Marketing X Business

Plan za podršku proizvođačima automobila: Veća fleksibilnost, ciljevi isti

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Automobilska industrija u Evropskoj uniji zapinje zadnjih godina u makazama jeftinije konkurencije, posebno iz Kine, i zahtjeva za zelenom tranzicijom, pa je Evropska komisija shvatila da je neki poticajni plan nužan kako bi taj sektor ponovno živnuo i došao u stabilnije vode.

Evropski povjerenik za održivi transport i turizam Apostolos Tzitzikostas predstavio je akcijski plan kojim se podržavaju strateške tehnologije, kao što su proizvodnja baterija ili autonomna vozila te smanjuje regularni teret za proizvođače.

Automobilska industrija EU zapošljava oko 14 miliona ljudi i donosi sedam posto zajedničkog bruto društvenog proizvoda.

U zadnje vrijeme snažno je pogođena problemima u dobavnim lancima, visokim troškovima energije i ovisnošću o uvozu ključnih sirovina.

Da bi se riješio problem te ovisnosti Evropska komisija je najavila utemeljenje fonda vrijednost 1,8 milijardi eura kako bi se osigurao siguran i konkurentan lanac opskrbe za baterijske sirovine, pišu financije.

To je neizostavan uvjet za prijelaz na automobile bez ugljičnih emisija. EU će promicati domaću proizvodnju kako bi se izbjegla strateška ovisnost, posebno u proizvodnji baterija, kazala je prilikom predstavljanja akcijskog plana Ursula von der Leyen.

– Ključno je da Evropa ostvari troškovno konkurentnu proizvodnju ćelija u EU kojom bi se obuhvatio velik dio opskrbe baterijama i stvorila evropska dodana vrijednost duž lanca opskrbe. Komisija će finansiranjem u okviru Inovacijskog fonda dodatno poduprijeti industriju baterija u EU i pomoći joj da zadrži snažnu evropsku proizvodnu bazu. Komisija će razmotriti i direktnu podršku proizvodnji za preduzeća koja proizvode baterije i necjenovne kriterije za komponente kao što su zahtjevi u pogledu otpornosti, navodi Evropska komisija.

Nadalje, Evropska komisija želi da evropska auto-industrija postane tržišni lider u proizvodnji umreženih i automatiziranih vozila koja se pokreću umjetnom inteligencijom i kani izraditi poseban regulatorni okvir za autonomna vozila. U tu svrhu Bruxelles se obavezuje na izdvajanje oko milijardu eura u javno-privatnim ulaganjima u periodu od 2025. do 2027. godine. Za finansiranje novih električnih punionica planirano je finansiranje u iznosu od 570 miliona eura.

Akcijski plan također predviđa detektiranje slabih tačaka u pitanju radne snage, zapošljavanja i posjedovanja novih vještina, pa se želi pružiti podrška radnicima koji su spremni na prekvalifikaciju i usavršavanje.

Evropska komisija ostaje kod ciljeva za čistu mobilnost koji predviđaju prolazne vrijednnosti ograničenja u količini emisija za nove automobile za ovu, 2030. i 2035. godinu. Nakon 2035. godine samo bi se proizvodili modeli s nultim emisijama.

Von der Leyen je ponovila da ciljevi ostaju isti, ali da će pristup biti pragmatičniji i fleksibilniji. Tako će proizvođači umjesto u samo jednoj godini moći zadovoljavati postavljene okvire u ograničenju emisija u trogodišnjem periodu. Drugim riječima, ako podbace u jednoj godini to mogu nadoknaditi u idućoj.

U drugoj polovici godine Bruxelles kani i ponovno razmotriti pravila i standarde vezane za ugljične emisije.

Konkurencija iz Kine i prijeteće carine iz SAD stopom od 25 posto kompliciraju bitno stvari za evropske proizvođače automobila, ali Evropska komisija se obavezala djelovati kako bi se osigurala ravnopravna tržišna utakmica, i to protivsubvencijskim mjerama i novim sporazumima o slobodnoj trgovini kao što je onaj koji se priprema s Indijom.

Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA je pozdravilo akcijski plan, ali napominju da ključni elementi ipak nedostaju.

– Ambiciozno djelovanje kako bi se ojačala infrastruktura, potražnja, kao i mjere za smanjenje troškova proizvodnje potrebno je za automobile, kamione i autobuse, navodi ACEA.

Glavna direktorica tog udruženja Sigrid de Vries smatra da je predložena fleksibilnost u ostvarenju emisijskih ciljeva dobrodošao prvi korak prema pragmatičnijem pristupu dekarbonizaciji kojega diktiraju tržište i geopolitička realnost, prenosi Euronews.

Udruženja pak koje se zalažu za električnu mobilnost, poput E-Mobility Europe i ChargeUp Europe, smatraju da bi akcijski plan Evropske komisije mogao uvesti dodatnu konfuziju.

Jedan od većih problema što se tiče potražnje za električnim vozilima svakako je pitanje nedovoljne izgrađenosti infrastrukture za punjenje, odnosno njene povezanosti s elektroenergetskom mrežom. To je zadaća čije rješavanje može zahtijevati mjesece, ponekad i godine.

Evropska komisija namjerava objaviti preporuke za zemlje članice EU o ubrzavanju procedura za rješavanje problema oko infrastrukture za električnu mobilnost.

VEZANO

Žene su odlučile: Ovo je Svjetski automobil godine po izboru WWCOTY