Marketing X Business

Novak Đoković, najbolji na svijetu i marketinški neodoljiv

N. Demirović

Novak Đoković: Odličan teniser i još bolji mamac za sponzore

Novak Đoković je jedan od najvećih, a mnogi će reći i najveći teniser svih vremena, a to naravno veliki biznis itekako prepoznaje. Analize kažu da zarađuje oko 30 miliona dolara godišnje samo od brendiranja. Sponzori koje ima su šaroliki, ali svakako ugledni.

Đokovićevo dugoročno partnerstvo sa Lacosteom ostaje jedno od njegovih najznačajnijih podrški. On je globalni ambasador za Lacoste, koji predstavlja kultni brend odjeće na teniskim terenima i van njih. On je 2017. godine potpisao dugoročni ugovor sa Lacosteom. Ova saradnja pokazuje njegov talenat i eleganciju u tenisu i njegovom privatnom životu. Istovremeno, Lacoste ima koristi od povezanosti s jednim od najuspješnijih i najpopularnijih sportista u ovom sportu.

Postao je globalni ambasador automobilskog brenda Kia 2014. godine, predstavljajući brend u raznim promotivnim aktivnostima i reklamnim kampanjama. Kia Motors je uključila Đokovića u svoje marketinške materijale, ističući njegove veze sa proizvođačem i vezu sa Kijinim kvalitetom, performansama i principima inovativnosti. Njegovo partnerstvo sa Kia Motorsom pokazalo je njegovu globalnu privlačnost i pomoglo u promociji Kijinih vozila široj publici.

Đoković je 2020. potpisao višegodišnji ugovor sa Asicsom, renomiranom kompanijom za sportsku odjeću. Partnerstvo se fokusira na to da Đoković nosi patike Asics na svim mečevima. Saradnja Novaka Đokovića i Asicsa naglasila je njihovu zajedničku posvećenost izvrsnosti, performansama i inovacijama u tenisu. Njegova povezanost sa Headom kao njegovim sponzorom reketa bila je istaknuta podrška tokom cijele karijere. Head je vodeći proizvođač teniske opreme, a Đokovićev uspjeh sa njihovim reketima je nadaleko poznat. Đoković je bio zastupljen u promotivnim akcijama i reklamama za Head teniske rekete pored njihovog korištenja. Njegovo partnerstvo sa Headom pokazuje posvećenost kompanije teniskim inovacijama, performansama i kvalitetu.

Seiko je poznat po svojim raznovrsnim satovima, od sportskih do klasičnih satova. Đokovićevo partnerstvo sa Seikom naglasilo je njegovu globalnu privlačnost i odrazilo njegovu povezanost sa prestižnim brendom satova.
Kao ambasador brenda za Seiko, Đoković prikazuje satove kompanije, koji odražavaju njegov stil i eleganciju. U nekoliko reklama, Đoković je bio svjetski ambasador za Jacob’s Creek, australski brend vina. Ova potvrda svrstala je Đokovića na vrhunsku marku vina i istakla njegovu međunarodnu privlačnost. Saradnja Đokovića i Jacob’s Creeka uključivala je različite promotivne aktivnosti i reklamne kampanje.

Đoković je od 2017. godine ambasador brenda Telekoma Srbija, srpske telekomunikacione kompanije. Ovo priznanje naglašava njegov uticaj i popularnost u svojoj zemlji.

Đokovićeva prethodna povezanost sa francuskom automobilskom kompanijom Peugeot bila je velika obostrana. Đoković se pojavljivao u raznim reklamnim kampanjama za brend, naglašavajući vezu između performansi i preciznosti.

Đoković je postao ambasador brenda za Mercedes-Benz 2020. Ovo partnerstvo uključuje Đokovića koji predstavlja brend i sarađuje na različitim marketinškim i promotivnim aktivnostima. Kao globalna teniska ikona, Đokovićeva povezanost sa Mercedes-Benzom u skladu je sa posvećenošću brenda izvrsnosti, preciznosti i performansama.

Povezani članci