A1 je također predstavio svoju ambiciju da pređe s pristupa vođenog proizvodom na pristup koji je usmjeren na putovanje korisnika, osiguravajući da ostane relevantan i da odgovara na potrebe korisnika u sve konkurentnijem okruženju.
• A1 (Bugarska) ima najvišu ocjenu dosljedne kvalitete u cijeloj A1 grupi – 86,2%. Međutim, A1 Austria je blizu s 85,6%.
• Tri od šest analiziranih operatera su ili direktni pobjednici (A1 Austrija i A1 Srbija) ili zajednički pobjednici (A1 Bugarska), kada se uspoređuju njihovi rezultati dosljedne kvalitete s onima koje su vidjeli kod svojih suparnika u zemlji u kojoj posluju.
• I A1 (Bugarska) i A1 (Hrvatska) popravili su svoj rang na svojim tržištima u odnosu na juni-avgust 2023. godine. A1 (Hrvatska) tada je bio na posljednjem mjestu, ali je sada na drugom mjestu (dijeli ga s HT-om zbog do statističke izjednačenosti).
Grupa Deutsche Telekom
U Evropi Deutsche Telekom djeluje na matičnom tržištu (Njemačka) i kroz 10 nacionalnih kompanija. Na nedavno održanom Danu tržišta kapitala Deutsche Telekoma, naglasio je svoju usredotočenost na diferencijaciju putem “vodećeg mrežnog iskustva” i izjavio da je “pretvaranje korisnika u obožavatelje u srcu naše strategije”, napominjući da zadovoljni korisnici troše više i ostaju duže.
• Pobjednik grupe među evropskim operaterima Deutsche Telekoma je T-Mobile (Češka) s ocjenom od 86,2%, dok je slovački Telekom na drugom mjestu s 84,7%.
• Evropski operateri Deutsche Telekoma ostvaruju izuzetno dobre rezultate na svojim domaćim tržištima, sa 7 od 10 operatera koji su na prvom mjestu za dosljednu kvalitetu. Od šest analiziranih grupa operatera, nijedna druga grupa nije postigla takav nivo uspjeha.
• Dok je Telekom (Mađarska) rang kod kuće porastao, Magenta (Austrija) i HT (Hrvatski Telekom, Hrvatska) bilježe pad od juna do avgusta 2023. godine.
Orange grupa
U Evropi, Orange nastavlja davati prioritet ulaganjima u 4G i optičke mreže, sa snažnim naglaskom na promicanje konvergentnih usluga, kao što je povezivanje širokopojasnih i mobilnih tarifa, koje su postale centralne u njegovoj strategiji rasta. Operater se također širi na rješenja mobilnog bankarstva, pozicionirajući se kako bi uhvatio nove izvore prihoda i zadovoljio rastuće zahtjeve potrošača. Njegov strateški plan, Lead the Future, i novi potpis marke Orange is here, odražavaju operaterov obnovljeni fokus na usredotočenost na kupca i povjerenje u cijelom njegovom globalnom otisku. Orangeova evropska prisutnost obuhvata osam zemalja: Belgiju, Francusku, Luksemburg, Moldaviju, Poljsku, Rumuniju, Slovačku i Španiju. Izvan Evrope, Orange posluje u 18 zemalja širom Afrike i Bliskog istoka.
• Orange (Slovačka) je direktni pobjednik grupe za dosljednu kvalitetu, nadmašivši Orange (Francuska) za oko jedan postotni bod. Međutim, i Orange (Francuska) i Orange (Belgija) direktni su pobjednici za dosljednu kvalitetu na svojim tržištima.
• Poredak Orangea u Belgiji kod kuće poboljšao se u odnosu na onaj zabilježen u junu i avgustu 2023. godine, ali su i Orange (Poljska) i Orange (Rumunija) doživjeli pad.
Grupa PPF
Operativna strategija PPF Telecom grupe vrti se oko odvajanja usluga za krajnje korisnike od infrastrukturnih operacija, modela koji je uvela 2015. godine s odvajanjem vlasništva nad infrastrukturom i operacija od komercijalnih usluga u Češkoj. Taj pristup omogućuje PPF-u da bolje optimizira i infrastrukturu i komercijalnu stranu svog poslovanja. Komercijalni ogranak grupe, pod brendovima O2 i Yettel, opslužuje potrošački, korporativni i javni sektor, dok je infrastrukturni ogranak, koji djeluje pod CETIN-om, usredotočen na upravljanje i širenje mrežne infrastrukture grupe.
• Yettel (Bugarska) je i direktni pobjednik grupe među evropskim operaterima PPF Grupe i također je jedini koji je bio na postolju pobjednika na svom domaćem tržištu – dijeli slavu s A1 zbog statističke izjednačenosti. Međutim, Yettel (Bugarska), Yettel (Srbija) i Yettel (Mađarska) su doživjeli pad svojih redova na svojim domaćim tržištima u odnosu na one zabilježene u junu i avgustu 2023. godine.
• O2 (Slovačka) ima drugu najvišu ocjenu dosljedne kvalitete među pet analiziranih operatora PPF grupe – 83,1%, manje od tri postotna boda iza vodećeg u grupi. Osim toga, O2 (Slovačka) i O2 (Češka) jedini su operatori PPF Grupe koji nisu pali prema dolje na ljestvici svojih matičnih tržišta od juna do avgusta 2023. godine.
United Group
United Group, koja je započela kao mala kablovska kompanija 2000. godine, postojano je širila svoj otisak nizom strateških akvizicija i formiranja imovine. Ključne prekretnice u njegovom rastu uključuju akvizicije SBB-a, Telemacha Slovenija i Telemacha Bosne i Hercegovine, čime je uspostavio svoju prisutnost na više tržišta. Godine 2012. ti su se subjekti spojili u United Group, stvarajući značajnog telekomunikacijskog i medijskog igrača sa snažnom prisutnošću na više tržišta u jugoistočnoj Evropi.
• Telemach (Slovenija) i Telemach (Hrvatska) zajednički su pobjednici Grupe unutar United Grupe, budući da imaju statistički izjednačene rezultate od 82,1-82,5%, nadmašivši i Vivacom (Bugarska) i Novu (Grčka).
• Telemach Hrvatska potpuni je pobjednik za dosljednu kvalitetu na domaćem tržištu, dok je Telemach Slovenija zajednički pobjednik u Sloveniji (uz Telekom Slovenije).
Grupa Vodafone
Vodafone Grupa posluje u devet evropskih zemalja i ima dogovore s mrežnim operaterima na daljnjih 26 evropskih “partnerskih tržišta”. U procesu je racionalizacije svog evropskog portfelja kako bi svoje evropske operacije usredotočio na rastuća tržišta. Grupa svoju najveću priliku vidi u B2B sektoru i namjerava se i dalje fokusirati na svoje prioritete „klijent, jednostavnost i rast”. Napominje da “ponovno usmjeravanje naših resursa na poboljšanje iskustva naših kupaca već donosi poboljšanja u zadovoljstvu kupaca i povećava njihovu lojalnost.”
Uključen je Vodafone (Italija) radi cjelovitosti, iako je Vodafone grupa u procesu prodaje za 8 milijardi eura Swisscomu, budući da posao tek treba sklopiti i još uvijek je pod istragom italijanskog tijela za tržišno takmičenje (Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM). Slično tome, planirano spajanje Vodafona i 3 u Velikoj Britaniji tek se treba dogoditi, a tržište čeka konačnu odluku Uprave za tržišno takmičenje i tržište, koja se očekuje kasnije ove godine. Nije uključen Vodafone Spain jer ga je Vodafone Group prodao Zegoni u maju 2024. godine.
• Vodafone (Nizozemska) je pobjednik grupe, s rezultatom od 85,3%, šest postotnih bodova od svog najbližeg pratitelja, Vodafona (Albanija). Međutim, za razliku od Vodafona (Nizozemska), Vodafone (Albanija) i Vodafone (Italija) su direktni pobjednici za dosljednu kvalitetu na svojim domaćim tržištima.
• Operateri Vodafone grupe napreduju na ljestvici s četiri od 10 koji su poboljšali svoj rang u odnosu na svoje konkurente koji nisu Vodafone na godišnjem nivou, dok su ostali zadržali svoj rang od juna do avgusta 2023. godine, prenosi Bug.
VEZANO
Evropska komisija pozdravila je pristupanje BiH programu EU Digitalna Evropa