Marketing X Business

Umjetnost jednostavnosti: šta se to krije iza sjajne branding strategije brenda IKEA?

Š.M

Jeste li se ikada zapitali koje strategije brendiranja najbolje pomažu poznatim brendovima da dođu do svojih potrošača?

IKEA

U svijetu namještaja i drvne industrije, malo brendova je postiglo toliko uspjeha i prepoznatljivosti kao što je to učinila IKEA. Osnovana u Švedskoj 1943. godine, IKEA je postala globalni maloprodajni gigant poznat po svojim stilskim, ali pristupačnim komadima namještaja i kućanskih dodataka. Značajan dio uspjeha IKEA-e može se pripisati njenim izvanrednim strategijama brendiranja, a ono u čemu je zasigurno najbolja i najkreativnija je imenovanje proizvoda.

Jednostavnost je umjetnost

Jedan od najzanimljivijih aspekata IKEA brendiranja je njen sistem imenovanja proizvoda. Pristup IKEA-e uvijek teži ka jednostavnosti, što se proteže i na način na koji IKEA imenuju svoje proizvode. Umjesto korištenja složenih ili fensi imena, IKEA se drži jednostavnog koncepta imenovanja koristeći kombinaciju slova i skandinavskih inspiriranih riječi. Na primjer, ikonični IKEA proizvodi poput “BILLY” (regal), “POÄNG” (fotelja) ili “MALM” (krevet) su lako izgovorljivi i lako se pamte.

Ova jednostavnost ima višestruki značaj. Prvo, odražava švedsko nasljeđe brenda, stvarajući osjećaj autentičnosti, tradicije i prepoznatljivosti. Drugo, jednostavan pristup imenovanju minimalizira jezičke barijere na različitim tržištima širom Svijeta. Bez obzira na državu ili jezik, kupci lako mogu prepoznati proizvode po njihovim jednostavnim i jedinstvenim imenima. Ovaj dosljedan pristup imenovanju proizvoda značajno je doprinio globalnom uspjehu i univerzalnoj privlačnosti ovog brenda.

Pripovijedanje priče

Iza jednostavnosti, svako ime IKEA proizvoda ima promišljeno značenje, često prožeto švedskom kulturom, geografijom ili čak funkcionalnošću samog predmeta. Na primjer, “BILLY” regali su nazvani po Gillisu Lundgreenu, zaposleniku kompanije, a ime “POÄNG” (fotelja) dolazi od švedskih riječi za “tačku” i “ravnotežu”, naglašavajući ergonomski dizajn stolice.

Posebna strategija po Ingvar Kamprad

IKEA-in sistem imenovanja kreirao je Ingvar Kamprad, osnivač kompanije. Kamprad se borio s disleksijom i imao je problem u pamćenju brojeva u šiframa artikala. Tad je došao na fantastičnu ideju i zamijenio brojeve za imena. To mu je olakšalo pamćenje svake stavke, a kao rezultat toga, napravio je manje grešaka prilikom popunjavanja formulara.

Međutim, kako bi zadržao jednostavnost i autentičnost brenda, Ingvar je odlučio da svaki proizvod nazove po švedskim gradovima ili selima, ljudima i drugim poznatim švedskim riječima. U vezi s tim, IKEA danas koristi isti naziv proizvoda za svaki od svojih proizvoda na svim svojim tržištima. Fartyg plafonska lampa je Fartyg bez obzira da li je kupili u Švedskoj ili Hrvatskoj.

Tako je sav asortiman vanjskog namještaja nazvan je po skandinavskim otocima. Äpplarö je dobio ime po otoku u Stockholmu. Tepisi su nazvani po gradovima u Danskoj ili Švedskoj. Kattrup tepih je dobio ime po malom danskom gradu. Posteljina i pribor za kupanje nazvani su po cvijeću i biljkama. Ullvide? To je švedska riječ za biljku Salix Lanata, poznatu i kao vunasta vrba.

Kreveti su nazvani po područjima u Norveškoj, poput Hemnesa. Police su nazvane prema zanimanjima ili imenima dječaka, dok su tkanine i zavjese ženska imena. Stvari za kupatilo nazivaju se prema jezerima i rijekama u Švedskoj, kutije, ukrasi za zid, slike i okviri nazvani su po švedskim slang izrazima, a vaze, zdjele i svijećnjaci nazvani su po začinima, voću i bobicama.

IKEA branding

Iako na prvi pogled može izgledati čudno, Šveđanima su ova imena proizvoda prilično poznata te jako dobro znaju o čemu se radi. Možda ćete sada drugačije razmišljati dok šetate IKEA-om ili pak listate njihov katalog. Uz malo mašte, kreativnosti i jedinstvenosti, imati idealnu branding strategiju ipak nije teško.