Marketing X Business

Nova Mastercard studija predstavlja ekonomske trendove za 2024. godinu

Marx.ba

(Izvor: Marstecard)

Sve veći utjecaj online okruženja i nove tehnologije, ali i inflacija i ekonomske i političke nestabilnosti  ključne su riječi kada opisujemo tržišne prilike posljednjih godina. Dok se procjenjuju prilike i mogućnosti za rast i naredne godine, Mastercard Ekonomski Institut donosi presjek ekonomskih prilika u sklopu izvještaja „Economy 2024 – Ekonomska perspektiva”. Ovaj godišnji izvještaj ukratko otkriva otkiva šta nas očekuje u godini pred nama.

Nove destinacije na horizontu

U godinama tokom pandemije, ograničenja u pogledu putovanja bila su među najvećim promjenama. Ono što će definitivno biti trend u 2024. godini jeste da će evropski putnici birati cjenovno pristupačnije destinacije. Regioni Bliskog istoka i sjeverne Afrike dobit će na popularnosti i to je trend koji se nastavlja jer su Turska, Egipat i Tunis već među pet najbrže rastućih destinacija za Evropljane u 2023. godini u poređenju sa godinom prije, dok su rezervacije za Italiju, Španiju, Portugal i Grčku opale u istom periodu.

Tržište rada i kupovna moć potrošača u uzročno-posljedičnoj vezi

Inflacija utječe na  mnoge potrošače širom svijeta. Porast cijena umanjio je kupovnu moć, ali da li se nešto mijenja? Sve su prilike da hoće. Prema podacima Ekonomskog Instituta, u eurozoni su u septembru 2023. godine plaće porasle za 4,7% u odnosu na prethodnu godinu, dok je inflacija porasla za 4,3%. Nastavak ovog trenda značio bi da tržište rada i rast plaća donekle štiti potrošače od izazova inflacije.

Opadanje inflacije usljed korigovanja kursa od strane centralnih banaka

Mastercard izvještaj svjedoči o rekordnom iznosu kamatnih stopa. U narednoj godini očekuje nas opadanje inflacije, dok ekonomski rast ostaje u marginalnim vrijednostima, što dovodi do djelomične stabilizacije monetarne politike. Na globalnom nivou očekuje se da će inflacija pasti za 4,9% u odnosu na prethodnu godinu. Iako se ne očekuje da se tokom ove godine stopa inflacije vrati na onu prije pandemije, očekuje se stabilizacija i nešto povoljnija ekonomska situacija.

Mogućnost izbora za sve potrošače

Tokom pandemije, online trgovina doživela je procvat. Nakon stabilizacije situacije i povratka potrošača u fizičke trgovine, svi trgovci se bore da zadrže svoje klijente. U ovoj godini, to će se nastaviti, jer potrošači vole da imaju različite opcije na raspolaganju. Pogodnosti poput povrata robe doprinijele su tome da su danas potrošačima kabine za presvlačenje – njihove dnevne sobe. U Španiji, ovo je bilo posebno izraženo, sa stopom povrata robe kod elektronske trgovine koja je porasla za 9,8% u periodu od 2019. do 2023. godine, u poređenju sa povratom u fizičkim prodavnicama koje su porasle za 0,1% u istom periodu. Više povrata znači više artikala po sniženim cijenama, što je važan faktor za smanjenje  inflatornih pritisaka, posebno u robnoj ekonomiji. S obzirom na to da se ovo najbolje oslikava u januaru, nakon praznika, uskoro ćemo moći da posvjedočimo o ovome.

Šta nas očekuje u narednoj godini?

U 2024. godini, prilagodljivost će biti od ključnog značaja, kako bi se našao dobar odgovor na sve rizike i mogućnosti. Jedna od značajnih transformacija bit će i upotreba novih tehnologija koja će donijeti transformaciju mnogih industrija i načina poslovanja. Prihvatanje rješenja baziranih na umjetnoj inteligenciji, uz dobru procjenu rizika, donijet će potpuno nove prilike za poboljšanje biznis usluge, ali i rješavanje nekih od ključnih pitanja i problema sa kojima se društvo susreće.