Marketing X Business

Predviđanja za tehnološku industriju u 2025. godini

Marx.ba

(Foto: Youtube)

Ovih dana mnogi pišu o tome što u tehnologiji donosi iduća godina, a jako je zanimljivo i predviđanje koje u svom popularnom newsletteru za 150 hiljada pretplatnika piše Alex Kantrowitz, iskusni američki tehnološki novinar i autor. Poznat je po svom newsletteru Big Technology, intervjuima s vodećim liderima industrije i dubinskim analizama tehnoloških trendova, piše Bug. Kroz svoje dugogodišnje praćenje tehnološke scene izgradio je reputaciju kao pouzdan izvor informacija i analiza o trendovima, strategijama i promjenama u tehnološkoj industriji. Evo kojih sedam predviđanja ima za 2025. godinu.

Preispitivanje umjetne inteligencije

Priča o umjetnoj inteligenciji u 2025. godini možda neće biti obilježena bezuvjetnim optimizmom. Prema Kantrowitzevom predviđanju, približavamo se ključnom trenutku kada će kompanije morati opravdati svoja značajna ulaganja u generativnu umjetnu inteligenciju.

– Generativna umjetna inteligencija je moćna tehnologija, ali nije za svakoga, napominje te predviđa da će barem jedna velika kompanija javno odustati od svojih AI inicijativa nakon neuspjeha u ostvarivanju povrata ulaganja.

Odlazak Mustafe Suleymana iz Microsofta

Ovo potencijalno povlačenje jedne ili dvije kompanije iz AI područja moglo bi se poklopiti s još jednom značajnom promjenom: predviđenim odlaskom Mustafe Suleymana iz Microsofta. Kantrowitz ističe da bi, unatoč Suleymanovim postignućima kao suosnivaču DeepMinda, njegova uloga u Microsoftu mogla biti suvišna s obzirom na duboko partnerstvo kompanije s OpenAI-jem. Izvještaji o napetostima između Suleymanova tima i OpenAI-ja dodatno podupiru ovo predviđanje.

Društveni mediji gube na važnosti

Područje društvenih medija spremno je za značajne promjene. Kantrowitz opisuje pad važnosti tradicionalnih društvenih platformi, primjećujući kako su “podijelile svoju publiku među više platformi” i “udaljile se od vijesti”. Pomak s društveno usmjerenog sadržaja prema sadržaju kojeg kontroliraju algoritmi doveo je do onoga što Kantrowitz opisuje kao “žrtvovanje relevantnosti i trenutne važnosti sadržaja u korist što većeg broja lajkova, komentara i dijeljenja”.

TikTok ostaje

Što se tiče pojedinih platformi, Kantrowitz nudi predviđanje o sudbini TikToka na američkom tržištu. Unatoč trenutačnim regulatornim pritiscima, sugerira da bi pod Trumpovom administracijom platforma mogla naći put do nastavka poslovanja kroz neku svoju američku podružnicu.

Slabi zanimanje za Bluesky

Istovremeno, Bluesky, najnoviji sudionik u prostoru društvenih medija, mogao bi se suočiti s poznatom putanjom mreža prije njega. Kako Kantrowitz objašnjava, “Rani dani društvenih mreža obično su živahni, zabavni i haotični,” ali taj početni entuzijazam često blijedi kako zasićenost sadržajem dovodi do pada dosega i angažmana korisnika.

Razvoj neuralnih sučelja

Možda najznačajnije predviđanje odnosi se na sučelja između mozga i računara. Nakon uspješne implantacije Neuralinkovog uređaja kod pacijenta Nolanda Arbaugha u januaru, Kantrowitz vidi 2025. kao “Godinu sučelja između mozga i računala”. Očekuje da ćemo upoznati još mnogo pacijenata poput Arbaugha te da će tehnologija zaokupiti maštu javnosti, posebno s napretkom u vraćanju vida slijepima.

Vision Pro ne uspijeva osvojiti tržište

Appleov uređaj za miješanu stvarnost nije ispunio očekivanja, zbog čega kompanija planira predstaviti lakšu i jeftiniju verziju krajem 2025. godine. Međutim, izgledi za uspjeh nisu obećavajući. Trenutni uređaj ima ograničenu praktičnu primjenu, nedostaje mu aktivna zajednica developera, a nije uspio privući ni značajan broj korisnika, piše Bug.

VEZANO

Jeste li znali: WeTransfer uveo mjesečna ograničenja za besplatno slanje datoteka