Marketing X Business

Sektor maloprodaje u Bosni i Hercegovini nastavlja bilježiti snažan rast

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Sektor maloprodaje u Bosni i Hercegovini nastavlja bilježiti snažan dvocifren godišnji rast. Također je u aprilu zabilježen mjesečni rast nakon pada u martu. Tako je ukupni promet u maloprodaji u poređenju s martom zabilježio rast od 3,3 posto, dok je u odnosu na april prošle godine rast iznosio 13,2 posto.

Promet prehrambenim proizvodima u aprilu je na mjesečnom nivou porastao za 4,4 posto, dok je promet neprehrambenim proizvodima porastao za 2,3 posto.

Najveći rast prometa zabilježen je u trgovinama na malo sportskom opremom, igrama i igračkama i trgovinama na malo proizvodima za kulturu i rekreaciju. Pad prometa bilježe trgovine informacijsko-komunikacijskom opremom i ostalom opremom za domaćinstvo.

Na godišnjem nivou, promet prehrambenim proizvodima porastao je za 3,5 posto, a neprehrambenim proizvodima za 17,8 posto. Rast na godišnjem nivou potaknut je rastom prometa u trgovini na malo izvan prodavnica, štandova i tržnica, dok je najveći pad zabilježen u trgovinama na malo knjigama, novinama, muzičkim i videozapisima.

– Na strani potrošnje, otpornost je već vidljiva kroz kontinuiran dvocifren rast prometa maloprodaje u prvom kvartalu 2024. godine od 15,6 posto, potpomognut i dalje prisutnim rastom plata od šest posto u odnosu na prosjek prethodne godine, kao i snažnom kreditnom aktivnošću stanovništva koja je posebno intenzivirana od početka godine, pogotovo u dijelu potrošačkih kredita koji su rasli 8,4 posto i stambenih kredita uz rast 9,1 posto, naveli su analitičari Raiffeisen banke u BiH, prenosi Bloomberg.

Maloprodaja je u BiH, u poređenju sa zemljama regiona, u prošloj godini doživjela ekspanziju, gdje je zabilježena dvocifrena stopa rasta. U prošloj godini kupci u BiH su uglavnom kupovali prehrambene proizvode, s tim što analitičari Bloomberg Adrije u ovoj godini očekuju oporavak neprehrambenog sektora.

Povezani članci