Nermin DEMIROVIĆ

Korpa je platforma za dostavu raznih vrsta proizvoda, namirnica, hrane i slično. Kupci mogu iz udobnosti svog doma, posla ili nekog drugog mjesta putem mobilne aplikacije koja je brza i besplatna, naručiti bilo koji proizvod iz ponude.
Radi se o bh. kompaniji koja je svoj put počela kao startup, a u godinam aza nama se razvila u respektabnog igrača na tržištu e-commerca. S ponosom u ovoj kompaniji govore o putu koji su prošli, a isto tako naglašavaju da imaju razloga biti zadovoljni onim što je do sada ostvareno.
U razgovoru za Marx.ba, Semir Spahović, generalni direktor kompanije Korpa, govorio je o trenutnom mjestu na tržištu, odnosu prema partnerima i uposlenima, planovima…
Kako Korpa živi u dinamičnom tržištu dostave hrane i koliko ste zadovoljni pozicijom na tržištu?
– Kao što svi znamo Korpa je bosanskohercegovački domaći brend koji je iz jednog startupa prerastao u jednu ozbiljnu kompaniju koja se na samom početku borila za svoj puta na tržištu. Već pet godina smo na tržištu, a u međuvremenu smo toliko ojačali i narasli da smo došli do prilike da otvorimo i prodajnu franšizu za Sjevernu Makedoniju. Sada imamo i svoje sjedište u Skoplju, radimo veoma uspješno već dvije pune godine i krajem prošle godine smo otvorili još i grad Tetovo u Sjevernoj Makedoniji. Korpa na tržištu ima i, pa našem mišljenju i mnogima nalazima nelojalnu konkurenciju, ali mi čvrsto i dalje držimo svoj put i konkurentni smo na bh. tržištu.
Šta je ključno za dobre odnose sa partnerima čije proizvode dostavljate?
– Ključ uspjeha i komukaciji i odnosu sa našim partnerima je recept koji smo primijenili od samog početka gdje su naš prodajni tim, ali i svi ostali članovi naše ekipe dali svoj makismalan doprinos i stavili se na raspolaganje partnerima. To je onaj pravi partnerski odnos, gdje sve potrebe, problema, zahtjeve i upite od naših partnera mi instant u live vremenu rješavamo i pomažemo tako da unaprijedimo njihov promet i da uz to poboljšamo i naš promet. Naš prodajni tim radi svakodnevno. Planski i ciljano dnevno obilazimo pet do 10 partnera. Idemo kod njih da vidimo kakva je situacija, jesu li nečim zadovoljni ili nezadovoljni i sve te njihove povratne informacije koje dobijemo ozbiljno shvatamo, a onda stiudiozno i seriozno prostupamo rješavanju njihovih upita i zahtjeva. Tako da možemo reći da smo unazad pola godine imali jako mnogo ekskluzivnih partnera koji su isključivo s nama radili, neki sada rade i s nama i s konkurencijom, ali mi stojimo na našem putu i vodimo se idealima da svo vrijeme stojimo rame uz rame s našim partnerima i da im budemo na raspolaganju bukvalno 24 sata dnevno.
Koji su najveći izazovi s kojima se Korpa trenutno suočava?
– I za nas je trenutno najveći izazov odluka Vlade FBiH o minimalnoj plati jer mi imamo 150 prijavljenih ljudi, koji su na ugovoru o radu i to je znatno povećalo naše fiksne troškove u vidu doprinosa. Ti neki finansijski dijelovi kod nas su već bili izbudžetirani za 2025. godinu, a onda je stigla odluka koja je donesena preko koljena i to nam je poremetilo planove. To su neki izazovi s kojima se susrećemo i radimo na amortizaciji toga, a evo naknadno su i došle neke odluke Vlade tako da mislim da u konačnici neće biti problem. Naravno, imamo izazove i nelojalne konkurencije, ali mi i dalje dignute glave koračamo naprijed.
Kako Korpa stoji sa radnom snagom i koje su prednosti koje nudi Vaša kompanija?
– Može se reći da je i radna snaga jedan od izazova. Obzirom da smo mi domaći brend i da smo registrovani za djelatnost kojom se bavimo, imamo 150 uposlenih ljudi i to je naša najveća prednost u odnosu na konkurenciju. Naš akcenat je na kuririma ili kako neki vole reći dostavljačima. Oni su najvrijedniji dio naše lokomotive i mi ulažemo kostantno u njih kroz stimulativna primanja, omogućavanja službenog vozila gdje recimo možemo obezbijediti službeni automobil nekome ko bi htio raditi kao dostavljač. Isto tako imamo 20 električnih mopeda i trenutno imamo popunjene kapacitete radne snage, ali konstantno na nekim tržištima tražimo neka nova rješanja. Osluškujemo kao to rade zemlje u okruženju, pa i s tim izazovom stojimo jako dobro, tako da u budućnosti planiramo neke novitete. Nešto što je do sada neviđeno u e-commerceu. To bi moglo biti polovinom ove godine, ali je još rano da objelodanimo o čemu se radi.

Na šta ste posebno ponosni?
– Naš najveći ponos je da smo kompanija koja ima dušu u kojoj rade uposlenici od njenog osnivanja pa do današnjeg dana. Evo mogu reći da sam ja došao na samom otvaranju kompanije Korpa gdje sam radio kao prodajni agent, nakon toga sam imenovan za direktora flote i radio na kompletnom dijelu vezano za kurire i evo trenutno sam generalni direktor, gdje sam imenovan ove godine. Na mom primjeru se vidi koliko kompanija brine i vodi računa o uposlenicima jer kada god imamo priliku da nekoga unaprijedimo iz našeg tima, uvijek ćemo pristupiti tome i nećemo uzeti nekoga eksterno. Držimo se kao porodica, a to je nekako teško u današnjoj situaciji – vidjeti firmu koja tako razmišlja. Ovaj biznis je svima nama bio novi, nismo imali do koga naučiti. Učili smo se zajedno od početka. Prolazili sve izazove i nedaće. Sve probleme smo rješavali zajedno i nekako tim koji stoji rame uz rame sa mnom to je neki ponos koji bih ja posebno izdvojio. Kada pogledamo na uspjeh, da smo iz jednog startupa došli do preko 700 partnera u državi, da imamo ozbiljno brojke narudžbi na dnevnoj bazi, onda ljudski faktor i taj rast ili progres su nešto što bih izdvojio.
Gdje u budućnosti vidite kompaniju?
– Uz sve izazove kompaniju u narednom period, možda od kraja godine i početka iduće, vidim kao još bolju, još snažniju, svježiju i jaču. S noviteom koji planiramo ćemo uputpuniti ovaj dio e-commercea i ubijeđeni smo da će kvalitetnim i predanim radom sigurno biti jedan bitan faktor na bh. tržištu pogotovo u sveri e-commercea jer naša najveća prednost u odnosu na sve je to što je jedan od naših vlasnika IT stručnjak i on cijelo vrijeme radi na updateu i unaprijeđenju aplikacije. Bukvalno sve ono što mi zamislimo i kao ideju predočimo, on to pretvori u djelo i to bude u funkciji.
Kako gledate ukupno stanje u industriji kojoj pripadate?
– Mi možemo pratiti trendove u industriji. Ovaj vid poslovanja je donijela korona koja je promijenila navike ljudi i okrenula ih ka naručivanju s kućnog praga. S te strane samo vidim, a to pokazuju i brojke, da je enormna razlika u broju narudžbi i broju korisnika gledano 2020. i 2025. godinu. Iz dana u dan te brojke rastu. Trend rasta je rapidan i ja ne vidim razloga da se to zaustavi. Jednostavno, kada se navike promijene kod ljudi, teško ih je kasnije zaustaviti da ne nastave tim tempom. U budućnosti samo može biti još više rasta u ovom biznisu i načinu trgoivine, a mi sigurno ti možemo pratiti kao kompanija.