Marketing X Business

Porsche slavi “50 godina Turbo” na Retro Classicsu

N. D.

(Foto: Porsche)

Posjeta Porscheu na Retro Classics u Stuttgartu uvijek je putovanje kroz vrijeme. Ove godine, proizvođač sportskih automobila će proslaviti svoju godišnjicu “Beyond Performance – 50 godina Porsche Turbo” na sajmu za ljubitelje klasičnih automobila i sportskih automobila, predstavljajući impresivne eksponate od 25. do 28. aprila.

Retro Classics dovodi mnoštvo entuzijasta klasičnih i sportskih automobila iz cijelog svijeta u Stuttgart. Za Porsche, sajam nije samo domaća utakmica, već je stalna stanica u godišnjem kalendaru događaja. Proizvođač sportskih automobila će tamo izložiti izvanredan izbor eksponata.

– Ove godine slavimo 50. godišnjicu Turbo-a na Retro Classicsu. Nijedan drugi model ne odražava inovativni nagon kompanije tako upečatljivo kao Turbo derivati, kaže Achim Stejskal, direktor Porsche baštine i muzeja.

Te 1974. godine, proizvođač sportskih automobila predstavio je prvu seriju 911 Turbo na Salonu automobila u Parizu. Tehnologija koja je prešla iz motosporta u serijsku proizvodnju na karakteristični Porsche način. U subotu, 27. aprila u 14 sati, Thomas Krickelberg, menadžer projekta u liniji modela 911/718 u Porscheu i Frank Jung, šef arhive kompanije, razgovarat će sa monaškim trkačem i pobjednikom Le Mansa Stéphaneom Ortellijem o Turbu.

Osim Turbo Talka, posjetitelji sajamskog štanda mogu učestvovati i u vođenim turama na temu 50 godina Turba.

Stéphane Ortelli

Nekadašnji rođendanski poklon

Kompanija će prikazati prvi 911 Turbo—onaj koji je uveo Porsche u novu eru. Prvi te vrste, izloženi model je također jednokratan, odnosno Porsche 911 Turbo “No. 1”, koju je Louise Piëch dobila za svoj 70. rođendan u ljeto 1974.

Za razliku od Turbo modela koje je proizvođač nudio od proljeća 1975. godine, Piëchov poklon ima usku karoseriju 911 Carrere. Hauba sportskog automobila od 176 kW (240 KS) nosi logo “Carrera” umjesto logotipa “Turbo”. Da bi živopisne planinske pejzaže Austrije vidjela u pravim bojama, kćerka Ferdinanda Porschea suzdržala se od zatamnjivanja vjetrobranskog stakla. Značka na pretincu za rukavice ima inicijale LP i natpis: Turbo-Porsche br. 1, Stuttgart-Zuffenhausen, 29. avgust 1974.

Rijetki i izuzetno brzi automobili

Sljedeći dragulj na štandu je 911 Turbo 3.0 Coupé iz 1975. Ovaj Porsche u srebrno zelenom dijamantu bio je jedan od prvih 30 Turbo modela koji su završeni u okviru serijske proizvodnje. Retrovizori su bili u skladu sa onima na Carreri i ofarbani su u spoljašnju boju, dok su šira krila ručno zavarena za karoseriju. Još jedan privlačan na štandu od preko 500 kvadratnih metara je 911 GT2 sa ekstenzijama krila i dodatnim usisnicima vazduha.

Da bi se Turbo motoru obezbijedilo dovoljno vazduha, podesivo zadnje krilo je imalo bočne otvore. Oprema u sportskom automobilu iz 1996. godine bila je spartanska, osiguravajući da u njemu nije bilo ni jednog stranog grama. Vrata i poklopac motora su napravljeni od aluminijuma, zadnji i bočni prozori od tankog stakla, a proizvođač je u potpunosti izbacio izolacioni materijal. Biturbo motor imao je 20 KS više snage od standardne verzije.

Lagani trkači i snažni motori

Na sajmu će biti i 911 GT1 ‘98, laki trkač koji teži samo 970 kilograma. Za razliku od svog prethodnika s prednjim dijelom od čeličnog lima, sportski automobil sa srednjim motorom imao je monokok od karbonskih vlakana i plastičnu vanjsku školjku. Vodeno hlađeni 3,2-litarski, šestocilindrični motor sa dva turbo punjača generirao je oko 404 kW (550 KS). Zahvaljujući revolucionarnoj elektronici motora, potrošnja goriva je bila veoma niska, što je bila odlučujuća prednost u trkama u Le Mansu. Ovaj model je tokom čitave karijere služio kao test vozilo, a kasnije i kao zamjena za fotografisanje.

911 Turbo S je bio jedan od samo 435 modela koje je napravio Porsche Exclusive. Sa 331 kW (450 KS), vazdušno hlađeni biturbo bokser motor bio je jedan od najmoćnijih u 911 generaciji 993. Šasija sportskog automobila spuštena je za 15 milimetara, a karoserija je imala aero paket sa prednjim i zadnjim spojleri. Četiri izduvne cijevi bile su posebno upečatljive. Posjetioci sajma koji zavire unutra vidjet će gotovo sve plastične dijelove presvučene kožom.

Dvojac koji se sastoji od sportskog automobila i aviona

911 Turbo S “Duet”

Iza najnovijeg Turbo modela na štandu stoji posebna priča. 911 Turbo S “Duet” iz 2020. je proizvod saradnje Porschea i proizvođača aviona Embraer. Oni koji su se u to vrijeme odlučili za Phenom 300E business jet mogli su kupiti prilagođeni 911 Turbo S u srebrnoj dvobojnoj završnici. U mnogim svojim detaljima, sportski automobil od 650 PS podsjeća na avijaciju. Na primjer, bočni usisnici zraka i ukrasi na bočnim staklima u briljantnom hromu dočaravaju izgled mlaznih motora. Pojedinačna registracija pripadajućeg mlaznjaka može se naći na donjoj strani zadnjeg krila, kao i na ključu vozila modela, koji je proizveden u ograničenoj seriji od deset jedinica. Pozivajući se na tekst na krilima aviona, na panelima pragova na vratima stoji natpis „Nema koraka“.

Pored uzbudljivih vozila iz Turbo ere, Porsche će predstaviti i dva izloška motora. Dok jedan motor iz 1988. predstavlja drugu generaciju Turba, drugi dolazi iz sedme generacije. Između dva modela 911 Turbo – prvi se zvao 930 in-house, drugi 991 – bio je raspon od 26 godina i 220 KS.

U vitrini na štandu, Porsche će prikazati brojne eksponate iz arhive, kao što su crtež Turbo logotipa iz 1974. godine, reklame i karticu opreme prvog Turba. Muzejska radnja, koja je integrirana u sajamski štand, posjetiteljima nudi odabrane proizvode vezane uz Porsche, kao i kolekciju posebno kreiranu za Turbo godišnjicu.

Povezani članci