Marketing X Business

Nova EU regulativa: Od sljedećeg proljeća još više punjača za električna vozila

Marx.ba

(Izvor: Cars Guide)

Evropska regulativa za infrastrukturu alternativnih goriva (AFIR) službeno je prihvaćena kao zakon Evropske unije, što znači da već od proljeća 2024. možemo očekivati značajna povećanja infrastrukture punionica za električne automobile širom Evrope. Na ovoj regulativi aktivno se radilo još od 2021. godine da bi sada stupila na snagu.

Regulativa AFIR postavlja nacionalno obvezujuće ciljeve kojima se propisuje koliko koja članica Evropske unije mora postaviti punionica struje i punionica ostalih alternativnih goriva za laka i teška vozila. Dio ciljeva se postavlja prema broju električnih i plug-in hibridnih vozila, a dio ciljeva obavezuje zemlje članice da postavljaju punionice na strateškim koridorima.

Prvi dio regulative AFIR obvezuje zemlje članice Evropske unije da postavi punionice u ekvivalentu snage 1,3 kW za svako registrirano potpuno električno vozilo te 0,8 kW snage za svako plug-in hibridno vozilo. Krajem svake godine, počevši od sljedeće godine, ovaj uvjet mora biti ispunjen prema rastu broja registriranih električnih i plug-in hibridnih vozila.

S obzirom na to da broj registriranih električnih vozila značajnom brzinom raste, zahvaljujući ovoj regulativi možemo očekivati da će sukladno tome rasti i broj punionica. Tek nakon što zemlja članica postigne udio električnih vozila od 15 posto u ukupnoj floti registriranih vozila, može se zatražiti ublažavanje ove mjere.

Regulativa AFIR je postavila i obavezujuće ciljeve za postavljanje punionica na TEN-T koridoru – jedinstvenoj evropskoj mreži prometnica koja povezuje sve glavne prometne točke u Evropi – te postavljanje punionica na prometnicama koje su povezane s TEN-T koridorom. Time se želi osigurati puna pokrivenost punionicama duž glavne mreže Evropske unije i omogućiti jednostavno putovanje električnim vozilima širom EU.

(Izvor: Volvo)

Za laka električna vozila (osobna vozila i laka dostavna vozila) postavljeni su ciljevi prema kojima je, do kraja 2025. godine, na svakih 60 kilometara TEN-T koridora potrebno postaviti stajališta s minimalnom dostupnom snagom od 400 kW. Navedena dostupna snaga može se po želji rasporediti na veći broj punionica, ali uvjet je da barem jedna punionica pruža snagu 150 kW.

Do kraja 2027. godine očekuje se od zemalja članica da se minimalna dostupna snaga na stajalištu poveća na 600 kW te da na svakom od tih stajališta barem dvije punionice pružaju snagu od 150 kW.

Dodatno, AFIR zahtjeva da se i za teška električna vozila (kamioni i autobusi) do kraja 2025. godine barem 15 posto TEN-T koridora pokrije stajalištima s minimalno 1400 kW raspoređenih na veći broj punjača te da barem jedan od tih punjača pruža snagu od 350 kW. Do kraja 2027. godine zahtjeva se da je već 50 posto TEN-T koridora opskrbljeno stajalištima s po minimalno 2800 kW ukupne snage i barem dva punjača snage 350 kW.