Marx.ba

Bosanskohercegovačka kompanija Euro-Asfalt danas je prigodnom svečanošću obilježila proboj jednog od dva tunela koje gradi na dionici autoputa Lugoj – Deva u Rumuniji.
Na danas probijenom tunelu (Tunel T1), dugom 300 metara, već je krenula druga faza radova (izrada betonske obloge), a uporedno traju iskopni radovi sa ulazne i izlazne strane Tunela T2.
Podsjećamo da ugovor, vrijedan gotovo 400 miliona eura, podrazumijeva projektiranje i gradnju dionice autoceste sa tunelima između Lugoja i Deve. Ova dionica je jedina koja nedostaje za kompletnu autocestu A1 od Sibiua do Nădlaca, na granici sa Mađarskom. Kompletna dionica sa tunelima, koja je predmet ovog ugovora, duga je 9.13 kilometara.
Euro-Asfalt ovaj ugovor realizira sa UMB-om, najvećom rumunskom građevinskom kompanijom, a na pomenutom projektu angažirano je 150 naših uposlenika i 30 teških mašina i vozila.

Finansiranje projekta obezbjeđuje PNRR, a trajanje ugovora je 45 mjeseci, od čega je 11 mjeseci rok za projektiranje, a 34 mjeseca period izvođenja radova. Garantni rok za radove je deset godina.
Prema uslovima Ugovora o zaštiti životne sredine, izgradnja dva tunela, koja gradi Euro-Asfalt u okviru ove dionice, predviđena je u kontekstu izbjegavanja problema stabilnosti i negativnih utjecaja sa velikim implikacijama na životnu sredinu.
Ukupna dužina oba tunela je 2,13 kilometara.
Rok za završetak radova je kraj 2026. godine, a u utrci za ovaj veliki projekt bilo je šest građevinskih konzorcija iz Rumunije, Grčke i Turske.