Marketing X Business

Značajan rast globalne potražnje za električnim i hibridnim automobilima

Marx.ba

(Foto: Tesla)

Prodaja električnih vozila značajno je porasla ove godine, vođena rastom u Kini i posebno izraženom potražnjom za hibridnim vozilima, navodi se u izvještaju Counterpoint Researcha.

Prema izvještaju objavljenom u ponedjeljak, globalna prodaja električnih vozila, koja uključuje vozila s potpuno baterijskim pogonom (BEV) i hibride, porasla je za 18% u prvom tromjesečju 2024. u usporedbi s istim periodom prethodne godine.

Prodaja hibridnih vozila, koja kombiniraju električne motore i motore s unutrašnjim sagorijevanjem, daleko je nadmašila prodaju vozila s potpuno baterijskim pogonom, s rastom od 46% na godišnjem nivou. Nasuprot tome, prodaja BEV-ova porasla je za 7%.

– Niži početni troškovi hibrida u usporedbi s baterijskim električnim vozilima i mogućnost korištenja goriva, koja uklanja zabrinutost zbog dometa, ključni su razlozi visoke potražnje za hibridima, rekao je Abhik Mukherjee, istraživački analitičar u Counterpointu.

Podaci se podudaraju s nedavnim izvještajima koja sugeriraju da je usvajanje hibrida sada veće od usvajanja potpuno električnih vozila zbog zabrinutosti oko njihove prodajne vrijednosti i mogućnosti da trenutna BEV tehnologija brzo zastari.

– Kupovina hibrida srednje cijene je racionalniji izbor za potrošače jer su njihove cijene usporedive ili niže od većine električnih vozila, navodi se u izvještaju.

Kineske kompanije posebno su profitirale od povećane potražnje za električnim vozilima, posebno one koje prodaju i BEV-ove i hibride. Prema Counterpointu, prodaja električnih vozila u Kini skočila je 28% u prvom tromjesečju 2023., zahvaljujući konkuretnom tržištu i obaranju prodajnih cijena automobila.

Najveći kineski proizvođač električnih vozila, BYD, zabilježio je porast prodaje hibridnih vozila od 7% u prva tri mjeseca ove godine, a slijede ga Geely Holdings i Li Auto.

(Foto: BYD)

Prodaja električnih vozila u Sjedinjenim Državama bila je druga najveća u svijetu, a tek onda slijedi Evropa. Međutim, dok je ukupna prodaja električnih vozila u SAD porasla za 2%, prodaja BEV-ova pala je za 3% u kvartalu.

Tesla, vodeći američki proizvođač električnih vozila, koji proizvodi samo BEV-ove, zabilježio je pad prodaje od 9% na godišnjem nivou u prvom kvartalu. Ipak, Tesla je zadržala vodeću poziciju u globalnoj prodaji BEV-ova u prvom tromjesečju 2024., s tržišnim udjelom od 19%. BYD i Volkswagen imali su 15% odnosno 6% udjela.

Od tri najveća proizvođača BEV-ova, samo je BYD zabilježio rast, s povećanjem prodaje od 13%, dok su prodaje Tesle i Volkswagena pale za 9% odnosno 4%, navodi se u izvještaju.

Snažna izvedba BYD-a dolazi kao rezultat agresivne globalne ekspanzije. Prema izvještaju, kompanija je u prošlom tromjesečju izvezla gotovo 100.000 električnih vozila, što predstavlja rast od 152% u odnosu na prethodnu godinu, uglavnom zahvaljujući isporukama u jugoistočnu Aziju.

Liz Lee, pomoćnica direktora u Counterpointu, istakla je da izvanredan izvoz BYD-a naglašava rastuću globalnu potražnju za električnim vozilima, uključujući hibride, te da je tržište “spremno za značajan rast.”

– Također se naziru znakovi usporavanja i godišnji rast bi mogao pasti ispod 20%, dodala je, napominjući da se kompanije poput Tesle suočavaju s padom interesa za BEV-ove.