Marketing X Business

Šta je Swiftonomics: I Evropa će uskoro profitirati

Marx.ba

(Foto: LinkedIn)

Taylor Swift, globalna pop senzacija, već godinama dominira muzičkom industrijom, a svojim mega turnejama podiže buru. Njena The Eras Tour najveća je turneja svih vremena po gotovo svim mjerilima. S više od milijardu američkih dolara prihoda u 2023. godini i istim očekivanjima ove godine, takav utjecaj na ekonomiju doveo je do razvoja fenomena poznatog kao Swiftonomics.

Analitičari Freedom24 analizirali su potencijalne prilike za kompanije, te učinke na svjetske ekonomije, navodi se.

Swiftonomics, pojam skovan za opisivanje ekonomskog utjecaja turneja Taylor Swift, postao je predmetom divljenja i promatranja posljednjih godina. Turneja Eras započela je u martu 2023. i traje sve do novembra 2024. godine. Učinci, iako su najvidljiviji u zemljama s manjim ekonomijama, privlače pažnju širom svijeta i čine ju jednom od najprofitabilnijih. Određeni analitičari su otišli toliko daleko da su ekonomski učinak njezinih koncerata usporedili s ekonomskim utjecajem Super Bowla.

Iako se priča kako određene turneje mogu značajno utjecati na ekonomiju, brojke nisu dovoljno velike da bi napravile razliku u smislu ekonomskog rasta, ali ilustriraju određenu sklonost potrošnji. Ljudi su još uvijek voljni trošiti novac na dobra i usluge koje trebaju, a to se posebno odnosi na uslužni sektor, gdje zbog smanjene potražnje nakon pandemije potrošači troše novac na iskustva i putovanja.

Kako bi se predvidio potencijalni utjecaj evropske turneje, važno je ispitati obrasce i trendove uočene tokom prošlih turneja Taylor Swift. U SAD, njena turneja stvorila je nevjerovatnih 5 milijardi dolara potrošnje, od čega se velik dio pripisuje prodaji na malo. U isto vrijeme, U. S. Travel Association rekla je da je brojka bliža 10 milijardi dolara ako se uzme u obzir nedirektna potrošnja onih koji nisu bili na koncertima, ali su učestvovali u potrošnji na događajima.

U Aziji, gdje su Singapur, Japan i Australija ugostili „Swiftiese“, bilo je lokaliziranih učinaka. U Singapuru priljev posjetitelja koncerata potakao je maloprodaju i rast BDP-a. Tokom kratke posjete Taylor Swift Japanu, došlo je do lokalnog rasta u određenim sektorima kao što su stanovanje i transport. Njena posjeta Tokiju donijela je milione dolara japanskoj ekonomiji (najviše transportu i smještajnim objektima), a značajan ekonomski poticaj dobio je i Mexico Cityj. Air New Zealand izvijestio je o povećanoj potražnji za letovima prema Australiji, dok je kanadski premijer Justin Trudeau zamolio za održavanje koncerata u Kanadi.

Ulagači će definitivno vidjeti dolazak Taylor Swift kao priliku za uložiti u različite sektore. U većim evropskim ekonomijama, poput Ujedinjenog Kraljevstva i eurozone, ukupni makroekonomski učinak može biti ograničen. Međutim, lokalni učinci mogu se pojaviti u manjim ekonomijama kao što su Irska, Nizozemska i Austrija. Ti bi se učinci mogli očitovati u sektorima kao što su ugostiteljstvo, promet i maloprodaja.

Hoteli, restorani, usluge prijevoza i lokalne atrakcije u Evropi mogu očekivati ​​velik broj obožavatelja koji posjećuju koncerte, što će vjeroatno rezultirati povećanjem prihoda. Isto tako se očekuje porast prodaje odjeće i suvenira s likom Taylor Swift, kako na koncertnim prostorima tako i online, a trgovci na malo i platforme za e-trgovinu vjerovatno će doživjeti povećanu potražnju.

Industrija zabave i promotori bi također trebali iskusiti pozitivne efekte njenih nastupa, dok će streaming platforme zasigurno imati koristi od većeg angažmana korisnika i povećane prodaje, zaključuje se.

Povezani članci