Marx.ba
Prvih 500 najvrijednijih svjetskih brendova podiglo je vrijednost za 10 posto u prošloj godini, dostigavši 9,5 biliona dolara (9,14 biliona eura). To je znatno više nego što je bio globalni ekonomski rast od tri posto. Tehnološki brendovi predvodili su ovaj rast, a tri od pet vodećih brendova bile su tehnološke kompanije, objavio je Brand Finance u izvještaju Global 500, koje otkriva 500 najvrijednijih brendova na globalnom nivou za 2025.
Apple je ponovno preuzeo krunu s procjenom od 574,5 milijardi dolara u 2025., što je povećanje od 11 posto prema Brand Financeu. Apple je bio na tronu svake godine od 2021. do danas, osim 2023., kada mu je titulu za svega jedan posto preuzeo Amazon. Ove godine Microsoft je zauzeo drugo mjesto, s procjenom koja je porasla za 35 posto, na 461,1 milijardu dolara. Google se našao na trećem mjestu, s procijenjenom od 413,0 milijardi dolara, što je rast od 24 posto u odnosu na prošlu godinu, piše Euronews.
Amazon je četvrti s procjenom od 356,4 milijarde dolara, što je skok od 15 posto, dok se Walmart našao na petom mjestu, s procjenom od 137,2 milijarde dolara, i porastom od 42 posto. Samsung, TikTok/Douyin, Facebook, Nvidia i State Grid Corporation iz Kine također su bili među 10 najboljih brendova ove godine. Nvidia je prvi put bila dio liste top 10, nakon što joj je lani vrijednost porasla za 98 posto.
TikTok/Douyin, DraftKings, Fanduel, Nvidia i AMD neke su od kompanija koje su zabilježile najveći rast vrijednosti svojih brendova od 2020., uz Pinduoduo, BYD, Apple, TSMC, Microsoft i Lilly.
David Haigh, predsjednik i glavni izvršni direktor (CEO) Brand Financea, rekao da je njihova analiza brendova koji su najviše porasli od 2020. otkrila da tehnološke kompanije nemaju monopol na održiv rast brenda.
– Ovo također ukazuje na još jedan važan globalni trend, kako kineski brendovi poput TikToka, Pinduoduoa i BYD-a prednjače stvaranjem vrijednosti. Kina se nastavlja usavršavati i fokusira se sve više na kvalitetu, pa očekujemo da će više kineskih kompanija ući na globalno tržište 2025. godine, rekao je Haigh.
Vrijednost Appleovog brenda u posljednje vrijeme znatno je porasla jer je kompanija lansirala iPhone 16 u rujnu 2024., uz iPad Pro i iPad Air u maju, a iPad mini predstavljen je u listopadu 2024. Međutim nedavno se također diversificirao i unaprijedio u području umjetne inteligencije.
– Apple je povećao vrijednost svoje robne marke strateškom diverzifikacijom i premiumizacijom, odmaknuvši se od snažnog oslanjanja na prodaju iPhonea i usluga kao što su pretplate na Apple TV. Prema našem istraživanju, više od 50 posto ispitanika prepoznalo je Apple kao skup, ali cijene vrijedan proizvod, rekao je Haigh, prenosi Tportal.
Microsoft je također puno ulagao u umjetnu inteligenciju u posljednjih godinu dana, posebno kroz suradnju s OpenAI-jem. Riječ je o dugoročnom partnerstvu vrijednom nekoliko milijardi dolara, a ono se fokusira na superračunatstvo i nova iskustva pokretana umjetnom inteligencijom. Amazonove operacije u oblaku i e-trgovina izazvale su optimizam ulagača u prošloj godini, što je pridonijelo rastu brenda.
Walmart se pak više usredotočio na povećanje prihoda od marketinga i oglašavanja u prošloj godini te je također poboljšao svoje digitalne usluge i privukao bogatije kupce.
SAD je imao udio od 52,9 posto ukupne vrijednosti brendova 500 najvećih kompanija. Kina je na drugom mjestu s 15 posto, a na trećem je mjestu Njemačka s 5,8 posto.
VEZANO
Deset najbogatijih ljudi na svijetu dnevno zaradi ukupno 100 miliona dolara