Marketing X Business

Rolls-Royce širi tvornicu kako bi mogao sporije proizvoditi automobile

Marx.ba

(Foto: Rolls-Royce)

Rolls-Royce uveliko proširuje svoju tvornicu u Chichesteru u Engleskoj. Podružnica BMW-a dodaje pet novih zgrada s planiranim početkom izgradnje sljedeće godine.

Obično, kada proizvođač automobila proširi tvornicu, to je iz jednog jednostavnog razloga: izgradnja više automobila. Ali ovo je Rolls-Royce. Proizvodnja i prodaja više Rolls-Roycea potkopalo bi hvaljenu ekskluzivnost marke.

Dakle, ovo proširenje tvornice nije o proizvodnji više automobila, već proizvodnji skupljih automobila, što oduzima više vremena i zahtijeva više prostora za radionice i skladištenje egzotičnih materijala.

Proširenje signalizira nešto o Rolls-Royceovoj ultra-bogatoj klijenteli. Iako mogu kupiti samo toliko automobila, sigurno mogu potrošiti više na svaki od njih.

Od 2020. prodaja Rolls-Roycea porasla je 17%, dosegnuvši rekord od 6.032 automobila i SUV-a širom svijeta prošle godine. Međutim, tokom tog istog vremena prosječni iznos novca koji su kupci platili za svoje automobile porastao je za 43%, s 350.000 dolara u 2020. na 500.000 dolara u prosjeku prošle godine.

Taj povećani prihod po vozilu uglavnom dolazi od složenijih i dugotrajnijih zahtjeva za prilagodbu – “po narudžbi”, kako to naziva Rolls-Royce. Svoje programe za luksuznu prilagodbu čak naziva “Bespoke” i, za potpuno prilagođene modele, “Coachbuild”.

– Ne raste nužno toliko u obimu. To očito nije naša fokusna točka. No jasno je da naše prilagođeno područje postaje sve važnije i relevantnije. I dramatično se širio, posebno u posljednjih nekoliko godina, rekao je Martin Fritsches, predsjednik Rolls-Royce Motor Cars Americas.

Ovo će biti prvo veće proširenje tvornice otkako je izgrađena 2003. nakon BMW-ove kupovine marke 1998. Prije toga, automobili Rolls-Royce proizvodili su se zajedno s Bentleyjem — Rolls-Royce je kupio Bentley 1931. — u tvornici u Crewe, UK.

Bentley, koji je sada u vlasništvu Volkswagena, još uvijek proizvodi automobile u Creweu, a ima i vlastiti program prilagođavanja. Prošle godine, gotovo tri četvrtine kupaca Bentleya zatražilo je prilagođene opcije izvan ionako podužeg popisa opcija marke, što je povećanje od 43% u odnosu na prethodnu godinu.

Italijanski proizvođači superautomobila Lamborghini i Ferrari također su izvijestili o povećanom interesu za programe prilagodbe.

– Ograničeni smo u smislu veličine (tržišta) i u smislu tržišnih segmenata. Dakle, moramo izvući maksimum iz svakog pojedinog automobila, rekao je izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann u nedavnom intervjuu za CNN.

Povećanje ekstremne prilagodbe vozila rezultat je, velikim dijelom, povećanja nivoa bogatstva širom svijeta. Jednostavno ima više ultrabogatih ljudi na svijetu i oni imaju više novca za potrošiti na stvari kao što su automobili s dijamantnom prašinom u boji ili opreme za piknik ugrađene u teretni prostor.