N. D.
Porsche Mobil 1 Supercup započet će novu sezonu sa e-gorivima koja su potencijalno skoro neutralna. Sirovina dolazi iz pilot postrojenja Haru Oni. Do 32 trkaća automobila u Superkupu će se napajati isključivo e-gorivom na svakom od osam trkaćih događaja u Evropi. Sa vodećim projektom, Porsche želi voditi put ka motosportu koji ima najbolju moguću neto CO₂-neutralnu bilancu i ima za cilj da preuzme pionirsku ulogu.
Ove 2024. godine Porsche Mobil 1 Supercup će po prvi put raditi isključivo s potencijalno gotovo sintetičkim e-gorivom. Sirovo gorivo dolazi iz pilot fabrike Haru Oni u Čileu i proizvodi se spremno za trke kroz takozvani proces miješanja. Konačni proizvod omogućava vozilima 911 GT3 Cup koja čine teren da se natječu potencijalno gotovo CO₂-neutralna.
U prethodne tri godine, druga generacija bio-bazirana, djelomično sintetička mješavina goriva korištena je u vrhunskoj jednostrukoj seriji proizvođača sportskih automobila. Porsche sada preduzima sledeći sistematski korak sa ovim vodećim projektom. Trkaći automobili, koji su, za razliku od svojih proizvodnih kolega, opremljeni ručno programiranim upravljačkim jedinicama motora, prije događaja će imati instaliranu prilagođenu verziju softvera.
Porsche Mobil 1 Supercup ove godine se ponovo vozi isključivo kao dio programa podrške na osam europskih trka Formule 1. Sezona počinje Velikom nagradom Emilije-Romanje u Imoli 19. maja, a završava se u Italiji, ovaj put u Monci 1. septembra. Tokom sezone, ukupna potreba za gorivom za do 32 Cup vozila je oko 50.000 litara.
– Superkup je također svjetionik za nas kada su u pitanju e-gorivo. Motorsport je oduvijek bio pokretač inovacija – sada i u pogledu goriva. Kroz ovaj projekt, poduzimamo dalje korake ka postizanju naših ciljeva dekarbonizacije. Ako pogledate cijeli lanac vrijednosti, Porsche Mobil 1 Supercup trkaći automobili mogu se utrkivati s e-gorivom na potencijalno gotovo CO₂ neutralan način. Ovdje se novo gorivo koristi u najtežim uvjetima. Da bi se usporilo globalno zagrijavanje, bitno je smanjiti emisiju ugljičnog dioksida – to se odnosi i na moto sport, kaže Michael Steiner, član odbora za istraživanje i razvoj u Porsche AG.
eGoriva se proizvode iz obnovljivog vodonika i ugljičnog dioksida iz zraka zahvaljujući korištenju obnovljive energije. Ovo u početku stvara eMetanol, koji se, ako se napravi korak dalje, zatim pretvara u sintetički sirovi benzin. Projekat Haru Oni, koji se nalazi u Patagoniji, dobija energiju za ovaj proces iz energije vjetra. Na ovoj lokaciji vjetar je obilan i jeftin. Ugljični dioksid trenutno dolazi iz biogenog izvora. U budućnosti će se izvlačiti direktno iz atmosfere na ekološki prihvatljiv način korištenjem inovativnog procesa direktnog hvatanja zraka (DAC). Porsche radi na DAC sistemu „dokaz koncepta“ sa Volkswagen grupom, njenim pouzdanim partnerom za eFuel HIF Global i MAN Energy Solutions. Cilj je pokazati da se proces može industrijski implementirati.
– Po našem mišljenju, DAC je važna nova tehnologija za budućnost – posebno za ekstrakciju energije. Čisti CO₂ se može koristiti za industrijske procese ili trajno uskladištiti u zemlji. Ovako proizvedena e-goriva mogu pomoći u postizanju naših ciljeva dekarbonizacije motosporta. Nastavit ćemo da podržavamo našeg partnera FZO u povećanju dostupnih količina e-goriva, kaže Barbara Frenkel, član Izvršnog odbora za nabavku u Porscheu.
eFuel (ili elektro-gorivo) odnosi se na sintetička goriva koja se proizvode korištenjem obnovljive energije i ne oslanjaju se na fosilne resurse. Ova sintetička goriva mogu korisno nadopuniti elektromobilnost, posebno za postojeća vozila. Porsche je već uložio preko 100 miliona američkih dolara u razvoj i proizvodnju e-goriva. Od toga je 75 miliona američkih dolara otišlo na kupovinu udjela u HIF Global LLC u aprilu 2022. Kompanija planira, gradi i upravlja pogonima e-goriva u Čileu, Urugvaju, SAD i Australiji.
U decembru 2022. godine, HIF Global je započeo industrijsku proizvodnju sintetičkog goriva u pilot fabrici Haru Oni u Punta Arenasu. Jug Čilea nudi idealne uslove: U regiji Magallanes u Čileu, vjetroturbine se mogu koristiti znatno češće i intenzivnije nego na lokaciji u Njemačkoj. Vjetar je jači i postojaniji tokom cijele godine. To znači da iste vjetroturbine tamo mogu proizvesti višestruko više električne energije nego na evropskim geografskim širinama. Punta Arenas je takođe blizu Magelanovog moreuza. Odatle se sintetička e-goriva mogu transportovati kroz postojeću infrastrukturu na isti način kao i konvencionalna goriva.