Marx.ba
Megakorporacija Sony, ikona potrošačke elektronike poznata po svom vokmenu i konzoli PlayStation, prolazila je kroz turbulentne periode poslednjih četvrt vijeka. Međutim, čini se da je tome došao kraj, jer kompanija nastoji da promijeni svoj imidž u javnosti. Cilj je da se više ne doživljava kao proizvođač potrošačke elektronike, već kao kompanija fokusirana na originalni sadržaj i zabavu.
I čini se da im to uspijeva, jer su akcije Sonyja počele da se oporavljaju u posljednje tri godine. Štaviše, nedavno je cijena dionica oborila rekord iz marta 2000. godine, što dodatno potvrđuje da kompanija uspešno plovi vodama zabavne industrije i industrije videoigara.
Manje hardvera, više sadržaja
Sony je posljednjih nekoliko godina počeo da kupuje različite kompanije koje proizvode sadržaj i videoigre. Tako je 2021. godine kupio Crunchyroll, platformu za ljubitelje anime sadržaja, a godinu dana kasnije i Bungie, američku kompaniju za videoigre, za 3,6 milijardi dolara.
Pored podružnice Sony Interactive Entertainment, koja proizvodi megapopularni PlayStation, dio glavne grupacije Sony obuhvata i Sony Pictures, odgovoran za serijale poput Spajdermena, kao i Sony Music, čiji je deo Columbia Records.
Ono što Sony pokušava jeste da poveže sve svoje podružnice i proizvodi originalni zabavni sadržaj za korisnike. Da im to uspijeva, svjedoči TV-serija „Last of Us,“ koja je osvojila osam glavnih nagrada na Emi dodijeli i postala prva TV-serija adaptirana iz videoigre koja je dobila tako značajna priznanja.
Ova serija, bazirana na istoimenoj igri iz 2013. godine, adaptirana je prošle godine za HBO i Max. Kako Sony nema sopstvenu striming platformu, njihova strategija u takmičenju sa gigantima poput Netflixa, Diznija i Amazona leži u licenciranju intelektualne svojine i originalnog sadržaja.
Sve to znači da su podružnice Sonyja fokusirane na sadržaj i zabavu (muzika, filmovi i igre) činile 60 posto ukupnog prihoda prošle fiskalne godine, što je dvostruko više nego prije deset godina.
Dug put do dominacije
Međutim, činjenica da zabavni sadržaj čini više od polovine prihoda predstavlja značajan odmak od Sonyjevih korijena. Kompanija, osnovana 1946. godine pod nazivom Tokyo Telecommunications Engineering Corporation, lansirala je prvi japanski magnetofon 1950. godine. Osam godina kasnije, ime kompanije promijenjeno je u globalno prepoznatljivo Sony.
Tokom sljedećih nekoliko decenija, Sony je postao sinonim za tržište potrošačke elektronike, predstavljajući proizvode poput televizora u boji Trinitron, vokmena i prvog CD plejera.
Međutim, vrhunac slave Sony je dostigao 1990-ih godina ulaskom na tržište konzola za videoigre. Godine 1994. predstavio je konzolu PlayStation, koja je uzdrmala temelje industrije videoigara i postavila Sony kao vodeću kompaniju u ovoj oblasti. Svaka naredna konzola bila je globalni hit, nadmašivši prodaju Microsoftovog Xboxa i ostalih konkurenata.
Fokus na adaptacije videoigara
Sony sada nastoji da zauzme vodeću poziciju na tržištu adaptacija videoigara. Prvi korak u ovoj oblasti napravljen je 2022. godine filmom „Uncharted,“ baziranim na serijalu videoigara koji je Sony prvi put predstavio 2007. godine.
Za slijedeću godinu, Sony planira adaptaciju serijala „God of War,“ koji je prvi put predstavljen 2005. godine.
Ipak, Sony ostaje jak igrač i na polju elektronske opreme, sarađujući sa Appleom na proizvodnji visokokvalitetnih optičkih senzora i proizvodeći vrhunske kamere i fotoaparate. Iako se više ne može reći da je Sony prvenstveno kompanija za potrošačku elektroniku, jasno je da je uspješno redefinisao svoj brend i poslovni model, piše Poslovni dnevnik.
VEZANO
Investicijski kompas: Globalna makroekonomska slika za narednu godinu čini se pozitivnom