Marx.ba
Tesla planira predstaviti svoj najdostupniji električni automobil do sada, nazvan “Model Q”. Iako su ranije odustali od jeftinijeg modela, sada je tržišni pritisak, posebno iz Kine gdje proizvođači poput BYD-a dominiraju segmentom pristupačnih električnih vozila, očito prevladao.
Podsjetimo, Elon Musk je tokom konferencijskog poziva o poslovnim rezultatima u trećem tromjesečju 2024. godine odlučno isključio mogućnost proizvodnje Teslinog električnog vozila s cijenom nižom od 25.000 dolara. Tokom tog razgovora s investitorima, Musk je izjavio kako je “proizvodnja standardnog modela za 25.000 dolara besmislena” te da bi takav potez “bio nerazuman”. Dodatno je naglasio da bi takav model bio “potpuno suprotan njihovim poslovnim uvjerenjima”.
Ova izjava označila je značajan zaokret od Teslinog prethodnog stajališta. U septembru 2020. godine, tokom Teslinog događaja posvećenog baterijama nazvanog “Battery Day”, Musk je predstavio koncept električnog vozila vrijednog 25.000 dolara, najavljujući njegovu moguću dostupnost unutar sljedeće tri godine. Međutim, već u januaru 2022. godine, Musk je javno potvrdio da Tesla “trenutno ne razvija automobil u cjenovnom razredu od 25.000 dolara”. Međutim, vremena se brzo mijenjaju, a s njima i poslovne odluke.
O ovom iznenađujućem planu Tesle diskutiralo se na sastanku Deutsche Banke i Teslinog voditelja odnosa s investitorima, Travisa Axelroda. Razgovaralo se o planovima za električno vozilo čija će cijena biti ispod 30.000 dolara, s predviđenim lansiranjem u prvoj polovici 2025. godine.
– Novi Teslin model (koji se naziva ‘Model Q’) trebao bi biti predstavljen u prvoj polovici 2025. godine i koštati manje od 30.000 dolara, uključujući poticaje (odnosno 37.499 dolara ako američki porezni kredit za električna vozila prestane vrijediti), napisao je analitičar Edison Yu.
Model Q, koji interno nosi kodno ime “Redwood”, predstavlja Teslin ulazak u segment masovnog tržišta, s ciljem proširenja baze kupaca i ubrzanja prihvaćanja električnih vozila. Očekivana početna cijena u Sjedinjenim Državama bit će ispod 30.000 dolara nakon poticaja.
Što se tiče tehničkih karakteristika, prema industrijskim izvorima, Model Q bit će značajno kompaktniji od trenutnih Teslinih vozila. Vozilo će biti približno 15% manje i 30% lakše od Modela 3, s procijenjenom dužinom od 3.988 mm. Osnovni model dolazit će s LFP (litij-željezo-fosfatnom) baterijom kapaciteta 53 kWh, dok će verzija s većim dometom imati bateriju od 75 kWh. Očekuje se da će osnovni model imati domet do 375 kilometara, a verzija s većim dometom do 500 kilometara.
Model Q proizvodit će se na postojećim Teslinim proizvodnim linijama, što ukazuje na modificiranu verziju trenutne arhitekture Modela 3/Y. Tesla planira započeti masovnu proizvodnju oko juna 2025. godine, s početnom dostupnošću na ključnim tržištima poput Sjedinjenih Američkih Država, Kine i Evrope. Tvornice u Šangaju i Berlinu imat će ključnu ulogu u proizvodnji za međunarodna tržišta, poše Autonet.
VEZANO
Porsche Charging Planner: Sistem zna gdje su sve stanice za brzo punjenje i planira optimalnu rutu