Marx.ba
Na svom „EV“ danu KIA je osim najave prodaje novog SUV-a EV5 koji je već u fazi produkcije, predstavila i koncepte modela EV3 i EV4 koji bi se mogli početi proizvoditi u skoroj budućnosti.
Jasno, akronim EV predstavlja „electric vehicles“, što je sasvim u skladu s namjerom Hyundaijeve sestrinske korejske firme da se „elektrizira“ što brže i što opširnije. Njihov je plan da do 2026. prodaju milion električnih vozila godišnje i da doguraju do 1,6 miliona do 2030. godine.
I dok se za SUV EV5 očekuje cijena od 40 do 45 hiljada eura, što je i dalje puno niže od velikog SUV-a EV9 koji bi se u salonima širom svijeta trebao pojaviti krajem godine po cijeni od 75 hiljada eura, novi koncepti ciljaju šire mase. Naime, EV3 će biti manji SUV koji bi mogao koštati prihvatljivijih 35 hiljada eura, dok ostaje nejasno kolika bi mogla biti cijena prve KIA električne limuzine. U svakom slučaju ne veća od 50 hiljada eura.
– KIA je snažno usredotočena na pružanje rješenja za nedoumice koje i dalje izazivaju oklijevanje kada je u pitanju kupovina električnog automobila. Ispunit ćemo očekivanja kupaca tako što ćemo ponuditi potpunu liniju električnih vozila po različitim cijenama i poboljšati dostupnost infrastrukture za punjenje. Kao pružatelj rješenja za održivu mobilnost, prijelaz KIA-e na električna vozila je imperativ, a ne neobavezna opcija. Ubrzanje prema elektrifikaciji počinje sada, rekao je na predstavljanju Ho-sung Song, predsjednik i izvršni direktor KIA-e.
Pa ipak, zasad je za kompaniju fokus prodaje EV5 modela na Kini i Koreji, a kasnije će s ovim i budućim modelima pokušati osvojiti i ostatak svijeta, baš kao što je to Hyundai već uspio sa svojim inovativnim modelima Ioniq 5 i 6.
Inače, standardni EV5 model bit će opremljen baterijom od 64 kWh i motorom od 160 kw. Ova kombinacija garantira prevaljivanje razdaljine od 530 kilometara s jednim punjenjem po CLTC standardu.
U model velikog dometa ugrađena je baterija od 88 kWh pa će i njen domet biti duži, čak 720 kilometara po CLTC standardu, koji je malo „napuhan“ u odnosu na WLTP standard koji se koristi u Evropi pa ove brojke treba gledati s oprezom.