Marketing X Business

Kako radi Porscheov klimatski aerotunel u Weissachu

N. D.

(Foto: Porsche)

Porsche vozila se prodaju širom svijeta. Stoga je važno da inženjeri u Porscheu razmotre kako mogu prilagoditi vozilo i njegovu opremu različitim vremenskim uvjetima. Ali kako se to tačno može postići? Novi klimatski centar u njemačkom Weissachu, koji ima klimatski aerotunel, otvoren je 2022. godine upravo u tu svrhu.

Od arktičkog kruga do Južne Afrike, i od alpskog prolaza do Dubaija — ono što bi inače uključivalo letenje oko svijeta može se postići za samo nekoliko sati kod kuće u Weissach razvojnom centru. U novom klimatskom centru, koji je počeo sa radom prije dvije godine, Porscheovi inženjeri mogu simulirati gotovo sve moguće vremenske i klimatske uslove u svijetu.

Izlaganje prototipova raznim uslovima

Jedan od ovih inženjera je Horst-Uwe Kroß. Ovaj 51-godišnjak radi u Porsche AG već deset godina i sada je direktor V&V termodinamike.

– Od temperature vazduha od -30 do +50°C, i od monsuna do kiše, možemo sve da reprodukujemo u našem novom klimatskom aerotunelu u klimatskom centru. Također možemo simulirati brzinu vjetra do 250 km/h za vozilo i sunčevo zračenje do 1200 vati po kvadratnom metru i relativnu vlažnost između 5 i 95 posto. Dok se položaj sunca mijenja u prirodnom okruženju i temperatura površine puta raste ili opada, možemo primijeniti potpuno iste uslove na vozilo u bilo koje vrijeme u klimatskom aerotunelu, što omogućava mjerenje čak i najmanje promjene, kaže Kroß.

Opšti cilj je da se prototipovi u klimatskom aerotunelu izlože uslovima kojima bi bili izloženi i na putevima Arapskih Emirata ili Norveške — uz prednost da se svaka simulacija sa vozilom može reproducirati do najsitnijih detalja.

Šta se testira u klimatskom aerotunelu

U klimatskom aerotunelu, Kroß i njegove kolege testiraju, na primjer, rashladni krug vozila, ponašanje baterije u različitim klimatskim uvjetima i snagu komponenti pod različitim uvjetima vjetra. Tipične aktivnosti također uključuju nametanje vanjske temperature od 40°C kako bi se provjerilo može li se u automobilu održati ugodna temperatura od 22°C. Sa ‘hladne strane’, uobičajeni testovi se bave, na primjer, odleđivanjem prozora i mjerama za brzo postizanje ugodne unutrašnje temperature za putnike nakon ulaska u hladno vozilo zimi.

– Naš cilj je da napravimo sportske automobile koji takođe nude visok nivo udobnosti“, objašnjava Kroß.

Zbog toga mu programeri daju listu zahtjeva koja pokriva nekoliko stotina tačaka koje treba testirati na prototipu. Ne samo da se u klimatskom aerotunelu može istražiti uticaj uticaja okoline, već i specifičan tip upotrebe – da li se Cayenne vozi preko alpskog prevoja sa prikolicom? Ili je to u stop-and-go saobraćaju u centru grada? Situacija u vožnji može se vrlo precizno simulirati prilagođavanjem otpora dinamometra i korištenjem uvezenih navigacijskih podataka. Postoji samo jedna stvar koju bi Kroß želio vidjeti – skretanje u krivine. Rad na ovom pitanju je još u toku.

Od test centra do ulica

Nakon što je vozilo bilo u klimatskom aerotunelu, testira se iu stvarnom cestovnom saobraćaju.

– Ne možemo se osloniti samo na našu modernu ispitnu klupu, jer vožnja na cesti ostaje suštinski dio procesa testiranja. Tipično iskustvo vožnje Porschea je subjektivni osjećaj na koji utječe karakter svakog vozila – samo testni vozači mogu saznati da li ga ima novi model, kaže Kroß.

Prototipovi se stoga također testiraju u hladnim i toplim zemljama kako bi se uporedili rezultati s onima iz klimatskog aerotunela. U budućnosti će se zahtjevi prema Kroßu i njegovom timu nastaviti mijenjati. Kapacitet punjenja automobila će se značajno povećati, a objekti za testiranje će stoga zahtijevati odgovarajuće tehničke karakteristike za simulaciju. Štaviše, stalne promjene zakonskih zahtjeva za ispitivanje predviđaju kontinuirano prilagođavanje ispitnih stolova.

– Morate misliti na zgradu i sisteme u njoj kao na jedan veliki orkestar. Sve mora biti u interakciji na takav način da možemo dosljedno reprodukovati potpuno iste uslove do jedne desetine stepena. Ljudski mozak doseže svoje granice s toliko komponenti – umjetna inteligencija će nam pomoći da uskladimo mnoge instrumente orkestra na fino podešen način, kaže on.