Marketing X Business

Raste popularnost AI tražilice Perplexity AI

Marx.ba

(Foto: LinkedIN)

Jedna od najbrže rastućih tražilica bazirana na umjetnoj inteligenciji, Perplexity AI, povećala je svoje mjesečne prihode i korištenje čak sedam puta od početka godine, nakon što su zaključili novi krug finansiranja vrijedan 250 miliona dolara.

Tražilica je prošlog mjeseca odgovorila na otprilike 250 miliona pitanja korisnika, u usporedbi s 500 miliona upita za cijelu 2023. godinu, kazao je za Financial Times Dmitry Shevelenko, glavni poslovni direktor kompanije Perplexity.  Na osnovu ovih brojki uočava se da je Perplexity jedan od najbrže rastućih generativnih AI aplikacija koje su se pojavile nakon lansiranja OpenAI-jevog ChatGPT-a.

Startup sa sjedištem u San Franciscu, čiji je osnivač bivši Googleov pripravnik Aravind Srinivas, koristi AI softver za odgovaranje na pitanja, koristeći informacije prikupljene u “stvarnom vremenu” s weba, uključujući web stranice s vijestima.

Perplexity je započeo godinu s godišnjim prihodom od pet miliona dolara, a sada zarađuje više od 35 miliona dolara, prema povjerljivom izvoru unutar kompanije. Startup trenutno mijenja svoj poslovni model te se okreće pretplatama na oglašavanje, što ga dovodi u bližu konkurenciju s Googleom, koji dominira industrijom oglašavanja na tražilicama za pretraživanje vrijednom 300 milijardi dolara.

Kako bi se suprotstavili konkurenciji, Perplexity je nedavno zaključio novo ulaganje vrijedno 250 miliona dolara, uključujući investitore od kojih je i SoftBankov Vision Fund 2, utrostručivši njegovu vrijednost s jedne milijarde dolara u aprilu na tri milijarde dolara. Bloomberg je ranije izvijestio o pregovorima o finansiranju. Neki od investitora uključuju proizvođača AI čipova Nvidiju i osnivača Amazona Jeffa Bezosa, kao i nekoliko istaknutih imena iz AI industrije, poput suosnivača OpenAI-ja Andreja Karpathyja i Metinog glavnog AI znanstvenika Yanna LeCuna.

(Foto: VOI)

Shevelenko je nadodao da startup nije obeshrabrila konkurencija tehnoloških kompanija s boljim resursima, uključujući OpenAI koji podržava Microsoft, a koji čini najpopularniji AI chatbot na svijetu.

Prihodi Perplexityja uglavnom su ostvareni od pretplata potrošača i poduzeća, ali startup je nedavno najavio da će uvesti oglašavanje na svojoj platformi do kraja sljedećeg mjeseca.

– Za razliku od OpenAI-ja, uvijek smo znali da će naš glavni motor monetizacije biti oglašavanje, nadodao je Shevelenko.

Kompanija će podijeliti dvoznamenkasti postotak svojih prihoda na svaki sponzorirani članak s izdavačima vijesti, kazao je Shevelenko. Ugovore su potpisali sa Timeom, Der Spiegelom i Fortuneom.

Međutim, prije nego što je objavio svoja nedavna partnerstva s izdavačima, publikacije Forbes i Wired optužili su u junu Perplexity za plagijat te su kritizirali reprodukciju priča bez jasnog navođenja izvora i autora te brisanje web stranica koje su izričito blokirale njegove alate za indeksiranje.

Shevelenko je priznao optužbe i rekao da je kompanija prihvatila kritike. Perplexity je naknadno promijenio svoje korisničko sučelje kako bi citati bili istaknutiji te je kompanija poduzela korake kako bi osigurala da odgovori Perplexitya ne sažimaju web stranice.

Nadodao je da je također 50 izdavača zatražilo da se pridruži Perplexityjevom programu dijeljenja prihoda u dvije sedmice od njegovog pokretanja. Kompanija se nada da će uključiti što veći broj web stranica.

Za razliku od Googlea i OpenAI-ja, Perplexity ne gradi vlastite AI modele, što je postalo sve skuplje. Umjesto toga licencira kombinaciju AI sistema poput OpenAI-a i drugih. Perplexityjevu tražilicu izvorno je pokretala licencirana verzija Microsoftovog Bing indeksa weba, poput mnogih potencijalnih Googleovih konkurenata, no Shevelenko je kazao da startup više ne koristi Bing kao svoj temeljni sistem.

Platforma je ciljala na novinarstvo i akademsku zajednicu zbog njihove ogromne količine pouzdanih informacija i podataka. Jedna osoba koja je radila za Perplexity ranije ove godine kazala je da je taj izvorni materijal vidjela kao svoju prednost u odnosu na tradicionalne tražilice kao što je Google, koji se oslanja na puno širi raspon web stranica.

Međutim, Joseph Teasdale, voditelj tehnike u konsultantskoj firmi Enders Analysis, tvrdi da se tržište AI pretraživanja zahuktava.

– Opće pretraživanje weba u cjelini postalo je suvišno zbog novih načina povezivanja korisnika s informacijama, proizvodima i uslugama. Međutim, postoji pitanje mogu li AI tražilice biti dovoljno pouzdane za uobičajenu upotrebu, zaključio je Teasdale, prenosi Lider.