Marx.ba
Čovjek bi rekao da za spavanje nisu potrebe nikakve posebne upute – dovoljno je leći i zaklopiti oči. No, ako je suditi prema globalnim trendovima, za neke je ljude spavanje vještina s kojom nije lako izaći na kraj. Prema podacima Google Trendsa, pojmovi u vezi sa spavanjem ove su godine traženiji više nego ikad prije. Korisnike zanima kako uspostaviti kvalitetnu rutinu, u kakvim pozama spavati i – zašto sam, stalno umoran?
S izazovom (ne)spavanja upoznati su, izgleda, brendovi i to posebno oni koji posluju u turističkom ili hotelijerskom sektoru koji su počeli u svoju ponudu uvoditi usluge koje gostima pomažu da zaspu i konačno se dobro odmore. Upravo o njima je nedavno pisao i CNBC u nadi da će njihov doprinos spavanju motivirati i druge igrače da se pobrinu za kvalitetan san svojih gostiju.
Tako, primjerice, Zedwell Hotel u Londonu pomaže gostima da potpune isključe vanjski svijet, jer, kako je svima poznato, dostupnost uređaja u krevetu i spavaćim sobama je praktična, ali odmaže odmoru. Oni su nedavno u ponudu svojih hotela uvrstili dvije sobe koje su minimalistički uređene i u njima se ne mogu pronaći telefoni, televizori, pa čak ni prozori. I ne, ne izgledaju kao kutije već su uređene kao zen zone s namještajem od prirodnog drveta, ambijentalnim svjetlom, zvučnom izolacijom i pročišćenim zrakom.
Izmorene duše koje borave u Six Senses Lamuu mogu sudjelovati u višednevnom wellness programu koji je usredotočen isključivo na – spavanje. Bez obzira odabere li se trodnevni ili desetodnevni program, gostima se, uz pomoć napredne tehnologije, prati kvaliteta sna i spavanja, mjeri opće zdravstveno stanje, a na raspolaganju su im različiti spa tretmani, vježbe disanja, meditacije, joga, ayurvedski tretmani i zdravi obroci. Osim što te pakete mogu kupiti gosti na njihovoj lokaciji u Maldivima, ona su dostupni i u Švicarskoj, Indiji, Tajlandu i Turskoj.
Sličan koncept reklamira Sha Wellness Clinic u Španiji gdje gosti mogu rezervirati “Sleep Medicine” program koji uključuje analize, stres-terapije, hidroterapije i konzultacije s ljekarima i stručnjacima za spavanje.
U gradu koji nikad ne spava, New Yorku, lanac Park Hyatt svoja je tri apartmana za spavanje “Sleep Suites” osvježio novim, pametnim krevetima “Balance” brenda Byrte. Ti madraci gosta uspavljuju nježnim kretanjima i zvukovima, bude pomicanjem koje traje 15 minuta i skrivaju AI tehnologiju koja se prilagođava pokretima tijela u stvarnom vremenu. U apartmanima se nalaze i difuzeri koji ispuštaju smirujuće mirise, ali i kolekcija knjiga koja se bavi spavanjem.
Londonski Cadogan je otišao korak dalje i ponudio uslugu “Concierge za spavanje” koja uključuje meditaciju hipnoterapeuta Malmindera Gilla, specijalne dekice i jastuke, čajnu mješavinu za smirenje i mirisnu maglicu za posteljinu. Za one koji žele više, hipnoterapeut može s gostom odraditi i sesiju uživo, jedan na jedan te mu tako pomoći da zaspe.
Carillon Miami Wellness Resort u Miamiju pak nije mogao odabrati koju će od spomenutih usluga ponuditi pa su odlučili uvrstiti – sve. Osim što nude krevete s Bryte madracima, gosti mogu naručiti hipnozu ili pak uroniti u slanu kupku i uživati u futurističkoj meditaciji koja kombinira boju sa zvukom. Ako je suditi prema primjerima koje istaknuo CNBC, wellness i hotelijerski brendovi veću će pažnju u budućnosti morati posvetiti sadržajima za spavanje nego onim zabavnim.