Marketing X Business

Tržište telekomunikacijskih usluga ponovno se ubrzalo: Porast potrošnje u ovoj godini

Marx.ba

(Izvor: Teledinamics)

Svjetska potrošnja na telekomunikacijske i pay-TV usluge dosegnut će 1,55 triliona dolara u 2023. godini, što je povećanje od 3,0% u odnosu na 2022., prema IDC-u. Najnovija prognoza je za jedan postotni bod viša od prethodne prognoze, objavljene u maju. Ovo je treće povećanje prognoze u posljednjih 12 mjeseci, a glavni pokretač je inflacija, piše ITC.

Geografske regije u kojima se bilježe iznadprosječne revizije prognoza su Bliski istok i Afrika (MEA) te Latinska Amerika. Ovo je uglavnom posljedica hiperinflacije koja se događa u zemljama kao što su Turska, Uganda, Egipat i Argentina, gdje je postalo normalno vidjeti kvartalni ARPU (prosječni prihod po korisniku) koji raste za više od 50% na godišnjoj bazi.

S druge strane, očekivanja za tržište telekomunikacijskih usluga u zapadnoj Evropi blago su smanjena prvenstveno zbog pogoršanog ekonomskog okruženja u nekoliko ključnih zemalja, uključujući Njemačku. IDC vjeruje da je ovo prvi znak pojave nove tržišne sile koja će trenutne stope rasta staviti pod pritisak i polako ih sniziti prema kraju predviđenog razdoblja.

Inflacija je svakako globalni fenomen, no trendovi koje ona oblikuje na različitim lokalnim tržištima značajno se razlikuju. U mnogim zemljama regulatori su telekom operaterima dopustili povećanje tarifa (često primjenom modela indeksa potrošačkih cijena), što je rezultiralo zdravim rastom prihoda od usluga na godišnjem nivou. U drugim je zemljama, međutim, ovaj potez potaknuo ubrzanu migraciju korisnika na jeftinije tarifne pakete i jeftinije operatere, pa su stope rasta vrijednosti bile znatno niže od nominalnih povećanja tarifa.

Treća skupina uključuje zemlje poput Italije, gdje konkurentska situacija nije dopuštala operaterima bilo kakve prilagodbe tarifa. Među četvrtom skupinom zemalja, uglavnom zemljama u razvoju u istočnoj Evropi i Africi, povećanje carina spriječila je niska kupovna moć stanovništva.

Analiza po vrstama telekom usluga potvrđuje da se poznati trendovi nastavljaju unatoč promjenama u vrhunskim prognozama. Mobilnost jest i ostat će najveći segment potaknut rastom upotrebe mobilnih podataka i aplikacijama stroj-stroj (M2M), koje nadoknađuju pad potrošnje na mobilne glasovne usluge i usluge slanja poruka.

Segment fiksnih podatkovnih usluga također će rasti potaknut potrebom za uslugama veće propusnosti. Potrošnja na fiksne govorne usluge smanjit će se tokom predviđenog razdoblja budući da brzo opadajući prihodi od TDM govora nisu neutralizirani povećanjem IP glasa. Tržište tradicionalne Pay TV-a lagano će se smanjiti tokom predviđenog razdoblja zbog rastuće popularnosti usluga videa na zahtjev (VoD) i over-the-top (OTT), ali te će usluge ostati važan dio multi-playa. ponude telekom operatera širom svijeta.

Cijene svih roba i usluga rastu već duže vrijeme. Gospodarski rast nedavno je počeo usporavati nakon povećanja kamatnih stopa. Potrošači i preduzeća bili su pod pritiskom dok pokušavaju održati ravnotežu između rastućih troškova i ograničenih proračuna. Iako je elastičnost telekomunikacijskih usluga relativno niska i korisnici teško mogu zamisliti svakodnevni život bez njih, svako pretjerano povećanje tarifa moglo bi utjecati na potražnju.