Marketing X Business

Za struku nema dileme: Šta je isplativije, kamioni na vodnik ili na struju

Marx.ba

(Izvor: Kodex)

Profesor Univerziteta u Kembridžu David Cebon je jednostavan kada je u pitanju upotreba vozila na vodonik kao alternative za drumski transport tereta.

Prema njegovim riječima, koji je decenijama posvetio istraživanje transporta, teško je boriti se protiv ovih brojeva. 

Kao direktor Centra za održivi drumski teret i konzorcijuma Cambridge Vehicle Dynamics, Cebon blisko sarađuje s inovatorima i rješenjima za rješavanje transportnih izazova, posebno onih koji mogu optimizirati punjenje i omogućiti čist i siguran teret.

Kapitalni trošak vozila na vodonik je otprilike dvostruko veći od kapitalnog troška električnog vozila na baterije. Postoji dobar razlog zašto je skuplji – kamion sa vodoničnim gorivim ćelijama je električni kamion na baterije sa dodanom vodoničnom gorivnom ćelijom.

Oba imaju električni motor, električni pogon, bateriju, inverter i tako dalje.  Električni kamion samo ima veću bateriju, to je sve. Dakle, umjesto da ima veće baterije, kamion na vodik ima vodonične gorivne ćelije, rezervoare za vodonik i opremu za isporuku vodonika.

A sve te stvari su veoma komplikovane i veoma skupe. Svi mi jako volimo krivulje učenja, kako će tehnologija vremenom postati jeftinija. Ako razmislite o tome, najskuplji dio akumulatorskog električnog kamiona je baterija. A baterije će pojeftiniti. Ali to neće biti zbog transportne industrije, već zbog automobilske industrije koja koristi najmanje pet puta više baterija.

Tehnologiju i krivulje pokreće automobilska industrija, a ne industrija kamiona. Ako pogledate isti problem sa vozilom na vodikove gorive ćelije. Pa, sada se svake godine proizvodi hiljadu puta više električnih automobila nego automobila na vodonik.

Druga strana toga je energija koju koriste. Vodonik je veoma neefikasan. Električna vozila na baterije su vrlo efikasna – suprotno. U stvari, ako uradite ove prilično jednostavne proračune, možete zaključiti da vam je za pokretanje kamiona na zeleni vodonik potrebno oko tri puta više električne energije nego što vam je potrebno za napajanje električnog vozila na baterije.  

Tri puta više električne energije znači da vam treba tri puta više vjetroturbina, tri puta više solarnih panela ili nuklearnih elektrana. A uz to vam je potrebno tri puta više održavanja, tri puta više rezervnih dijelova. Šta god da imate, koštaće tri puta više da vozite vozila na vodonik nego električna vozila.