Marx.ba
Sve veći broj proizvođača električnih vozila (EV) prelazi s energetski intenzivnih otpornih grijača na toplotne pumpe za grijanje u kabini, a sve u svrhu dobivanja većeg dometa.
Naime, prema istraživanju koje je proveo Recurrent, toplotne pumpe mogu smanjiti gubitak dometa vožnje na temperaturama ispod nule za otprilike 8 do 10 posto. Podaci Reccurenta pokazuju da neki EV-ovi, poput Teslinog Modela X i Audijevog E-Trona, gube samo 11 do 13 posto dometa pri temperaturi od 0°C u usporedbi s idealnim uvjetima od 21°C, što ih čini među najboljim EV-ovima opremljenima toplotnim pumpama. Međutim, ističe se i činjenica da one nisu toliko učinkovite na temperaturama ispod -9°C.
Toplotne pumpe postale su standard u mnogim električnim automobilima te se, među ostalom, mogu naći u Teslinim modelima proizvedenim nakon 2021. godine, Polestaru 2, Hondi Prologue, Chevroletu Equinoxu, Kiji EV6, a ima ih i u određenim modelima Nissan Leafa od 2013. godine.
Ove pumpe rade na način da učinkovito prenose toplotu generiranu unutar vozila prema kabini i drugim komponentama. Slično tome, automobili na fosilna goriva već dugo koriste grijače za prijenos otpadne toplinske energije iz motora s unutarnjim izgaranjem u kabinu, piše Autonet.
VEZANO
EU planira uvođenje panevropskog programa subvencija za prodaju električnih automobila