Marx.ba
Japanski proizvođač automobila Nissan trenutno testira tehnologiju posebnog bijelog premaza, razvijenoga u saradnji s kompanijom Radi-Cool, koji odbija toplotu od površina na koje je nanesen. Njime su počeli bojiti službene automobile aerodroma Haneda u Tokiju u novembru prošle godine, kako bi analizirali koliko se tako obojena vozila na pistama manje zagrijavaju. Rezultati su obećavajući.
Dva automobila, parkirana jedan pored drugog i direktno izložena suncu, pokazala su dramatične razlike u zagrijavanju. Onaj koji je bio premazan sintetičkom bijelom “metabojom” za odbijanje toplote bio je izvana 12°C, a u kabini 5°C hladniji od onog obojaneg klasičnom automobilskom bojom. Efekt hlađenja bio je posebno izražen u slučaju kad je automobil izložen suncu kroz duže vrijeme, zapazili su iz Nissana tokom eksperimenta.
Ne samo da je kabina bila ugodnija za ljude koji u nju moraju ući, nego ju je potom uz pomoć klimatizacijskog uređaja bilo moguće brže rashladiti na ugodniju temperaturu. Sve to ima i pozitivan utjecaj na motor te dovodi do manje potrošnje goriva ili električne energije, ovisno o tome kakav pogonski sistem je ugrađen u automobil.
Tajna bijelog premaza je u mikrostrukturama čestica od kojih je načinjen. Jedna od njih odbija svjetlosne zrake bliskog infracrvenog spektra, koje bi inače vrlo brzo zagrijale čestice u smoli kod tradicionalnih autolakova. Druga komponenta boje još je bitnija, jer kad je izložena svjetlosti, emitira elektromagnetske valove koji poništavaju sunčeve zrake i praktički preusmjerava energiju dalje od površine automobila, pojašnjavaju iz Nissana, prenosi Autonet.