Marx.ba
Na Ženevskom sajmu automobila Luca de Meo, čelni čovjek Renault grupe, potvrdio je da je održao nekoliko razgovora s čelnicima Volkswagen grupacije u pokušaju stvaranja zajedničkog fronta protiv kineskih proizvođača.
De Meo predlaže da bi evropski automobilski brendovi trebali više međusobno sarađivati kako bi proizveli cjenovno pristupačnije automobile, uključujući uglavnom električne. Takvo partnerstvo moglo bi stvoriti svojevrsni Airbus evropske autoindustrije.
S druge strane, de Meo također kaže da je najveći izazov za evropsku autoindustriju uspostavljanje lanca vrijednosti koji uključuje baterije, motore i elektroničke sisteme proizvedene i isporučene u Evropi. Kao primjer naveo je saradnju Peugeota, Citroena i Toyote 2000-ih na lansiranju gradskog automobila (C1, P107 i Aygo), ali i partnerstvo Alfa Romea, Lancie, Fiata i Saaba u korištenju zajednička platforma koja je bila osnova za četiri sjajne limuzine iz devedesetih.
Što se tiče pregovora s Volkswagenom, de Meo tvrdi da su na dobrom putu, ali da je francuska grupacija otvorena za pregovore i s drugima.
– Otvoren sam za svakoga ko se želi uključiti. Imamo proizvodne kapacitete. Imam platformu. Znamo što treba učiniti, rekao je Luca de Meo.
Naposljetku, čelnik Renault grupe, koji je i predsjednik Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), insistirao je na bržem tempu razvoja poslovanja u odnosu na kineske konkurente.
– Brzina je važna protiv Kineza. Nalazimo se u nesigurnom svijetu. U prošlosti, kada smo imali automobile sa SUS motorima, mogli smo predvidjeti šta dolazi. Sada, ako vam treba četiri ili pet godina da reagirate, to je prekasno, zaključio je de Meo.
Naime, ranije su se u medijima pojavile informacije kako će novi električni Twingo zapravo biti donator za budući urbani Volkswagenov model s pristupačnom cijenom. Dakle, pregovori između dva evropska diva nisu novost, ali je evidentno da Evropa mora biti ujedinjena više nego ikad prije i da mora požuriti, prenosi Seebez.