Marx.ba

Ryanair, Wizz Air i Pegasus Airlines su se izdvojili kao najbrže rastući prijevoznici na tržištima bivše Jugoslavije u pogledu kapaciteta sjedišta tokom drugog kvartala godine (april – juni), u poređenju s istim periodom 2024. godine.
Ryanair predvodi ekspanziju, dodajući 194.088 sjedišta, što je povećanje od 10,5% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći dio ovog rasta potaknut je poslovanjem aviokompanije u Sarajevu, gdje je pokrenuto pet novih ruta i povećana učestalost letova na nekoliko drugih, što je rezultiralo povećanjem kapaciteta iz glavnog grada Bosne i Hercegovine za 166 posto ovog ljeta. Pored Sarajeva, Ryanair također proširuje kapacitete u Zagrebu, Nišu, Banjoj Luci i Rijeci. Međutim, aviokompanija smanjuje dostupnost sjedišta u Podgorici, Zadru, Splitu i Puli tokom istog perioda, piše EX YU aviation.
Wizz Air se snažno vraća nakon izazovne 2024. godine koju su obilježili pregledi motora koji su uticali na njegovu flotu aviona porodice A320neo, i planira dodati preko 190.000 sjedišta na tržište tokom drugog kvartala. Najveći rast aviokompanije koncentrisan je u Bosni i Hercegovini, gdje dodaje 72.272 sjedišta, prvenstveno kroz povećanje učestalosti letova u Sarajevu, što će rezultirati povećanjem kapaciteta od 150% u odnosu na isti period prošle godine. Značajan rast se također bilježi u Banjoj Luci (+104%) i Tuzli (+91%). Wizz Air također proširuje svoje kapacitete u Beogradu, dok će njegova baza u Skoplju nastaviti s radom ispod prošlogodišnjih nivoa u drugom kvartalu. Uprkos planiranom pokretanju novih ruta za maj, one nisu dovoljne da nadoknade utjecaj ukidanja pet ruta iz mreže. Sveukupno, očekuje se da će Wizz Air povećati svoj kapacitet na tržištima bivše Jugoslavije za 10,2% tokom drugog kvartala.
Pegasus Airlines nastavlja bilježiti snažan rast širom bivše Jugoslavije, potaknut pokretanjem letova za Tuzlu i povećanjem usluga sa sekundarnih turskih aerodroma u regiji. Tokom drugog kvartala, aviokompanija dodaje 136.408 sjedišta, što predstavlja povećanje od 52,8% u odnosu na isti period prošle godine. Pored linije za Tuzlu, uvedene prošlog avgusta, najveći rast kapaciteta bilježi se u Skoplju (porast od 82%), a zatim u Prištini (+64%). Turski niskotarifni prijevoznik također povećava kapacitet sjedišta u Zagrebu, Sarajevu i Podgorici.
VEZANO
Podaci za oba entiteta: Koliko je turista u našoj zemlji bilo u martu