N. DEMIROVIĆ
Super egzotični Ferrari, McLarens i Lamborghini žrtve su manje snage i ekskluzivnosti od potpuno električnog hiperautomobila Rimac Nevera.
Nevera, proizvedena u Hrvatskoj, košta milione, ima ogromnu količinu konjskih snaga koja prkosi logici, i ima toliko ograničenu proizvodnju – samo 150 jedinica, da je šansa da ćete je uočiti jednako vjerovatna kao da vidite zebru bez pruga.
Koristeći monokok šasiju koja ugrađuje kanale baterijskih ćelija ispod poda, njegov par električnih motora na svakoj osovini generiše čak 1914 konjskih snaga i upravlja 490 WLPT kilometara procijenjenog dometa vožnje.
Njegova početna cijena od 2,2 miliona dolara odgovara njegovim izuzetno bogatim kupcima, a jedan od njih je prvak F1 Nico Rosberg. Iako Nevera postoji kao stub za automobilsko inženjerstvo, autoindustriju čini prilično optimističnim u pogledu onoga što će neizbježno biti u budućnosti.
A nije sve bilo tako blještavo, snažno i bogato u samim počecima. Stvaranje Rimac Nevere je plod vizije i istrajnosti jednog čovjeka, a onda i njegovih saradnika.
U priči za Marx.ba Rimac tim donosi kako je izgledao put stvarnja i kako je Nevera iz garaže stigla na svjetski vrh.
– Početak razvoja kompanije započeo je u garaži, najprije prije 15 godina samo s Matom Rimcem koji je radio na konverziji svog BMW e30, pa prve godine kada mu se pridružio mali tim entuzijasta kada je san bio napraviti najuzbudjiviji novi hiper automobil. Prvi projekt bio je Concept_One, prvi na svijetu električni super automobil, osam automobila, što je bio veliki izazov za mali tim, kažu iz kompanije.
Taj koncept je bio suštinski uvod su stvaranje Nevere, danas najbržeg automobila na svijetu.
– Razvoj Concept_One-a doveo je do razvoja Nevere, planirane za globalnu homologaciju i serijsku proizvodnju od 150 automobila. Nevera je dokaz koliko električni pogon može biti uzbudljiv u super sportskom automobili. Nevera je razvijana s fokusom na vrhunske performanse, pomicanje granica, ali i jednostavnost korištenja, omogućujući vozačima da uživaju u automobilu bez prevelikog napora.
Automobil je rušio brojne rekorde (27 rekorda), poručuju iz Rimac Automobila.
A taj cijeli put donosio je i određene izazove, a prije svega se radilo o standardima.
– Veliki izazov bio je osigurati homologaciju i zadovoljiti visoke sigurnosne standarde, što je zahtijevalo značajne investicije i inovacije. Unatoč svim izazovima, tim je uspio stvoriti automobil koji je daleko ispred svog vremena, s naprednim tehnologijama koje tek sada sustižu veliki proizvođači, poručuju.
Nevera je dostignuće o kojem će se pričati, ali kompanija nije stajala na tome.
– Simultano razvoju Nevere, kompanija se razvila u Rimac Group koja okuplja Bugatti Rimac – dizajn, razvoj i proizvodnja najimpresivnijih hiperautomobila, te Rimac Technology – dobavljač komponenti za globalne automobilske proizvođače, te narasla od 400 ljudi na preko 2.200. Nevera je postala najbrže ubrzavajući serijski automobil na svijetu, kao i najbrži električni serijski automobil, te je postavila Hrvatsku na globalnu kartu visoke tehnologije i inženjerske izvrsnosti, naglasili su iz tima Rimac Automobili za Marx.ba.
Nevera se isporučuje kupcima s ograničenom najvećom brzinom od 350 km/h, ali može postići najveću brzinu od 412 km/h u kontroliranim uvjetima, što ga čini najbržim električnim serijskim automobilom na svijetu.
Inače, marka Rimac Automobili ove godine slavi 15. rođendan. Cijela priča započela je 2009. godine kada je osnovana kompanija, a kako bi proslavili petnaest godina onoga što Rimac opisuje kao “postizanje nemogućeg”, kompanija je predstavila ograničenu seriju modela Nevera nazvanu “15th Anniversary Edition”.
Izradit će se samo devet primjeraka po narudžbi, s prvim automobilom završenim u novoj nijansi bakra, prvi put s mat bojom na Neveri. Posebna oznaka jedan od devet i “2009-2024” krasi naslon za ruku, izdvajajući ovo posebno izdanje od ostalih Nevera modela. Sama kabina može biti u crnoj ili bijeloj boji, sa sjedalima od bakrene kože.
Cijena od 2.350.000 eura uključuje sve opcije, prvi od devet ekskluzivnih primjeraka imao je svoj debi na Festivalu brzine u Goodwoodu 2024. koji se održao prošli vikend.