Marketing X Business

U skladu sa svjetskim trendovima: Rast prodaje kozmetike u BiH

Bloomberg Adria

(Foto: ilustracija)

Industrija ljepote i lične njege nadmašila je očekivanja globalnom prodajom koja je u 2023. dosegnula 570,1 milijardu dolara, uz rast od tri posto u odnosu na 2022. Ovaj rast potaknut je i u segmentu proizvoda široke potrošnje, kao i premium segmentu, posebno u njezi kože, parfemima i dekorativnoj kozmetici. E-trgovina također je zabilježila snažan rast. Isti trendovi su zabilježeni i u Bosni i Hercegovini, gdje rezultati u prodaji kako dekorativne tako i preparativne kozmetike pokazuju rast.

Očekuje se da će 2024. godina završiti s globalnim ekonomskim rastom na niskim jednocifrenim postocima, no uticaj na industriju ljepote mogao bi biti ublažen snažnom potražnjom za proizvodima usmjerenim na wellness, inovacijama koje proširuju percepciju vrijednosti među potrošačima i tehnološkim razvojem u području umjetne inteligencije i personalizacije.

Njega kože činila je gotovo četvrtinu ukupnih apsolutnih vrijednosnih dobitaka u industriji ljepote i lične njege u 2023. godini, potaknuta dermokozmetikom i njegom lica, ali i trendovima premiumizacije u njezi tijela. Povećana potražnja za klinički pozicioniranim proizvodima i medicinskom ljepotom potaknula je dermokozmetiku, s obzirom na fokus ovog segmenta na rješenja i prevenciju, pokazuje izvještaj Euromonitor Internationala.

Dekorativna kozmetika i parfemi zabilježili su sljedeći najveći rast nakon njege kože u 2023. godini. Zabilježena je snažna potražnja za formulacijama s prednostima za zdravlje kože te rast u ključnim kategorijama poput pudera/korektora, ali i drugih proizvoda za lice poput seruma i primera. Unisex, premium i mirisni setovi potaknuli su rast u kategoriji parfema, koji su imali snažnu povezanost s wellnessom.

Specijalizirane maloprodajne trgovine čine 30 posto prodaje u segmentu ljepote i lične njege. Ove trgovine zabilježile su rast od 13 posto u 2023. potaknute rastućim interesom za mirise, njegu kože i dekorativnu kozmetiku, koji zajedno čine 93 posto apsolutnog povećanja vrijednosti ovih trgovina u 2023. godini.

E-trgovina čini nešto više od petine prodaje u segmentu ljepote i lične njege u 2023., s rastom od devet posto tokom 2023. i prethodne godine. Njega kože je ključni generator, čini četvrtinu prodaje zbog rasta i masovnih i premium segmenata.

– L’Oréal Grupa u cijeloj regiji, a time i u BiH bilježi pozitivne rezultate. Potrošači prepoznaju važnost osobne njege i pažnje prema sebi, što se odražava u stabilnoj potražnji za kvalitetnim kozmetičkim proizvodima, za Bloomberg Adriju kaže Darko Suljičić, corporate communication specialist L’Oréal Adria.

Dodaje da je primjetan rast u svim kategorijama, od parfema i make-upa do proizvoda za njegu kose i tijela.

Ističe da potrošači u BiH prate globalne trendove te su podjednako zainteresirani za dekorativnu i preparativnu kozmetiku. Uočljiv je rastući interes za specifične proizvode za njegu kože poput seruma, anti-age proizvoda te onih s aktivnim sastojcima poput kolagena, hijalurona i vitamina C. Sve su popularniji i ciklički pristupi njezi kože s izmjenom nekoliko različitih vrsta proizvoda tokom sedmice. Raste i potražnja za dermokozmetikom, kao i svijest o važnosti zaštite od sunca tokom cijele godine.

– S druge strane, upotreba preparativne kozmetike postaje sve sofisticiranija. Potrošači su otvoreni za isprobavanje novih proizvoda i tehnika nanošenja, a posebno su im zanimljivi proizvodi za obrve, highlighteri, primeri i tuševi za oči, kaže on.

Također je u porastu i popularnost proizvoda za usne, posebno onih s dodatnim efektima, poput povećanja volumena.

Jedan od trendova koji je obilježio 2024. prema Eurmonitor Internationalu je premiumizacija i pristupačnost. To znači da su potrošači oprezniji u kupovini stavljajući fokus na vrijednost. Osjetljivost potrošača na cijene i dalje je prisutna, ali je njen uticaj bio manje izražen u 2023. godini nego u 2022., što je dovelo do daljnje normalizacije budžetiranja i veće polarizacije potrošnje.

Ovo potvrđuje i Karolina Krpeljević, direktorica marketinga Avon Bugarska, Sjeverna Makedonija, Hrvatska i BiH, koja za Bloomberg Adriju kaže da je početak godine bio turbulentan i još uvijek pod uticajem velike inflacije koja je krenula u 2022. i nastavila se u 2023. Međutim, s dolaskom proljeća tržište se dosta stabilizovalo i sad je poslovanje mnogo stabilnije i predvidljivije.

Pojašnjava da se rast troškova vidi u promjenama navika kupovine. Kupci sve više prate akcije i ponude, oprezniji su, manje se povode za novitetima i traže bolji kvalitet za svoj novac.

– smo primijetili da idu za većim pakiranjima koja su po litru/kilogramu isplativiji, traže adekvatne zamjene za luksuzne i premium proizvode, ali samo ako mogu dobiti odgovarajući kvalitet, kaže Krpeljević.

Dodaje da je sve popularnija sezonska kupovina, vrijeme kada su razne rasprodaje.

U izvještaju Euromonitor Internationala se navodi da su potrošači sve više fokusirani na istraživanje sastojaka proizvoda. Sastojci stvaraju novu poziciju koja proširuje wellness benefite, popularizirajući međunarodne beauty koncepte te doprinosi porastu dermokozmetike. Povećana potražnja za klinički pozicioniranim proizvodima i medicinskom ljepotom dovela je do toga da dermokozmetika nadmaši očekivanja s rastom od 13 posto u 2023. godini.

Krpeljević ističe da su parfemi najprodavanija kategorija kompanije Avon, ali da se, ipak, portfolio najviše širi u kategoriji preparativne kozmetike. Razni serumi, primeri, proizvodi za čišćenje posljednjih su godina intenzivirali zanimanje za njegu lica. Protinol, Avonova nagrađivana formula za obnavljanje kolagena je najtraženiji sastojak u kremama i serumima i linija bazirana na tom sastojku je trenutno najprodavanija u ovoj kategoriji. Tretmani koji rješavaju specifični problem kože generalno imaju najveći rast.

– Sve je više edukacija o njezi kože lica i tijela i potrošači sada bolje znaju odabrati specifične proizvode i sastojke koji odgovaraju njihovoj koži. Također znaju da ne postoji magični proizvod koji rješava sve probleme, već da se određeni problem mora tretirati s nekoliko proizvoda od kojih svaki ima svoju svrhu, kaže.

Posljednje vrijeme dosta se fokusa stavlja i na samo čišćenje lica, često se spominju četiri koraka za temeljito čišćenje, koje onda sprečava niz problema, tako da primjećujemo rast potrošnje u ovom segmentu.

Osim toga, dekorativna kozmetika i dalje bilježi porast i to u segmentu gdje se spajaju njega kože i šminka.

‘- Napravili smo inovaciju u našem portfoliju proizvoda i na tržištu prvi predstavili mat ruž s hijaluronskim jezgrom i tekući puder sa serumom, što se odlično poklopilo s rastućim trendom njege lica na tržištu, ističe Krpeljević.

 

Kada je riječ o prognozama za naredni period, jasno je da ni industrija ljepote neće ostati imuna na uticaj umjetne inteligencije. Većina kompanija smatra da će umjetna inteligencija uticati na njihovo poslovanje u sljedećih pet godina, a igrači vide AI kao najuticajniji tehnološki trend u svijetu ljepote. Industrija trenutno eksperimentira s rješenjima generativne umjetne inteligencije kako bi stvorila optimizirana i personalizirana korisnička iskustva. Wellness je još jedan faktor koji će oblikovati ovu industriju.

– Potražnja potrošača za wellnessom je velika, obuhvatajući sastojke, zdravlje žena i povezane industrije. To otvara prilike za hibridne proizvode (npr. tonirane hidratantne kreme sa SPF-om itd.), proizvode specifične za životnu fazu (npr. prenatalna njega kože) i muške rutine ljepote, navodi se u izvještaju Euromonitor Internationala.

Avon do kraja ove godine očekuje stabilnije vrijeme s manjim oscilacijama u cijeni i većom stabilnosti za sve ljude. Vjeruju da će kraj ove godine biti izuzetno uspješan jer su pripremili mnogo uzbudljivih akcija, noviteta, ali i kampanja za promicanje društvene odgovornosti kojom se ponosimo.

– U narednoj godini ćemo otkriti neke potpuno nove stvari na tržištu koje su u skladu s prirodom i našom željom za očuvanjem okoliša, što će doprinijeti našem društvu, ali i potrošačima, naglašava Krpeljević.

VEZANO

Vlasnica kozmetičkog brenda postala prva žena s bogatstvom od 100 milijardi dolara