N. D.
Sezona praznične kupovine brzo se bliži, a preduzeća se pripremaju da to iskoriste, a mnogi će reči da sezona traje 365 dana u godini. Uključenost potrošača, potrošnja i mogućnost dugotrajnih utisaka o brendu mogu porasti u nekom određenom periodu kao što su praznici.
Međutim, u današnjem konkurentnom maloprodajnom i marketinškom okruženju, bitno je koristiti kreativne pristupe koji privlače i uzbuđuju kupce. Jedna takva strategija koja je stekla značajnu vuču je proširena stvarnost (augmented reality, AR). Uz tehnologiju proširene stvarnosti, korisnik postaje sastavni dio naracije i angažirani potrošač brendiranog sadržaja. Uključivanje proširene stvarnosti vašu marketinšku strategiju za za neki period omogućava vam da se povežete s kupcima na dubljem nivou, iznenadite ih i oduševite i pružite im veću vrijednost.
U vremenu kada je online kupovina eksplodirala u popularnosti, može biti teško navesti ljude da posjete obične prodavnice za praznike. Međutim, proširena stvarnost nudi novi pristup prevazilaženju ove prepreke. Koristeći proširenu stvarnost, trgovine mogu ponuditi kupcima zanimljiva, interaktivna iskustva zasnovana na lokaciji koja ih tjeraju da se vraćaju.
Prema eMarketeru, stalna potrošnja za odmor dostigla je 1 bilion dolara u 2022. godini, što je povećanje od 3,9% u odnosu na prethodnu godinu. Želja potrošača da nakon pandemije ponovo posjećuju prodajne objekte je u velikoj mjeri odgovorna za porast pješačkog prometa. Da bi iskoristili ovaj trend, trgovci na malo moraju koristiti inovativne strategije koje dosljedno privlače ljude natrag u svoje trgovine.
Coca-Colina kampanja Halloween Collection je dobar primjer kako se proširena stvarnost može koristiti za privlačenje kupaca. U kampusu Univerziteta Južne Kalifornije, kompanija je zamijenila prave automate za prodaju virtualnim koji su dijelili poslastice. Pet automata za prodaju proširene stvarnosti (AR) postavljeno je oko kampusa, a studenti su mogli koristiti virtuelnu mapu na mikrostranici Coca-Cola Halloween Collection da ih pronađu. Kada se aktiviraju, studenti bi bili prebačeni u jeziviji paralelni univerzum gdje je umjesto njega stajala digitalna replika automata. Kampanja je povećala promet prodajnih automata u kampusu stvarajući atmosferu hitnosti među studentima da posjećuju automate.
U ovoj kampanji korištena je WebAR, tehnologija proširene stvarnosti zasnovana na webu koja ne zahtijeva od korisnika preuzimanje posebne aplikacije.
Zadovoljstvo kupaca njihovim iskustvima kupovine putem interneta ima potencijal da se poveća zahvaljujući uključivanju proširene stvarnosti u proces. Čak 61 posto potrošača anketiranih za Nianticov izvještaj o potrošačkom osjećaju AR za 2023. naglasilo je značaj vizualizacije proširene stvarnosti tokom procesa kupovine. Kupci koji su rano usvojili proširenu stvarnost pokazali su znatno veću namjeru da kupe (15-20%) od onih koji to nisu.
Trgovci na malo mogu iskoristiti potencijal AR-a za povećanje prodaje omogućavajući kupcima da virtuelno isprobaju ili “gledaju u AR-u” proizvode. Bilo da gledaju odjeću, šminku ili dodatke, potrošači mogu dobiti bolju predstavu o tome kako će predmeti izgledati i osjećati se na njima uz pomoć ovih alata.
KHAITE, kompanija za odjeću sa sjedištem u New Yorku, jedan je primjer kompanije koja je uspješno integrirala vizualizaciju proširene stvarnosti u svoju poslovnu strategiju. Radeći s kreativnom agencijom ROSE, KHAITE je kupcima i industrijskim kupcima pružio duboko vizuelno iskustvo njihovih kolekcija proljeće-ljeto i prije jesen 2021. koristeći WebAR. Korisnici su bili u mogućnosti da ispitaju finije tačke KHAITE-ove odjeće i obuće u interaktivnom okruženju. Upotreba fotogrametrije omogućila je da se dizajni realizuju kao 3D modeli sa realističnim teksturama i materijalima. Korisnici su mogli postavljati scene, mijenjati veličinu i rotirati modele i gledati sve iz svakog ugla. Uz prosječno vrijeme zadržavanja od preko 4 minute, ovo iskustvo proširene stvarnosti dovelo je do značajnog povećanja prodaje istaknute kolekcije.
Osnažujući kupce da istražuju i vizualiziraju kako se proizvodi neprimjetno integriraju u njihov svakodnevni život, proširena stvarnost smanjuje vjerovatnoću povrata, potiče trajnu lojalnost brendu i ubrzava odluke o kupovini.
Prednosti proširene stvarnosti u maloprodaji sežu dalje od poboljšanja iskustva kupovine putem interneta. Na primjer, Westfield Mall u Australiji i Novom Zelandu objavio je masivnu potragu za praznicima proširene stvarnosti na sve 42 svoje lokacije. Posjetioci instalacija Westfield Santa Squad-a mogli su skenirati QR kodove za pristup ekskluzivnim WebAR mini-igrama i portalu u prirodnoj veličini do sela Djeda Mraza. Korisnici su mogli putovati na Sjeverni pol igrajući ove mini igre poput “Blizzard Squad” i “Frosting Squad”, koje su sadržavale interaktivne portale proširene stvarnosti i izazove. Uključujući elemente igranja u iskustvo kupovine, Westfield Mall je uspio povećati zadovoljstvo kupaca, vjerovatnoću ponovne kupovine i lojalnost brendu.