Marketing X Business

Top 10 najvećih sponzorskih ugovora za fudbalske dresove: Ko je platio najviše u 2023.

N. D.

(Izvor: Goal)

Španski i engleski giganti dominiraju na listi sa najpoznatijim i bogatim sponzorima. Status fudbala kao najvećeg sporta na globalnom nivou čini ga sljedećom destinacijom za investitore i kompanije koji žele da prošire svoje tržište na veliku masu koju bi stekli. To je dovelo do velike konkurencije i uzrokovalo da su sponzorske naknade naglo porasle.

Jedan od razloga za povećanje naknade za sponzorstva za dresove je popularnost određenog fudbalskog tima. Na primjer, timovi poput Real Madrida, Barcelone i Manchester Uniteda koštali bi više zbog velikog broja sljedbenika širom svijeta. Od brendova pića, avio-kompanija, sportskih kompanija i tržišta novca, pogledajmo 10 najvećih sponzorskih ugovora za fudbalske majice u 2023. godini.

10. Totenhem Hotspur (AIA – 45 miliona eura)

Totenhem Hotspur je potpisao unosan sponzorski ugovor sa AIA osiguranjem u vrijednosti od 320 miliona funti do 2027. godine. Ovo partnerstvo je dovelo do toga da se klub iz Severnog Londona suočio sa drugim timovima Premijer lige van terena. Ugovor se procjenjuje na oko 40 miliona funti godišnje (oko 45 miliona eura), što je dodatno finansiranje za klub nakon njihovog projekta New Tottenham Hotspur stadiona od milijardu funti. Kompanija za životno osiguranje, AIA, sponzor je Spursovih dresova od 2013. Ugovor je produžen 2019. do 2027. godine.

9. Arsenal (Fly Emirates – 45 miliona eura)

Partnerstvo Arsenala sa Emirates Airlinesom seže daleko u prošlost jer je ova avio kompanija najvećim dijelom finansirala izgradnju Emirates stadiona. Klub iz Premijer lige nosi ime kompanije na prednjoj strani dresa od sezone 2006/2007. Topdžije su najavile produženje sponzorstva dresova s Emiratesom u vrijednosti od 40 miliona funti, koje traje do kraja 2024. godine.

Osim partnerstva u vezi sa dresovima sa Emiratesom, kompanija takođe ima pravo na ime klupskog stadiona, koji je trenutno poznat kao Emirates stadion.

8. Bayern Minhen (T-Mobile – 50 miliona eura)

(Izvor: Bundesliga)

Kompanija za mobilnu telefoniju, T-Mobile, služila je kao sponzor dresova njemačkog bundesligaša Bayern Minhena od 2002. godine. Dvije strane su se dogovorile da produže svoje partnerstvo do 2027. za 50 miliona eura, navodi Sports Media Pro.

Novi ugovor je nadogradnja u odnosu na prethodni ugovor, kojim će njemački giganti zaraditi dodatnu naknadu od pet miliona eura. Uprkos tome što se Bundesliga suočava sa žestokom konkurencijom iz liga poput La Lige i Premijer lige, Bayern Minhen ostaje komercijalni klub. Komercijalni prihod kluba dostigao je nevjerovatnih 345,2 miliona eura (342,2 miliona dolara) u 2021. godini, nadmašivši renomirane klubove kao što su Pari Sen Žermen i Real Madrid. Dok Audi, Adidas i Allianz drže 8,33% udjela u klubu, Deutsche Telekom je prepoznat kao strateški partner, a ne kao puki sponzor.

7. Juventus (džip – 51 milion eura)

Pregovori za obnovu ugovora ili traženje novog velikog sponzora bit će ključni za održavanje finansijske snage Juventusa. Italijanski klub i proizvođač automobila odlučili su da obnove sponzorstvo za majice do 2024. Italijanski div je prethodnih godina zaradio preko 100 miliona dolara od partnerstva sa Jeepom, zajedno sa drugim kompanijama poput Adidasa i Cygamesa.

Fudbalski klub Juventus i Jeep su pod kontrolom Exor, nizozemske holding kompanije u vlasništvu porodice Agnelli. Dakle, postoji međusobni odnos između dvije strane. U decembru 2020., Juventus je potpisao ugovor sa Jeepom u vrijednosti od 53,1 milion dolara godišnje. Ovo značajno partnerstvo ih je katapultiralo u redove vodećih svjetskih klubova sa najvećim sponzorskim ugovorima, kako je izvijestio Forbes.

6. Liverpool FC (Standard Chartered – 53,5 miliona eura)

Liverpool FC i Standard Chartered najavili su produženje svog partnerstva do 2027. godine, čime je ukupni ugovor od 2010. godine na sedamnaest sezona. Prema službenoj web stranici kluba, proširenje uključuje muške i ženske ekipe Liverpoola. Među njihovim sponzorima, ugovor Standard Chartered Bank sa Liverpool Clubom jedno je od najvećih sponzorstava dresova u fudbalu. Ovo partnerstvo se procjenjuje na impresivnih 53,5 miliona dolara godišnje.

Standard Chartered je britanska multinacionalna banka sa jakim prisustvom širom svijeta, posebno u Aziji, Africi i na Bliskom istoku. S obzirom na popularnost Liverpoola širom svijeta, kompanija ima za cilj doprijeti do više kupaca i pokriti više teritorija proširenjem ugovora. Prema izvještaju GlobalData, Liverpoolovi sponzori koji najviše troše su Standard Chartered Bank, NIKE, AXA, Expedia i Carlsberg, između ostalih.

5. Manchester City (Etihad Airways — 55 miliona eura)

Manchester City je jedan od onih koji najviše zarađuju u Premijer ligi u oblasti sponzorisanja dresova. U partnerstvu koje je započelo 2015. godine, City zarađuje 55 miliona eura svake sezone od Etihad Airwaysa, a unosan sponzorski ugovor je čak doveo do toga da je avio gigant stekao prava imena za stadion Manchester Cityja.

Man City i Etihad Airways sklopili su posao vrijedan 400 miliona funti na deset godina, navodi Forbes. Oni su drugi fudbalski klub sa najskupljim sponzorskim ugovorom u Premijer ligi. Nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata jedna je od najvećih avio kompanija na svijetu.

4. Manchester United (TeamViewer — 55 miliona eura)

(Izvor: Punch Newspeper)

Manchester United potpisao je novi sponzorski ugovor sa njemačkom kompanijom TeamViewer 2021. godine. Ugovor, koji je započeo 2021., traje do 2026. godine, kada se ugovor ističe. Nakon što im je ugovor sa Chevroletom istekao 2021. godine, Manchester United je najavio novi sponzorski ugovor sa TeamViewerom u iznosu od 55 miliona eura, što je trenutno najskuplji ugovor u Premijer ligi.

Prema Sky Sportsu, ugovor je vrijedan 55 miliona funti godišnje, a ukupna vrijednost je 235 miliona funti za pet godina. Očekuje se da će ugovor TeamViewera sa Unitedom klubu pružiti rješenja za daljinsko povezivanje. Sa poslovne strane, kompanija je imala velike koristi od sporazuma. Manchester United je globalni brend i jedan je od najpopularnijih timova na svijetu, iza FC Barcelone i Real Madrida. Partnerstvo bi povećalo globalni doseg TeamViewera, za koji se očekuje da će značajno povećati njegov prihod.

3. Barcelona (Spotify – 57 miliona eura)

Barcelona, ​​koja se bori sa finansijskom krizom, konačno je sklopila unosan sponzorski ugovor za dresove sa gigantom za striming muzike Spotify. Barcelona i Spotify potpisali su mega ugovor o klupskom dresu i pravima na ime stadiona, koji se sada zove Spotify Camp Nou. Prema Mundo Deportivo i Sport via Marca, Barselonin ugovor o sponzorstvu majica sa Spotifyjem vrijedan je 57,5 ​​miliona eura godišnje.

Očekuje se i da će ta cifra porasti na 60 miliona eura, što dovodi do ukupne brojke od 240 miliona eura tokom četiri sezone. Kao dodatni prihod, Blaugrana će zaraditi 5 miliona eura za tri sezone zahvaljujući sponzorstvu kompanije za trening kompleta kluba. Dogovor također uključuje brojne paktove, ali najznačajniji je preimenovanje legendarnog Barcinog stadiona u Spotify Camp Nou.

2. Paris Saint-Germain (Qatar Airways — 65 miliona eura)

Katarski državni PSG ima mnogo unosnih sponzorskih ugovora, međutim, sponzorski ugovor za dresove je s Qatar Airwaysom. PSG je 29. juna 2022. objavio da je Qatar Airways postao novi zvanični sponzor prednjeg dresa pariskog kluba, počevši od fudbalske sezone 2022-23. Ovo sponzorstvo označilo je novu fazu u odnosima francuskog prestoničkog kluba i vodeće svjetske aviokompanije.

Izvještava se da je Qatar Airways plaćao 65 miliona eura godišnje za ovaj posao. Pariz je bio jedna od destinacija za kompanije zbog svoje popularnosti.

1. Real Madrid (Fly Emirates — 70 miliona eura)

Real Madrid je jedan od najvećih klubova na svijetu i ima veliku komercijalnu vrijednost i identitet brenda. Jedan su od fudbalskih klubova sa najviše trofeja na svijetu. Nije iznenađujuće što imaju najskuplji sponzorski ugovor za dresove na svijetu. Klub je produžio partnerstvo sa Emirates Airlinesom 2022. godine na još četiri godine, u vrijednosti od 70 miliona eura godišnje.

Partnerstvo između Los Blancosa i avio kompanije sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima datira još od 2013. godine, kada je kompanija potpisala partnerstvo kako bi zamijenila Bwin. Osim ugovora sa Real Madridom, Emirates je jedan od globalnih lidera u sportskom sponzorstvu i trenutno je partner sa timovima kao što su Arsenal, Hamburger SV, Olympique Lyon, itd. To je dio njihovog unosnog ugovora sa Emirates Airlinesom. Ugovor je vrijedan oko 70 miliona eura po sezoni.