Nermin DEMIROVIĆ
Venan Hadžiselimović, doktor je ekonomskih nauka i ekspert. Predavač je na Ekonomskom fakultetu u Zenici i Fakultetu za javnu upravu u Sarajevu, a nalazi se na čelu itekako uspješne bh. kompanije Hifa Oil. U kompaniji i van nje, svi koji ga poznaju, reći će da se radi o pravom čovjeku na pravom mjestu.
Kako funkcionira kompanija, a i sam generalni direktor Hadžiselimović možda najbolje govori razgovor s njim. Ni jednog trenutka neće sebe staviti u prvi plan, a uvijek naglašava tim. Tako je u ekskluzivnom razgovoru za Marx.ba Hadžiselimović govorio o počecima, viziji, novim izazovima, resursima, ljudima, budućnosti…
Šta je bila osnovna vizija kompanije u trenucima kada je formirana?
– HIFA Oil je kompanija koja je formirana 2002. godine sa jasnom vizijom koju smo mi tada prezentirali, a to je da postanemo prva najveća privatna kompanija koja bi se bavila distribucijom nafte i naftnim derivatima kako u Bosni i Hercegovini, tako u zemljama okruženja i naravno da pružimo jednu pouzdanost i odgovornost u toj viziji i poslovima koje obavljamo s našim poslovnim partnerima.
Ciljevi su se ostvarivali, ali se posao širio. Kako danas izgleda kompanija?
– Nakon decenije ili više od decenije Hifa Oil je bila među deset najbitnijih kompanija u Bosni i Hercegovini za distribuciju naftnih derivata, ali u međuvremenu divezificirali smo svoje poslovanje formiranjem novih kompanija tako da nakon 22 godine rada mi u svom porfoliju imamo 22 kompanije koje se bave različitim djelatnostima. Sve je krenulo od Hifa Oila kao majke kompanije koja je izlistala ili napravila ove druge kompanije na tržištu BiH, ali i na drugim tržištima. Tako da Hifa Oil trenutno djeluje, kako u okviru svoj poslovanja, tako i drugih kompanija na 11 tržišta Zapadne Evrope, Jugoistočne Evrope i naravno zemalja Balkana.
Kako bi ste ocijenili ostvareno kada se govori o tržištu nafte i naftnih detrivata?
– Ono što mogu sa pouzdanjem reći jeste da smo najveća privatna kompanija. Ostvarilimo smo našu viziju u distribuciji naftnih derivata obzirom da držimo 35 posto distribucije tih derivata u Bosni i Hercegovini i imamo najsavremenije i najveće privatne terminale u Zenici, Prijedoru i Sarajevu za distribuciju ove vrste proizvoda.
Vizija kompanije je promijenjena 2018. godine. Šta je donijelo tadašnje redefiniranje poslovne aktivnosti?
– Kako vrijeme nameće nešto novo Hifa Oil kao kompanija koja gleda šta svijet i Evropa traže je već 2018. godine redefinirali tu svoju poslovnu aktivnost, odnosno tu dugoročnost koju smo kreirali kroz naftni sektor. Donijeli smo odluku da iz naftnog idemo u energetski sektor, u jedan širi spektar poslovnih aktivnosti koji nije samo nafta. Vizija energetike sa ciljem da budemo i da ostanemo i budemo ozbiljan i odgovoran partner se nastavila i u energetskom sektoru. Tako da smo već 2018. redefiniranjem te svoje vizije mi postavili novi sektor Eurosolar koji je u početnoj fazi bavio izvođenjem radova, distribucijom solarnih panela i fotonaponskih elektrana.
To je dovelo do novog zamaha. Šta je uslijedilo?
– Posljednično tome i rezultati su vodili do toga da formiramo novi sektor koji je na neki način zaokruživao jednu cjelinu i doveo do toga da svi oni koji investiraju u obnovljive izvore energije mogu i plasirati tu svoju energiju ukoliko žele, tako da u okviru da je u okviru Hifa Oil tima formiran i tim za trgovinu električnom energijom. Moram reći da smo se jako brzo prilagodili novoj situaciji. Ta dva sektora već intenzivno funkcionišu i evo već 2024. godine Hifa Oil pokazuje taj trend i promjenu te svoje vizije da prerastamo u energetsku kompaniju i doživljavamo jednu energetsku tranziciju.
Nastavlja li Hifa Oil poslovanje i u naftnom sektoru?
– Ne kažem da bazu posla kojima se mi bavimo nećemo zadržati, obzirom na to da će fosilna goriva još trajati u određenom vremenskom periodu, međutim struktura učešća u ukupnom obimu Hifa Oila će upravo definirati ono što nam bude nametnula svjetska ekonomska i energetska zajednica.
Nakon ovoliko godina iza Hifa Oila, šta vi prepoznajete kao ključ uspjeha?
– Prije svega radi se o privatnoj kompaniji u kojoj je vizija vlasnika dalekosežna. Brzina odlučivanja unutar same kompanije i naravno da je jako hitan ljudski faktor. Hifa Oil je zaista pored prepoznavanja te nove vizije, donošenja brzih odluka, redefiniranja ciljeva u kratkom vremenu i naravno potentnosti kompanije koja je kroz niz godina izgradila takav kredibilitet da ima mogućnosti da zaista organizacijski, logistički ili kadrovski može ispratiti svaki novi proces, došli su i ljudi kao takvi.
Važite za kompaniju koja ima veoma stručne kadrove u koje redovno ulaže. Koliko je za Hifa Oil bitan ljudski faktor?
– Ljudi su ti koji su kratkom vremenu pozicionirani na određena mjesta. Izabran je tim ljudi po određenim projektima u koje smo ih uključili. Mi već sada možemo reći da imao desetine iniženjera, da imamo ljude koji su se zaista prilagodili sistemu Hifa Oil. Jako brzo donose odluke, fleksibilno i prilagodljivo jednom novom vremenu. Ako uzmete tu i ranije pomenutu viziju vlasnika, izuzetno kvalitetan menadžment u kojem imamo nekoliko doktora nauka, magistara i nešto što je jedna pobjednička varijanta.
Gdje kompaniju vidite u budućnosti?
– Hifa Oil zadržava svoj trend. Zadržavamo trend prebacivanja i energetske tranzicije. Naravno nećemo zaboraviti ono odakle smo krenuli. Kao što sam rekao, mi ćemo se prilagođavati novim procesima, novim vremenima. Ono što se bude tražilo do nas mi ćemo svakako kao najveća privatna kompanija, a nadamo se i najveća energetska kompanija, prilagoditi se novim uslovima i pratiti nove trendove. Ko zna, budućnost je i blizu i daleko, od proizvodnje vodonika, izgradnje elektrolizatora, do nekih novih modela poslovanja. Sve će to ovisiti od toga kako svijet bude kreirao jednu novu eneregetsku situaciju.