Marketing X Business

Nije samo za 8. mart: Rast industrije cvijeća u svijetu, koji su trendovi

N. D.

(Izvor: Društvene mreže)

Iako bi moglo biti primamljivo nazvati želju potrošača za cvijećem površnom, takav stav bi bio pogrešan, jer industrija rezanog cvijeća podstiče rast brojnih ekonomija u usponu. U stvari, globalno tržište rezanog cvijeća brzo raste.

BBC prenosi da je samo u Ujedinjenom Kraljevstvu tržište rezanog cvijeća i ukrasnog bilja vrijedilo 1,3 milijarde funti u 2018. U međuvremenu, trgovačka publikacija Florists Review predviđa da će tržište rezanog cvijeća dostići prodaju od ukupno 47,9 milijardi dolara do 2030. godine, predviđajući kombinovana godišnja stopa rasta od 5,85%. Iako je rast industrije rezanog cvijeća očito trend kojem se možemo radovati u narednim godinama, postoji i pomak među etabliranim tržištima i novijim igračima u ovoj oblasti. Osim toga, društvena i ekološka održivost su područja u kojima je veći fokus kako industrija raste, a profiti i prihodi prate njihov primjer.

Postoje neki vidljivi trendovi u industriji cvijeća.

Tržišta u razvoju traže svoj udio

Kada je energetska kriza 1970-ih pala na zapadnu Evropu i Sjedinjene Države, staklenici koji uzgajaju rezano cvijeće počeli su se zatvarati vrtoglavom brzinom. Energija potrebna za održavanje ovih plastenika bila je preskupa i tako je rođena globalizacija moderne trgovine rezanim cvijećem. Dok je ostatak Evrope zatvorio svoje staklenike, Nizozemska je sa svojom bogatom cvjetnom tradicijom ostala u funkciji i počela da dominira industrijom. Veliki igrači u Nizozemskoj nisu samo uzgajali i prodavali vlastito cvijeće, već su i unosili cvjetove iz podsaharske Afrike na evropsko i američko tržište. Iako je Nizozemska i dalje najveći izvoznik rezanog cvijeća na svijetu, sa 5,17 milijardi dolara izvoza samo u 2021. godini, ona je također odgovorna za veliki broj uvezenog cvijeća. U stvari, Nizozemska je četvrti najveći uvoznik rezanog cvijeća u svijetu, sa 54,3 miliona dolara cvijeća iz Kenije između 2020. i 2021.

Uprkos veličini nizozemskog tržišnog udjela, trend je da sve više kenijskih farmera cvijeća počinje da izvozi direktno na evropska tržišta. Rezano cvijeće je sada drugi najveći izvoz Kenije (čaj je na prvom mjestu) i posebno je važan kao izvor ruža, jer ta zemlja sada snabdijeva 40% svih ruža koje se prodaju u Evropskoj uniji. Osim toga, rezano cvijeće je sada jedan od najvećih izvora zapošljavanja u Keniji, s preko 100.000 ljudi direktno zaposlenih u cvjetnoj industriji, a procjenjuje se da je oko dva miliona indirektno uključeno. Dio razloga zašto Kenija sada može povećati svoj tržišni udio u Evropskoj uniji je zbog zrelosti rashladnih tehnologija za transport.

Fokus na društvenu održivost unutar lanca opskrbe

Rast industrije rezanog cvijeća ima kapacitet da utječe na ekonomije ovih tržišta u nastajanju, s dijelovima stanovništva koje živi od industrije. Stoga je društvena održivost industrije sve više u fokusu. Kenija ima najveći udio Fairtrade organizacija cvijeća na svijetu, sa 39 od 67 certificiranih, pokrivajući 30.500 ljudi, ili 30% cvjetne industrije u toj zemlji.

Premija za cvijeće Fairtrade Foundation omogućava ponovno ulaganje u zajednicu, pozitivno utječući ne samo na zaposlene u industriji rezanog cvijeća, već i na dobrobit cijele zemlje. Predviđa se da će, kako mlađi potrošači budu dostigli svoju vrhunsku kupovnu moć, povećan fokus na kupovini sa društvenom i ekološkom održivošću u srži. Stoga bi se moglo očekivati da kompanije koje ilustruju svoju povezanost sa Fairtrade Foundation mogu očekivati veći angažman od sljedeće generacije potrošača.

Ekološki prihvatljivija rješenja za lance nabavke

Iako je industrija rezanog cvijeća značajno porasla, raste i zabrinutost zbog ekološkog utjecaja transporta tako krhke robe – na rashlađenim temperaturama, brzo i širom svijeta. Međutim, s idealnim uvjetima okoliša na mjestu uzgoja, Fairtrade Foundation je otkrila da ruže koje se uzgajaju u Keniji i prodaju u Evropi proizvode 5,5 puta manje emisija stakleničkih plinova od svojih kolega u Nizozemskoj, čak i kada se uzmu u obzir emisije iz transporta. Ovaj disparitet je zbog energije potrebne za uzgoj takvog cvijeća u sjevernoj klimi, budući da su kenijski uzgajivači izloženi suncu i temperaturama koje omogućavaju mnogo manju potrošnju energije od onih u Evropi.

Međutim, rezano cvijeće i dalje zahtijeva sofisticiranu seriju transporta i skladištenja hladnog lanca, a logističke kompanije ne samo da su zadovoljile ovu potražnju, već su počele da nude i ekološki održivija rješenja. S rastom subsaharskog tržišta cvijeća, ovo cvjetanje često zahtijeva putovanje avionskim transportom. Vazduh je često najpovoljniji vid logistike za transport ovog cvijeća, jer svaki dan putovanja rezano cvijeće gubi 15% svoje vrijednosti. Stoga, uvođenje biogoriva i održivijih rješenja za zračni teret su ogromne prednosti za industriju jer ima za cilj da raste uz minimaliziranje negativnog utjecaja na okoliš.

Dok je zračni transport i dalje popularan logistički izbor za izvoznike cvijeća, pojavila su se inovativna rješenja koja produžuju vijek trajanja i mogućnost slanja rezanog cvijeća preko okeanskih ruta. Zapravo, problemi u lancu snabdijevanja uzrokovani COVID-19, uključujući manju dostupnost zračnog tereta, doveli su do istraživanja okeanskog transporta rezanog cvijeća, što je postalo sve raširenije u posljednje dvije godine. Izvoznici rezanog cvijeća, posebno u subsaharskoj Africi, u budućnosti mogu imati još više koristi od pouzdanog hlađenog okeanskog transporta – kao ekološki prihvatljiviji i pristupačniji način transportne logistike.

Povezani članci