Marx.ba
Maloprodajni prognostičari već dugo predviđaju konvergenciju fizičke i online prodaje. Od prve knjige prodane na Amazonu 1995., došlo je do polaganog brisanja granica, da tako kažemo, prema kanalima koje zovemo multichannel i omnichannel, piše Armando Roggio za PracticalEcommerce.
U određenim trenucima promjena je bila uistinu nagla. Pandemija je potakla potražnju za uslugama kupovine putem interneta i preuzimanja u trgovini. To je pokrenulo brzi razvoj softvera koji povezuje online naručivanje s fizičkim lokacijama trgovina. Nakon covida, potražnja je oslabila, ali infrastruktura i softver ostaju, što predstavlja višekanalni skok.
Evo zašto će se višekanalna maloprodaja ubrzati tokom 2024. godine.
Iskustvo kupaca
Prvo značajno prožimanje e-trgovine i fizičke maloprodaje moglo bi biti kroz sveobuhvatno korisničko iskustvo. Kabine za isprobavanje robe u koje su ugrađeni alati proširene stvarnosti, interaktivni zasloni i roboti u trgovinama sada su aktivni u aplikacijama za kupovinu, objasnio je Aron Bohlig, izvršni partner u investicijskoj banci ComCap.
Tržište AR-a ili virtualnih svlačionica moglo bi dosegnuti 3,17 milijardi dolara širom svijeta 2024., te napredovati do više od 6 milijardi dolara do 2027., prema procjenama Business Future Analysis, istraživačke kompanije sa sjedištem u Indiji, objavljenih na LinkedInu.
Ulaganje u virtualne kabine za provlačenje temelji se barem na nekom početnom uspjehu. Studija slučaja Shopify Plus s modnom markom Rebecca Minkoff izvijestila je da su kupci imali “65 posto veću vjerovatnost da će naručiti nakon interakcije s proizvodom u AR-u.”
Pop-up trgovine i partnerstva
Bohlig iz ComCapa također je primijetio da online brendovi eksperimentiraju s fizičkim lokacijama, uključujući pop-up trgovine, iskustvena događanja i partnerstva s fizičkim trgovinama.
Prema Bohligu, online brendovi žele njegovati izravne odnose s kupcima i prikupiti trenutne povratne informacije.
Značajni primjeri uključuju:
• eBayeva maloprodajna pop-up trgovina “The ’85 Shop” u Chicagu,
• Shein skočni prozori u Los Angelesu, Torontu i Birminghamu, UK,
• BarkShopova pop-up trgovina u četvrti SoHo na Manhattanu.
Potrošačka očekivanja
Američka i globalna inflacija su se smanjile, a povjerenje potrošača je poraslo od sredine 2023. Unatoč tome, oko 12,6% Amerikanaca ispitanih u decembru 2023. očekivalo je da će im se prihodi kratkoročno smanjiti, prema izvještaju The Conference Boarda, neprofitnog poslovnog think tanka, dok 18,7% očekuje da će im se prihodi povećati, u odnosu na 17,7% u novembru.
Stoga su ekonomski izgledi potrošača u SAD mješoviti. Pogledi potrošača na ekonomiju utjecat će na sve, od upravljanja zalihama i strategija određivanja cijena do ulaganja u tehnologiju.
Walmart će, na primjer, navodno zatvoriti čak 150 loših fizičkih lokacija u 2024., potencijalno preusmjeravajući resurse prema e-trgovini. Walmartova internet prodaja porasla je s 25,1 milijarde dolara u 2019. na 82,1 milijardu dolara u 2023. godini.
Kada fizički trgovci na malo daju prioritet e-trgovini, i obrnuto, mogu dodijeliti resurse za maksimalnu dobit.
Ponašanje kupaca
Više od polovice američkih kupaca (54%) koristi tražilice za donošenje odluka o kupovini, prema istraživanju eMarketera iz aprila 2023. A 43% pretražuje proizvode na Amazonovoj tržnici i web-lokacijama drugih trgovaca.
Isti izvještaj eMarketera predviđa da će eCommerce predstavljati 20,6% ukupne maloprodaje u SAD do 2027. godine.
U konačnici, većina shopping putovanja počinje online sada i još više napreduje. Očekujte da će fizički trgovci na malo snažno poticati online iskustvo u 2024. godini.
Organizacijska struktura
Posljednja prekretnica na putu prema višekanalnoj prodaji je organizacijska struktura maloprodajnih preduzeća. Prije deset godina većina funkcija e-trgovine kod velikih trgovaca na malo bila je smještena u odjelima informacijske tehnologije ili marketinga. Menadžeri operacija u trgovini odgovarali su različitim rukovoditeljima od svojih kolega iz eCommerce odjela.
Ti silosi su se promijenili. Menadžeri za e-trgovinu i fizičke poslove sada obično odgovaraju istim rukovoditeljima maloprodajnih operacija. To dovodi do svakodnevne saradnje i objedinjenog prodajnog kanala — istinske višekanalne maloprodaje, piše ecommerce.hr