Marketing X Business

Turističke zajednice u BiH spremne za novu sezonu, očekuje se rekordan broj posjeta

Bloomberg Adria

(Foto: Visit Sarajevo)

Turističke zajednice u Bosni i Hercegovini spremno dočekuju turiste u novoj turističkoj sezoni te se očekuje da će biti nadmašeni prošlogodišnji rezultati. U prošloj godini turizam u BiH doživio je značajan oporavak. Tako je u 2023. BiH posjetilo 1,7 miliona turista koji su ostvarili 3,6 miliona noćenja.

Prema podacima Turističke zajednice KS (TZKS), protekla godina je bila rekordna po broju dolazaka i noćenja turista. Broj dolazaka turista je povećan za 34,9 posto u odnosu na 2022., a broj noćenja je porastao za 26,2 posto.  

I u prva tri mjeseca 2024. zabilježen je porast broja turističkih dolazaka i noćenja. Ukupan broj dolazaka turista bilježi povećanje od 18 posto, a ukupan broj noćenja turista veći je za 24,8 posto u odnosu na isti period prošle godine.

– Trenutna statistička kretanja ukazuju na to da će ova godina biti bolja u odnosu na sve ranije, a naši planovi su što bolja i jača promocija u skladu sa svjetskim trendovima, za Bloomberg Adriju kaže Haris Fazlagić, predsjednik Turističke zajednice KS.

Ističe da su tokom prošle godine realizirali oko 15 javnih poziva putem kojih su podržali blizu 150 projekata, od kojih su neki trajali po nekoliko dana, tako da su tokom cijele godine imali gotovo pa svakodnevne događaje koji su bili jedan od razloga za dolazak u Sarajevo. I ove godine nastavljaju sufinansiranje brojnih projekata na osnovu kojih će vrlo brzo i za ovu godinu imati kreiran kalendar dešavanja u Kantonu Sarajevo.

– Pred nama su brojni koncerti, manifestacije, festivali, sportski događaji… koji će vjerujemo biti dovoljan razlog turistima za posjetu Kantonu Sarajevo”, dodaje.

Statistike pokazuju da BiH u najvećoj mjeri posjećuju turisti iz regiona, ali i iz Njemačke, SAD-a, Kine i Bliskog istoka. Kanton Sarajevo su tokom 2023. godine posjetili turisti iz 198 država svijeta, a godinu ranije iz 191 države svijeta.

– Inače, struktura gostiju je promjenjiva, te nakon pandemije uočavamo povratak turista s Dalekog istoka, preciznije Kine, kao i povećan broj gostiju iz Arapskog svijeta, koji ostaju duže u odnosu na goste iz susjedstva, kaže Fazlagić.

Ove godine očekuju veći priliv gostiju iz zemalja u kojima su radili turističku promociju, kojih je bilo oko 30.  

– U saradnji s USAID Projektom razvoja održivog turizma u BiH radili smo road show kampanje i prezentacije u Japanu, Južnoj Koreji i Jordanu, te su to zemlje u kojima smo započeli promotivni proces. U planu je i promotivna kampanja na američkom tržištu, te Tajvanu, dodaje.

Također se očekuje i veći priliv turista iz država iz kojih su uspostavljeni direktni avionski letovi na osnovu sufinansiranja aviolinija putem javnog poziva za sufinansiranje aviosaobraćaja. Upravo je nedostatak letova bio jedan od problema na koji su ukazivali turisti. Ove sezone Sarajevo je povezano s 30 novih destinacija.

– Interesovanje za uvođenje aviolinija bilo je izuzetno veliko, te vjerujemo da će za nekoliko mjeseci dati vidljive rezultate, posebno tokom ljetne turističke sezone, ističe Fazlagić.

Tokom novogodišnjih praznika svjedočili smo negativnim događajima kada su turisti bili prevareni za smještaj koji su rezervirali preko stranice Booking.com, što svakako šalje lošu sliku o Sarajevu.

– U kooperaciji smo s navedenom stranicom, kao i sa sličnim platformama koje se bave internetskom prodajom turističkih usluga, a s ciljem provjera korisnika i regulisanja korištenja web platformi u korektnom polju. Naravno, korisnike navedenih web platformi podsjećamo da je potreban dodatan oprez i provjera, posebno prilikom plaćanja unaprijed, kaže Fazlagić.

Informacije dobivene iz poslovnog turističkog sektora i s prošlih sajmova upućuju na to da će predstojeća turistička sezona biti uspješna i u Hercegovačko-neretvanskom kantonu. Žarišta turizma u HNK su Međugorje, Mostar i Neum. Međutim, i ostala mjesta i gradovi se postepeno uključuju u turističke tokove svojim prirodnim ljepotama i kulturno historijskim naslijeđem te postojećom ugostiteljsko-turističkom ponudom.

(Foto: Red Bull)

Zbog stabilizacije industrije putovanja u posljednje dvije godine, Turistička zajednica HNK je procijenila da treba snažnije promotivno djelovati na turističkom tržištu, pa je u sklopu tih aktivnosti učestvovala na većini svjetskih i regionalnih sajmova koji se održavaju na evropskom kontinentu.

– Očekivanja su da će ova sezona premašiti prošlogodišnju po ukupnom turističkom prometu u HNK, za Bloomberg Adriju kaže Iva Petrović iz Turističke zajednice HNK.

Na sve to Turistička zajednica HNK je upravo završila projekt virtualne šetnje po Hercegovini, što će znatno pomoći turistima da otkriju i planiraju spomenute vrijednosti te uživaju u njima.

Problem na koji su ukazivali turisti i prilikom posjete HNK odnose se na lošu povezanost aviolinijama.

– Zračna luka Mostar ima ogroman potencijal i vjerujem da će ispuniti očekivanja svih, trenutno vodstvo radi odličan posao. Izgleda kako je Zračna luka Mostar konačno prepoznata kao važan i rekao bih nezaobilazan segment uvezivanja, što će i godine pred nama, nadam se, potvrditi, ističe Petrović.

Do jeseni će Mostar biti povezan direktnim aviolinijama s Beogradom, Zagrebom, Rimom, Veronom i Minhenom.  

– Uvođenje novih aviolinija ove godine i povezivanje Hercegovine s međunarodnim zračnim lukama u okruženju i Evropi dat će veliki doprinos povećanju posjećenosti ovog dijela Sredozemlja zračnim putem ove turističke sezone”, dodaje Petrović.

Tek što je završena zimska turistička sezona, hotelijeri, ali i vlasnici smještaja “stan na dan” u Republici Srpskoj zadovoljno trljaju ruke, jer prema riječima Sanele Šuman, saradnice za odnose s javnošću Turističke organizacije RS (TORS), bar kako sada brojke i predviđanja govore, predstoji sjajna turistička sezona.

U prošloj godini u RS broj turista je povećan za 9,4 posto u odnosu na 2022., dok je broj noćenja porastao za 7,3 posto. Banjska mjesta su zabilježila povećanje od 8,2 posto, ostala turistička mjesta su zabilježila porast za 10,3 posto (a to su druga mjesta koja posjeduju atraktivne faktore npr. klimatske, kulturno-historijske, te riječna i jezerska mjesta…), dok su planinska mjesta zabilježila povećanje od 3,5 posto.

Podaci za ovu godinu pokazuju da je već u prva tri mjeseca broj noćenja veći za 6.000 u odnosu na isti period prošle godine.

– Brojni hoteli u pojedinim dijelovima popunjeni su do septembra, kaže Šuman.

Tradicionalno najveći broj gostiju se očekuje iz regiona, ali na kružnim regionalnim turama koje organizuju agencije, sve više je turista iz dalekoistočnih zemalja. Akcenat je i dalje na aktivnom odmoru na rijekama, ali i brojnim festivalima koji se održavaju tokom ljetne sezone u RS.

(Foto: Banja Vrućica)

Najveći izazov s kojim se suočava sektor turizma globalno, a koji su prisutni i u Republici Srpskoj, jesu rastući troškovi koji su pogodili sve sfere poslovanja i života, kao i nedostatak radne snage u sektoru turizma i ugostiteljstva koji je posebno izražen u toku ljetne sezone. Također, treba spomenuti i turističku infrastrukturu.

– Ono što je pozitivno u posljednjih nekoliko godina u RS, realizuju se brojni infrastrukturni projekti koji unapređuju našu ponudu i potrebno je da se kontinuirano nastavi ovaj razvoj kako bismo bili što atraktivniji i konkurentniji na turističkoj mapi regije, ali i šire, dodaje Šuman.

Kada je riječ o promociji turističkih potencijala RS, aktivnosti se realiziraju tokom cijele godine kako u regionu tako i u zemljama Zapadne Evrope. Početkom 2024. godine TORS je turističku ponudu predstavio na sajmovima u Zagrebu, Ljubljani, Budimpešti, Beogradu, Beču i Berlinu. Intenzivno se radi i na promociji putem društvenih mreža, učešću na raznim konferencijama, saradnji s predstavništvima RS u svijetu, kao i na međunarodnim projektima. Prema programu rada za 2024. godinu, planirana je intenzivnija promocija za tržište Poljske i Skandinavije.

Ono što je aktuelno ove sezone, a u čemu će i domaći i strani turisti moći uživati, uključuje  rafting na Tari, Vrbasu i Uni, kao i mnogobrojne manifestacije kao što su OK Fest, koji se održava na Tjentištu, Moto Fest-Banja Luka, Moto Fest-Trebinje, Međunarodna biciklistička trka Beograd-Banjaluka, Banja Luka Fest, Banjalučki maraton, Banjalučki karneval, Demofest itd.

– Danas u gradovima i destinacijama širom RS organizuju se brojni sadržaji i manifestacioni programi koji zauzimaju sve značajnije mjesto na turističkoj mapi regije, ali i šire. Tu je obilazak Via Ferate Sokolov put na Romaniji, Via Ferate Vučji Zub na Orjenu na području grada Trebinja, te Via Ferate Bijeli kamen u okviru Nacionalnog parka Kozara, dodaje Šuman.

Povezani članci