Marketing X Business

Odluka stupila na snagu: Evo koliko će iznositi dodatne uvozne carine na kineske automobile u Evropi

Marx.ba

(Foto: BYD)

Devet mjeseci po pokretanju istrage kineskih državnih subvencija tamošnjim proizvođačima električnih vozila, Evropska je komisija i službeno uvela protivmjere za takvo ponašanje Kine. Kako je nedavno bilo i najavljeno, od 5. jula uvode se dodatne uvozne carine na sva baterijsko-električna vozila. Ona se, naime, u NR Kini proizvode uz nepoštene subvencije, zaključila je Komisija u svojoj istrazi, što ekonomski šteti europskim proizvođačima istog tipa vozila.

Posljednjih sedmica predstavnici EU i Kine vode intenzivne pregovore, traži se rješenje kompatibilno s preporukama Svjetske trgovinske organizacije, a s kojim bi i EU i Kina bili zadovoljni. Iz Komisije poručuju da ustraju na tome da svako rješenje, koje bi se zajednički iznašlo, mora na neki način uključivati poništavanje štetnih posljedica kineskih subvencija. Dok se takvo rješenje ne dogovori, EU će cariniti sva baterijsko-električna vozila uvezena iz Kine, i to sljedećim stopama, ovisno o proizvođaču:

  • BYD: 17,4%,
  • Geely: 19,9%,
  • SAIC: 37,6%,
  • Ostali proizvođači, koji su učestvovali u istrazi: 20,8%,
  • Svi ostali, koji su odbili učešće: 37,6%.

U usporedbi s ranije predloženim carinama, ove implementirane nešto su niže. Prilagođene su, naime, novim kalkulacijama, koje su dostavili određeni proizvođači. Nakon 5. jula, ova će dodatna pravila o carinjenju vrijediti najmanje naredna četiri mjeseca. Tokom tog vremena države članice morat će glasanjem potvrditi finalne visine carina, a jednom kad one budu prihvaćene, odnosit će se na period od najmanje pet godina.

Samo jedan proizvođač, koji električne automobile sklapa u Kini, mogao bi nešto kasnije proći bolje od ostalih. Riječ je, dakako, o Tesli, iz koje su podnijeli “dobro potkrijepljen zahtjev”. EU će o njemu odlučiti kroz najviše devet mjeseci, piše Autonet.