Marketing X Business

SFF: Koliko se ulaže, a kolika je dobit?

Š.M.

Velika filmska i umjetnička priča Bosne i Hercegovine, Sarajevo Film Festival, s ponosom nosi titulu jednog od najboljih i najvećih festivala u ovom dijelu Evrope. Sarajevo Film Festival kao najbolji turistički brend Kantona Sarajevo, ali naše države iz godine u godinu pomjera granice posjećenosti, a to ništa ne bi bilo moguće bez velikih sponzorstava, odličnog marketinga, ali i pomoći države.

Sarajevo je grad filma UNESCO-a sa željom i idejom da kreativna industrija i film budu pokretači kulturnog, ekonomskog i društvenog razvoja grada. S tim u vezi, Sarajevo nastoji da bude prepoznatljivo kao centar filmske kulture, ali i idealne destinacije za naredna filmska i umjetnička ostvarenja. To gradu Sarajevu, ali i državi otvara ogromne mogućnosti: osim povećanja proizvodnje audio-vizualnog sadržaja, povećava se i ekonomska dobit, otvaraju se nova radna mjesta, mladi dobijaju priliku za edukaciju i razmjenu iskustva sa kolegama iz struke iz inozemstva te se stvaraju prilike za edukacije i usavršavanja mladih profesionalaca.

SFF.ba

Kada je riječ o sponzorstvima i partnerima, SFF zvanično ima 73 glavna partnera, od kojih su glavni sponzori CocaCola, Bh Telecom i UniCredit Banka.

Pored njih, ističu se i druge kompanije kao što su Bingo, Uniqa Osiguranje, Atlantic grupa te brojna druga velika imena.

Sarajevo Film Festival u Kanton Sarajevo privuče desetine hiljada turista, što omogućuje priliv od 51,6 miliona KM i zaposlenje 1.385 radnika. Otkako je 2019. godine Sarajevu dodijeljenja titula kreativnog grada filma UNESCO-a, produkcija u Kantonu Sarajevo se povećala za 400 posto, a broj posjetitelja u kinima za više od 100 posto. U znak prepoznavanja visokih standarda u organizaciji u filmskoj i TV industriji te kao atraktivnoj filmskoj destinaciji, Gradu Sarajevu je u Cannesu dodijeljena nagrada Global Production u kategoriji „Grad filma“.

SFF.ba

“Analiza uticaja Sarajevo Film Festivala u periodu 2017.-2019. ukazuje na kontinuirano značajan doprinos organizacije Festivala ekonomiji naše zemlje. U 2019. godini direktni doprinos Festivala – mjeren kroz potrošnju Obala Art Centra – dosegao je 6 miliona KM. Ako se uračunaju i multiplikacijski efekti, ukupna potrošnja povezana sa Festivalom je 2019. godine iznosila 13,9 miliona KM. Ova brojka pokazuje obim potrošnje povezane sa Festivalom u Bosni i Hercegovini tokom godina u kojima je istraživanje sprovedeno”, naveo je direktor Sarajevo Film Festivala Jovan Marjanović u jednom od prošlogodišnjih saopštenja.

Ovo će biti četvrta godina kako se projekcije Sarajevo Film Festivala održavaju u Mostaru, a zahvaljujući partnerstvu s novim ekskluzivnim sponzorom, kompanijom Bingo Group, od ove godine festivalske će se projekcije održavati i u Tuzli, navodi portal Senzor.ba.

Kompanija BH Telecom je i ove godine ponosni glavni sponzor i partner ovog osmodnevnog filmskog spektakla itekako značajnog za kulturni, ekonomski i turistički doprinos Sarajevu i Bosni i Hercegovini, ali i za razvoj filmske industrije i sadržaja u našoj zemlji.BH Telecom je uz SFF od samog početka, a prethodne godine je potpisan i novi trogodišnji ugovor kao generalni partner Festivala.

SFF.ba

Jedno od strateških opredjeljenja kompanije u prethodne dvije godine bilo je i ulaganje u produkciju vrhunskih domaćih audio-vizuelnih sadržaja putem najveće domaće platforme BH ContentLab. Na ovaj način BH Telecom planira investirati 30 miliona KM, a do sada je uloženo 10 miliona KM. Neki od uspješno realizovanih projekata koje su korisnici imali priliku pogledati na platformi Moja TV na kanalu MY TV su serije: “Kotlina”, “Na rubu pameti”, “Znam kako dišeš” i “Tender”. Neke od ovih serija su i nominovane za prestižnu nagradu Srce Sarajeva na 29. izdanju Sarajevo Film Festivala.

Kao i ranijih godina, BH Telecom je i ove godine za posjetioce festivala pripremio brojne sadržaje i nagrade koji se realizuju u okviru posebne promotivne kampanje „Moje Sarajevo. Moja priča.“

Pored direktnog ekonomskog uticaja održavanja samog Festivala, nastavljen je pozitivan trend utjecaja Festivala na turizam, na stvaranje nove publike kao i činjenica da je Festival ključan u razvijanju produkcije novih sadržaja i same filmske industrije, posebno u regiji Jugoistočne Evrope ali i na širem evropskom i međunarodnom planu.