M. L. SIDRO
U okviru takmičenja Young Energy Europe u decembru su izabrani su najbolji Energy Scouts 2024 iz Bosne i Hercegovine. Mladi zaposlenici iz osam kompanija predstavili su inovativne projekte energetske efikasnosti i očuvanja resursa. Organizator takmičenja je AHK Bosne i Hercegovine, a pokrovitelj Federalno ministarstvo ekonomije i zaštite klime SR Njemačke.
Projekat promoviše energetsku efikasnost i zaštitu klime među mladim stručnjacima u saradnji sa privatnim sektorom.
U oktobru 2024. godine u glavnom gradu Bosne i Hercegovine Sarajevu održani su trodnevni kursevi obuke na kojima su budući energetski izviđači učili o temama kao što su očuvanje resursa, zaštita klime i energetska efikasnost. Cilj je identifikovati potencijalne uštede u kompanijama i predstaviti ih žiriju u decembru.
Prva tri pobjednika će svoje projekte predstaviti na međunarodnom takmičenju u Berlinu u februaru 2025. godine i tako predstavljati i Bosnu i Hercegovinu.
Učesnici – Lukavac Cement (1. mjesto), Aluminijumske felge Jajce (2. mjesto), Alternativa d.o.o. i CETEOR (3. mjesto), ProCredit Bank BiH Mann + Hummel BA, Veritas Automotive and Machinery d.o.o., CareFusion BH 335 d.o.o. Cazin, DHL International d.o.o. Sarajevo
Održivost i inovativnost u industriji: Uspješne priče iz Bosne i Hercegovine
Održivost i energetska efikasnost više nisu samo modne riječi, već strateški prioriteti za kompanije širom svijeta. Tokom takmičenja, brzo je postalo jasno da se sve više kompanija u Bosni i Hercegovini također fokusira na inovativna rješenja za smanjenje emisije CO2 i dugoročno konkurentnost.
3. mjesto: Alternativa d.o.o. – Održiva efikasnost kroz tehnologiju
Alternativa d.o.o. je etablirano ime u industriji od 1997. godine sa 160 zaposlenih i moderniziranim pogonima. Kompanija je jedan od najvećih proizvođača termoizolacionih panela, metalnih elemenata i krovnih i fasadnih ploča u Evropi. Sa četiri ultramoderne proizvodne hale koje se prostiru na 5 miliona kvadratnih metara, kompanija ima jasan cilj: da identifikuje i optimizuje potencijal za energetsku efikasnost i održivost.
Kompanija je pronašla inovativno rješenje za svoje viljuškare. Sa 27 viljuškara (17 na plin, 8 na dizel, 2 električna), ovo područje je trošilo nesrazmjerno veliku količinu energije. Uvođenjem sistema upravljanja skladištem (WMS) i korištenjem RFID tehnologije za praćenje kretanja, dizelski viljuškari su prvi optimizirani. Najveća investicija je bio softver, ali rezultati govore sami za sebe: ogromne uštede energije i održivo povećanje efikasnosti.
2. mjesto: Jajce Alloy Wheels d.o.o. – Fokusirajte se na uštedu energije
Da li ste znali? Jedna od najboljih felgi na svijetu napravljena je u bosansko-hercegovačkom gradu Jajcu! Hvala njemačkim ulaganjima i IDeenunsetzung bosansko-hercegovačkih inženjera! Uspješna simbioza koja može poslužiti kao uzor i inspiracija za druge ovakve projekte!
Uz energetski zahtjev koji rezultira 17.000 tona emisije CO2 godišnje, Jajce Alloy Wheels je postavio ambiciozne ciljeve. Korištenjem fotonapona, novih kompresora i recikliranjem otpadne topline, do 2025. godine treba postići smanjenje od 3.059 tona CO2.
Kompanija koristi toplotne pumpe i zelene tehnologije proizvodnje već 15 godina, što je značajno povećalo njenu konkurentnost. Posebno je impresivan rad za luksuzne brendove kao što su Porsche, Mercedes i BMW. Nakon događaja svi prisutni su imali priliku obići njihovu fabriku. Inženjer Marko Jukić, jedan od energetskih skauta u Young Energy Europe u Jajcu, pokaza je proizvodne hale i predstavio posvećenost kompanije održivoj budućnosti.
1. mjesto: Lukavac Cement – Zelena energija dvije decenije
Lukavac Cement, kompanija sa dugom tradicijom, ulaže u održive tehnologije otkako ju je preuzeo austrijski investitor 2001. godine. Rezultat: impresivno smanjenje CO2 od preko 88%. Posebno se ističe korištenje otpadne topline za grijanje i integracija toplotnih pumpi.
Zaključak: Kroz konkretne projekte, Energy Scouts ne samo da smanjuju troškove, već i podržavaju klimatski neutralne strategije. Ova prekogranična inicijativa pretvara kompanije u globalne igrače u zaštiti klime.
Kompanije učesnice dokazuju da održivost i ekonomski uspjeh nisu kontradiktorni termini. Uz inovativne tehnologije i jasnu predanost zelenoj transformaciji, oni daju važan doprinos smanjenju emisije CO2 i zaštiti naše okoline. Uzor mnogim drugim kompanijama u regionu i šire. Pobjednicima želimo puno sreće u Berlinu!
VEZANO
Iskustvo budućnosti: Kako Mercedes-Benz preispituje mobilnost