Marketing X Business

Najveća marketinška rivalstva (5. dio): Sudar titana

N. D.

(Foto: Ilustracija)

Tehnološko rivalstvo između Applea i Microsofta dovelo do toga da se obje kompanije žestoko takmiče na tržištu personalnih računara, uz nezaboravne reklamne kampanje.

Obje kompanije su revolucionirale tehnološku industriju tako što su nam pružile dvije vrlo različite softverske aplikacije i gadgete kao što su Mac i PC . Oni su dvije od najeminentnijih kompanija kada je u pitanju proizvodnja računara. I Apple i Microsoft su konkurenti čak i u različitim sektorima industrije kao što su hardverski uređaji kao što su pametni telefoni i računari, oglašavanje, pravljenje softvera, operativni sistemi, itd.

Glavni cilj Apple-a je da proizvodi gadgete kao što su iPhone, Mac, Apple sat, itd, dok Microsoft fokusira se na izradu softverskih aplikacija za različite uređaje i davanje licenci za njihove softverske usluge. Naravno AI je i za jedne i druge nešto na čemu se radi punim intenzitetom.

Kompanije imaju različite pristupe marketinškim strategijama. Apple Inc je jedna od najpoznatijih američkih korporacija koja je popularna za kreiranje jedinstvenog dizajna i prodaju elektronike, kompjuterskog softvera i online usluga. Sjedište People Inc nalazi se u Cupertinu u Kaliforniji. Kompanija je zaslužna za dizajn proizvoda kao što su Macintosh asortiman računara, iPad, iPhone, iPod, Mac, Apple sat, itd. Kompanija je takođe poznata po proizvodnji softvera kao što su iLife, safari web pretraživač, iOS i iTunes između ostalog. Apple sada posluje u preko 350 trgovina širom svijeta i nudi i softver i hardver. Uspjeh Apple Inc. je isključivo zbog doprinosa suosnivača i poduzetnika, Stevea Jobsa, koji je stvorio proizvode dobrog izgleda, jednostavnih za korištenje i mogućnosti stvaranja inovativnih proizvoda po želji potrošača.

Kompanija je nastala tokom nestabilne ekonomske situacije 1970-ih. Kompanija je predstavila Macintosh 1984. godine nakon čega je također stekla široko priznanje zbog svog marketinga i reklama za svoje proizvode. Devedesetih godina nakon ostavke na poslovima, Apple je izgubio ogroman tržišni udio u odnosu na konkurente po nižim cijenama Microsoft i Intel. 2000. godine, kada su se poslovi vratili i postao izvršni direktor, Apple je stekao značaj nakon lansiranja iMac-a i različitih kampanja Think different. U avgustu 2011., Jobs je dao ostavku na mjesto izvršnog direktora zbog zdravstvenih problema, što je dovelo do toga da Tim Cook postane novi izvršni direktor. A ostalo je historija.

Appleov godišnji prihod za 2020. bio je 274,5 milijardi dolara, što je Apple Inc činilo najvrednijom kompanijom na svijetu, a prihodi i dalje rastu. Microsoft je također jedna od najboljih tehnoloških kompanija u svijetu. Kompaniju je osnovao Bill Gates 1975. godine. Kompanija je nastala od doprinosa ideja dvojice pojedinaca Bila Gejtsa i Pola Alena, koji su bili zainteresovani za kompjutere i programiranje.

Apple cilja na ljude sa srednjim do visokim prihodima koji žive u metropolitanskim gradovima i lojalni su brendu. Grupa zanimanja Apple korisnika se smatra studentima i mladim stručnjacima, pa čak i menadžerima i rukovodiocima. Microsoft takođe ima i softverske i hardverske proizvode i usluge. Svi iz srednje klase posjeduju barem jedan Microsoft hardver ili softver jer su ciljna publika Microsofta ljudi koji ne moraju nužno imati visoka primanja. Starosna grupa Microsoftove ciljne publike kreće se od 16 i više godina i iz urbanih i ruralnih područja širom svijeta. Također ciljaju na mlade ljude koji su obično studenti, zaposleni i profesionalci i koji su lojalni brendu. Microsoft takođe koristi pristup STP-a koji predstavlja segmentaciju tržišta, ciljanje i pozicioniranje kako bi ostvario komunikaciju u marketingu jer omogućava kompaniji da ponude budu prioritet.

Appleov marketinški miks nam pokazuje kako se kompanija svojim poslovnim aktivnostima usklađuje s uvjetima na svjetskom tržištu informacionih tehnologija, potrošačke elektronike i online usluga. Iako je poznato da je Microsoft marketinški miks koji pokazuje kako se brzi pronalasci i inovacije mogu kombinovati sa efikasnim pristupima za održavanje snažnog udjela na tržištu. Ovdje su 4P (proizvodi, mjesto, promocija, cijena) obje kompanije.

Apple promovira svoje proizvode na različite načine kako bi uključio različite kanale i zabave. Apple također koristi usmenu predaju, marketinške kampanje i lijepo planirane reklamne video zapise koji dopiru do njihove ciljne publike.

Microsoft ima za cilj stvaranje učinkovitih komunikacijskih strategija i taktika koje se mogu koristiti za privlačenje ciljne publike.

I Apple i Microsoft koriste taktike kao što su oglašavanje, promocija prodaje, direktni marketing, lična prodaja i odnosi s javnošću kako bi promovirali svoje proizvode. Apple ima nekoliko konkurentskih prednosti u odnosu na svoje konkurente od kojih je jedna da proizvodi vrhunske tehnološke proizvode sa dobrim operativnim sistemom i tehnologijom kao što su iPhone, Macbook i iWatch što ga čini jednim od lidera na tržištu. Apple je također u više navrata zauzimao prvo mjesto po kapitalu svog brenda i također ima lojalne kupce. Apple je povećao svoje prihode u posljednjih nekoliko godina i također ima visoke marže. Apple strategija označavanja uključuje održavanje jednostavnih proizvoda i oglasa, poznavanje njihove ciljne publike i dopiranje do njih, dobivanje dobrih povratnih informacija, dobro cijenjeno korisničko iskustvo.

Microsoft marketinška strategija fokusira se na pokazivanje efikasnosti i upotrebljivosti svojih proizvoda i implementaciju povratnih informacija kupaca kako bi se kreirali proizvodi prilagođeni korisniku po razumnoj cijeni.