Marx.ba
Vaš automobil će uskoro možda imati zadatak da utvrdi da li ste dovoljno trijezni da vozite – ali kako? Zakon o infrastrukturnim ulaganjima i poslovima koji je potpisan 15. novembra 2023. dao je NHTSA (The National Highway Traffic Safety Administration) godinu dana da uvede standard koji obavezuje nova vozila da ili „pasivno prate performanse vozača“ da bi otkrili da li su oštećena ili „pasivno i tačno otkriti” da li je nivo alkohola u krvi vozača iznad zakonske granice, a zatim „spriječiti ili ograničiti rad motornog vozila”. Navedeni standard bi mogao da stupi na snagu 2026.
Nivo alkohola u krvi je zlatni standard, ali uslov “pasivnosti” isključuje puhanje, hodanje po pravoj liniji, recitovanje abecede unazad i druge metode ispitivanja trezvenosti pored puta su podjednako nepraktične. Ali test oka za provjeru nistagmusa izgleda prilično praktično, tako da nekoliko dobavljača usredsređuje napore na ovaj pristup. Ovdje policajac zahtijeva od subjekta da prati njegov prst koji se kreće lijevo-desno bez okretanja glave i provjerava da li se trzaju ili poskakuju pokreti očiju neposredno prije nego što oči dostignu ugao od 45 stepeni.
Bosch trenutno fokusira napore na detekciju pokreta oka, ali u saradnji sa Univerzitetom u Bernu i Centrom za digitalne zdravstvene intervencije (CDHI) na ETH Cirihu i Univerzitetom u Sent Galenu, Bosch IoT Lab istražuje druge moguće metode pomoću kojih vožnja u pijanom stanju može biti otkrivena iz današnjih tokova podataka senzora vozila u realnom vremenu koji su dostupni na mreži kontrolera (CAN magistrala). Jedno trenutno ograničenje je da dobijanje dovoljno podataka o kretanju očiju može potrajati nekoliko minuta, a do tada potencijalno oštećeni vozač vjerovatno već vozi. Šta onda?
Magna koristi pristup pojasa i tregera, pri čemu tokom vremena koje je potrebno vozaču da uđe, sjedne, veže pojas i pokrene vozilo (možda 10-15 sekundi), normalno disanje usmjerava dovoljno vazduha ka volanu da mala disalica sa ventilatorom za prikupljanje uzorka i skeniranje CO2 i alkohola. U međuvremenu, kamera potvrđuje da dah dolazi od vozača, a ne potencijalno trijeznog putnika koji puše prema stubu upravljača. Sistem također bilježi pozadinske nivoe vazduha (i eventualno alkohola ako je, na primjer, neko prosuo sredstvo za dezinfekciju ruku ili votku po tepihu) radi poređenja. Ako se alkohol otkrije na nivoima koji se približavaju nivou od 0,08 g/dl, sistem tada traži od vozača da pogleda direktno u kameru za nadzor vozača, koja zatim traži nistagmus.
Ne bi bilo potrebno mnogo lažnih pozitivnih zaključavanja paljenja da bi razbjesnili kupca, pod pretpostavkom da se otkrivanje desi prije nego što krene. Isto tako i automobil koji odluči da se parkira jer misli da ste možda pijani kada ste u pokretu, također predstavlja bezbjednosne probleme. Možda bi rješenje bilo vidljivo upozorenje da je automobil otkrio potencijalno pijanog vozača i da tu činjenicu bilježi u crnu kutiju koja se može ispitati u slučaju nesreće bilo dovoljno da uplaši vozača da stane.