Marx.ba

ZEPS 2025 je opravdao očekivanja kao vodeći poslovni događaj u regionu sa kojeg su poslane važne poruke o jačanju privredne saradnje i zajedničkog nastupa regije jugoistočne Evrope. Iduće godine, 30. po redu Međunarodni generalni BH sajam privrede ZEPS 2026 bit će održan od 2. do 5. septembra, navodi se u saopćenju za medije Organizacijskog tima sajma ZEPS.
Na sajmu je ove godine učestvovalo oko 500 izlagača koji su se predstavili sa više od 2.000 brendova iz Bosne i Hercegovine, regiona i svijeta.
Tokom četiri dana sajma održano je preko 2.500 B2B sastanaka, a samo Istanbulska privredna komora sa svojih 50 turskih kompanija realizovala je čak 1.200 direktnih susreta, iz kojih se očekuju konkretni ugovori i nova partnerstva širom Balkana. Najboljim izlagačima i učesnicima sajma dodijeljene su Platinasta, Zlatne, Srebrene i Bronzane ruže ZEPS-a.
Uz izlagače iz Turske, za čije predstavljanje je i ovaj put bila zadužena Istanbulska trgovinska komora – najveća nacionalna komora na svijetu, zapažene nastupe imali su izlagači iz Italije, Libije, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Kine, Belgije, Mađarske, Poljske, Austrije, Slovenije i drugih zemalja.
– Želim se zahvaliti svim učesnicima, izlagačima, institucijama, gostima i posjetiocima na podršci i doprinosu da ovogodišnji ZEPS bude to što jeste – privredni događaj godine. Posebno se želim zahvaliti medijima koji su uistinu bili „sedma sila“ i koji su izvještavali o ZEPS-u na jedan vrlo korektan način. Svi skupa smo pokazali da možemo iz naše Zenice i Bosne i Hercegovine širiti dobre vijesti i pozitivne priče. Meni još uvijek pristižu čestitke za izvrsnu organizaciju. Zahvalio bih se i timu ZEPS-a na znanju i izvanrednom zalaganju. Bez svih vas ovaj uspjeh ne bi bio moguć – riječi su Elvira Ajanovića, direktora komapnije Tapas d.o.o. i vlasnika licence sajma ZEPS.
Ovogodišnji 29. po redu Međunarodni generalni BH sajam privrede ZEPS 2025 koji je održan od 10. do 13. septembra u Zenici u cjelosti je opravdao očekivanja i pokazao da je mnogo više od sajma.
– ZEPS je sada i definitivno postao regionalna platforma za razvoj privrede, inovacija i umrežavanje. Na ovogodišnjem ZEPS-u desilo se upravo to što smo poručivali našim sloganom – rasli smo zajedno! Puno sklopljenih poslova, jako mnogo zadovoljnih izlagača i učesnika. Sa ZEPS-a smo poslali važne poruke jačanja privredne saradnje i razvoja naše regije i to na ravnopravnim osnovama. Razgovarali smo o budućnosti i uticaju “umjetne iteligencije” na naše biznise. Uživali smo u jelima bosanske ali i drugih nacionalnih kuhinja. Jedan cijeli dan sajma, sa djecom smo se igrali i učili o biznisu – kazao je Sanel Ibrić, menadžer Organizacionog tima sajma ZEPS.
Ibrić ističe da je već sada poznat datum održavanja 30. i jubilarnog sajma ZEPS 2026.
– Zenica će na Kamberovića polju biti ponovo centar poslovnih zbivanja regije iduće godine od 2. do 5. septembra. O svemu ćemo, naravno, kao i ranijih godina redovno izvještavati, a budući da je ovo jubilarni sajam, ovom prilikom mogu samo kazati da već sada imamo koncept i plan za iduću godinu – više sadržaja, više sektora, još dinamičniji i moderniji sajamski koncept prilagođen potrebama izlagača. Očekuju se dodatne hale i tematske zone, nove tehnologije, interaktivne radionice, stručni paneli, ali i posebni segmenti posvećeni startupima, inovacijama i obrazovanju. Bit će dakle još zanimljivije i još bolje, i mi već sada pozivamo kompanije i institucije iz cijelog regiona da se uključe u pripreme za ZEPS 2026 – kazao je Ibrić.
Fokus ovogodišnjeg ZEPS-a bio je na jačanju regionalnih veza i zajedničkom tržištu. Kroz saradnju s komorama zapadnog Balkana i članicama KIF-a (Komorski investicioni forum zapadnobalkanske šestorke), održan je glavni panel o budućnosti ekonomskog povezivanja regiona. Panel diskusija “Kupujmo domaće – jačajmo BiH”, realizovana u saradnji s Ministarstvom privrede ZDK i Privrednom komorom ZDK, stavila je u fokus domaću proizvodnju i kreirala prostor za jaču prisutnost bh. brendova na tržištima susjednih zemalja.
Novitet sajma bio je “Otvoreni podijum”. Naime, organizatori sajma su ove godine odlučili staviti centralni podijum na raspolaganje izlagačima i učesnicima kako bi uspostavili dijalog sa posjetiocima sajma ali i za promocije i prezentacije njihovih proizvoda i rješenja. Time je sajam dobio novu, moderniju dimenziju – prostor u kojem se poslovne priče pričaju uživo, publika uključuje, a ideje prelaze u konkretne dogovore.
Završni dan sajma bio je posvećen mladima i budućim liderima. Radionice “Mali lideri”, paneli s učenicima i studentima, kreativne aktivnosti poput osmišljavanja vlastitih firmi i proizvoda, te susreti s privrednicima, pružili su mladima uvid u svijet biznisa i inovacija. Robotika, programiranje, poduzetničke igre i edukacija za budućnost učinile su ZEPS jedinstvenim prostorom za inspiraciju i učenje.
U saradnji s Blum Institutom održan je panel o digitalizaciji i umjetnoj inteligenciji – “Od podataka do odluka”, gdje su eksperti pokazali kako AI rješenja mogu pomoći preduzećima u savremenim izazovima i povećanju konkurentnosti.
– Sve u svemu, bio je ovo ZEPS za pamćenje. Vidimo se iduće godine na 30. Međunarodnom generalnom BH sajmu privrede ZEPS 2026. Dobro došli! – poručio je Sanel Ibrić, menadžer Organizacionog tima sajma ZEPS.